Kloven en Kolven

Het is maar een lettertje op een andere plaats maar zo vervelend.

Ik heb dus rechts een kloof, als manneke drinkt heb ik nog niet eens zo’n last ervan, maar met kolven springt het altijd open. Gisteren zelfs zo erg dat de melk er helemaal roze van was.

Ik heb de melk maar weggegooid omdat ik niet wist of het wel ok was om die te bewaren/invriezen. Kijk dat de kleine bloed binnenkrijgt dat lijkt me geen probleem, als hij live drinkt gebeurd dat ook. Maar weet niet hoe het zit bij bewaren en bacteriën ed.

Had ik die melk toch kunnen bewaren en geven ?

Iemand een tip hoe te zorgen dat die kloof niet steeds met kolven openspringt? Ik moet 1x per dag zeker kolven (meneer krijgt dan een flesje bv met rb, anders slaapt hij niet door).

:-*

Ik kan je helaas geen tips geven, kolven heb ik amper gedaan. Maar er zijn hier zeker mama’s die je kunnen helpen.

Ummm… je schrijft @Pimpernella wrote:

meneer krijgt dan een flesje bv met rb, anders slaapt hij niet door
Wat is rb?

rb = rijstebloem :mrgreen:

Ik lees even mee, want ik heb hetzelfde probleem. Ik moet kolven vanwege het tepelhoedje. En als ik straks ga werken, zal het toch ook weer moeten. Ik merk wel dat als ik het apparaat harder zet, dat ik het dan erger heb. Kan je jouw apparaat afstellen? Oja en ik heb ook een handkolf, van Avent. Daar kun je zo op gevoel mee kolven dat je niet te hard ‘zuigt’. En er zat een silicone, zachte beschermding op, die ik ook op mijn electrische medelakolf kon gebruiken. 't scheelde toch weer ietjes.

Wat een gedoe, hè.

inderdaad wat minder hard kolven/in een rustigerer tempo…

Misschien een te klein borstkolfschild

Na de bosrtonsteking van afgelopen weekend, kolf ik bewust minder hard en laat ik de tepels elke keer goed aan de lucht drogen. Ik heb het vermoeden dat vooral dit laatste zijn vruchten afwerpt.