Ik zat mij gister het volgende te bedenken.
Toen ik zwanger was van Stijn sliep ik altijd heel slecht. Vaak wakker, vaak plassen, vaak door het huis drentelen omdat ik niet kon slapen, niet wist hoe ik moest liggen van de pijn etc. Vervolgens heeft Stijn ook zeker tot zijn 2e jaar het ons s’avonds heel moeilijk gemaakt door gemiddeld toch gauw 3x per nacht wakker te worden. (Nu slaapt hij goed door, maar is nog steeds geen langslaper)
Bij deze zwangerschap kan ik hele dagen slapen, soms hoef ik snacht helemaal niet te plassen. Vaak toch gewoon 1 keertje. Later als half elf op bed lukt me niet echt en tussen de middag (als ik niet werk) lig ik ook nog gauw 1 tot 1,5 uur. Dus totaal geen probleem met slapen.
Nu vraag ik mij af, zal deze baby dan ook een makkelijker slaper worden als Stijn was???
Heeft iemand hier ervaring mee? Of is dit gewoon fantasie van mij???
met mijn zoon heb ik ook altijd geslapen en net zoals jij nu miss 1x per nacht eruit voor een plasje.
mijn zoon is echt een slaapmonster savonds om half 8 naar bed en de volgende ochtend komt hij met gemak pas rond half 10 eruit rollen , in het weekend dan he !!
door de weeks ligt hij tussen half 7 en 7 uur in bed en de volgende ochtend MOET ik hem echt al beginnen met wakker maken om 7 uur anders is hij nooit om half 8 uit zn bed …
toen hij nog een baby was sliep hij binnen 5 weken door …
ik hoop voor jou dat dit ook zo zal zijn !!!
Ik was in mijn zwangerschap ook net zo aan het klooien met slapen als jij beschrijft in je 1e zwangerschap. Paar keer op een nacht wakker worden, niet weer in kunnen slapen, met als gevolg sommige nachten maar 3 uurtjes slaap :? Overdag net een zombie, maar slapen ho maar…
Maar Jayden heeft vanaf het moment dat ie langer door mocht slapen (toen de groei er goed in zat), dat was nog in de kraamweek, ook door geslapen. Hij is een ontzettende slaapkop, ik moet hem 9 van de 10 keer 's ochtends wakker maken, en dan kijkt ie me nog aan van wat moet dat hier zo vroeg :lol:
Denk niet dat het zoveel zegt dus :mrgreen:
hier ook een tegenhanger… Ik slaap zowiezo heel weinig… in de zwangerschap helemaal. beide zwangerschappen dus weinig geslapen, en beide jongens zijn heel goede slapers…
dus nee gaat hier niet op
Ik ben altijd al een slechte slaper geweest, dus in de zwangerschappen ging dat gewoon door.
En ik heb 2 slaapkoppen van kinderen, alleen is Nikkie altijd vroeg wakker :?
Wel heel grappig bedacht eigenlijk, het klinkt best logisch. :think:
Ik heel slecht geslapen in de zwangerschap ( héél slecht!) en Sam is denk ik nu een gemiddelde slaper. Was wel ‘laat’ met doorslapen ( 6 maand) maar slaapt nu van 19 tot 7.
ik heb bij mijn eerste heel slecht geslapen tijdens de zwangerschap en Charity sliep met 3 weken al door wel op de buik maar ze sliep wel heel goed. ze is eigenlijk nooit snachts wakker behalve als ze ziek is.
ik heb bij alle twee de zwangerschappen slecht geslapen, bij Sarah kon ik wat vaker gaan liggen, maar sliep nooit echt lekker. Sarah was en is een vervelende slaper, Eva Lynn is het tegenovergestelde en slaapt overal heerlijk achter elkaar van voeding tot voeding soms… dus hier ging het niet op (gelukkig )
Bij Zoë kon ik de hele dag wel slapen, en Zoë sliep na een paar dagen al door.Bij Noa slecht geslapen door de pijn,Maar die sliep naar 4 weken door en slaapt overdag ook steeds beter dus hier gaat het ook niet op gelukkig.
Ik sliep wel aardig tijdens de zwangerschap, pas op het allerlaatst werd ik steeds wakker omdat ik me natuurlijk niet meer automatisch in mijn slaap om kon draaien. Dan werd ik daarvoor wakker. Naar de WC hoefde ik nooit zo vaak, ik ging vaak maar wel even, als ik toch al wakker was geworden.
Emma sliep vrij snel redelijk door (8 a 9 uren), maar rond de 4 maanden was dat over. Door allergien en eczeem. Nu slaapt ze ongeveer 3 uren achter elkaar, met uitschieters naar 5 a 6 (en 1 en 2).
Ik sliep bij beide zwangerschappen slecht s nachts. Echt om het uur of om de 2 uur wakker en veel nachtmerries. En beide kinderen slapen goed s nachts. Ok, nog 1 nachtvoeding maar dat is niet erg als we daarna kunnen doorslapen.
Ik heb bij alle drie eigenlijk goed geslapen. En alleen bij de derde moest ik er zo af en toe uit om te plassen, maar bij de andere 2 heb ik dat niet gehad.
En mijn kinderen zijn behoorlijke slaapkoppen.
Oudste sliep door met 6 weken, middelste met 2 weken en de jongste met 3 weken. De jongste slaapt nu ook nog en wordt rond 9.30u wakker. Terwijl hij elke avond om 19u in bed ligt. de oudste en de middelste slapen gemiddeld tot 7.30u a 8u( in het weekend en de vakanties) Maar toen ze kleiner waren ook tot 9u a 9.30u.
Denk toch echt niet dat het slaapgedrag van zwangere moeders invloed heeft hoor.