Hoi
Hoe komt het toch dat ik klontjes in de melk krijg?
Kan het zijn dat ik het water te warm maak voordat ik het meng, of kan het daar niet mee te maken hebben?
Help…
Groetjes Steph
te warm zou niet logisch zijn, want de poeder lost natuurlijk sneller op in warm water…
Ik kan je eignelijk niet helpen…Ik gebruik friso en heb nooit last van klontjes, ik roer met een vork en daarna schud ik zachtjes…
Het water moet inderdaad goed warm zijn en vaak helpt het om het even goed te schudden (maar dan komt er wel meer lucht in, dus moet je oppassen voor darmkrampjes)
Groetjes,
Heleen
ik roer altijd met een vorkje, en dan heb ik geen last van klontjes. Zodra ik alleen schud: klontjes
Het water mag niet warmer zijn dan 45-50 graden, anders kan de melk gaan klonten en schiften. Ook bij een temperatuur van minder dan 30 graden kan het klonteren.
Bedankt allemaal. Ik zal het roeren met de vork eerst eens proberen, misschien dat dat helpt.
:-* Steph
Wat hier altijd helpt is de voeding goed rollen tussen je beide handen en niet schudden. Zo krijg je ook minder lucht.
Ik doe dit ook altijd met pap. Ik doe altijd eerst de pap in het warme water. Dit rol ik dan goed tot er geen klontjes zijn en dan de flesvoeding er nog in. Dit ga ik dan ook rollen. Hier dan bijna geen klontjes.
Als je de mogelijkheid hebt,Zou ik het flesje iets warmer maken,dan de poeder dan goed schudden,beetje af laten koelen(desnoods dop erop en onder de koude kraan houden)En dan geven,hielp hier erg goed
Ik doe hier altijd eerst water dan poeder dan schudden en dan magnatron. Ik heb hier nooit klontjes.