ik gebruik nu sinds afgelopen maandag friso tegen darmkrampjes maar ik krijg dat niet zonder klontjes ik doe het nu al in een apart bekertje roeren met een lepeltje want als ik het meteen in de fles doe blijven er veel klonten zitten.
tja heb toch gekocht dus wil het wel opmaken.
Ik heb ook deze voeding en ik roer flink met een klein gardertje! Dat werkt perfect!! Idd met een lepel of vork, blijft het klonteren :thumbdown:
Dus: gebruik een gardertje!!
of met een beetje heet water aanmaken en er daarna koud water bij doen. Werkt ook erg goed (bij Demi altijd zo gedaan)
suc6
gr
muts
Ik doe het al met gekookt water aanmaken en dan laten afkoelen dus dat gaat niet.
maar garde ga ik proberen.
Ik schud me altijd een ongeluk…
Bij nutrilon3 had ik dit probleem ook, veel klontjes.
Mijn oplossing: 1/2 heet water, poeder erbij, met vork losroeren, aanlengen met koud. Dat werkte hier :thumbup: .
Niet schudden: bij mij ging het alleen maar meer schuimen.
Na heel wild schudden, schud ik nog even langzaam na. Ik laat het dan door de fles rollen en dan is alle schuim weg. :thumbup:
Werkt hier toppie.
Friso Comfort, toch? Dat gaat inderdaad klonteren als je schud. Ik deed de Comfort in een kopje, direct de afgemeten hoeveelheid kokend water erop, goed roeren en dan aanlengen met koud water tot je de juiste temperatuur had. (in ons geval 80 CC kokend heet water, 100 CC koud water op 6 schepjes) Klontvrij!
En je kan altijd de “Friso Hotline” voor meer info bellen! (zie verpakking) Is gratis en die dames zitten daar geloof ik 24 uur per dag!
@Dianne wrote:
Friso Comfort, toch? Dat gaat inderdaad klonteren als je schud. Ik deed de Comfort in een kopje, direct de afgemeten hoeveelheid kokend water erop
Was dus ook wat ik bedoelde. Doe ik ook met bv poedercappucino of dat soort koffie anders heb je ook altijd klonters…
gr
muts
Er staat op de verpakking dat je het moet “zwenken.” Als je naar het plaatje kijkt, zie je dat je het flesje dus moet draaien ipv schudden. Ik ben gisteravond begonnen met Friso comfort en geen klontjes.
Hier hadden we in het begin ook af en toe klontjes.
Als de friso gewoon zo afkoelt gaat het klonteren.
Wij doen eerste de ene helft gekookt water, dan de schepjes erbij dan goed schudden/zwenken dan koud water erbij en dan weer schudden.
Ik heb ook een keer gehoord dat iemand die Hotline belde en daar werd gezegd dat je minimaal een halve minuut moet schudden.
Tsja het heeft net even een andere handleiding deze voeding, maar gelukkig werkt het voor de kindjes deze voeding nodig hebben goed.
hier ook gebruik van friso comfort…
Eingelijk nooit last gehad van klontjes al vanaf begin af aan niet … :think:
Nou ja ik zal vast wat verkeerd doen maar de tip met de garde werkt prima. ik deed namelijk eerst helemaal gekookt water en liet het dan afkoelen maar dat duurt me eigenlijk te lang en had ik ook klontjes en nu met de garde niet.
Kan ik nu dus ook minder gekookt water doen en aanlengen met koud water scheelt weer wachten.
Wij doen het zo: poeder in de fles, aanvullen tot de helft met kokend water, dop erop, flink schudden en dan aanvullen met koud water. Nooit geen klontjes hier :thumbup: