kleuterwekker

Hoi,

Jesse is 's morgens bij tijds wakker (rond 7 uur). Nu wil ik een wekker voor hem kopen zodat hij tot 7.30 uur in z’n bed blijft.

Hebben jullie er een? Werkt het? Wat voor een hebben jullie?

Heb al zitten googlelen en zie er genoeg, maar door de bomen het bos niet meer…

Bedankt voor de reacties!

X

Willy

Maar als er dan wat aan de hand is, komen ze dan ook uit bed of blijven ze in bed, bij mij mag ze ten aller tijde uit, ook als ze dorst heeft komt ze eruit en wij vinden dat prima!

T, lijkt mij dat ze dan ook niet uit bed komen :think:

wij hebben deze en hij bevalt erg goed :thumbup:

Als het slaaptijd is brandt het lampje bij het slapende konijntje en als het lichttijd is bij het wakkere konijntje…

Je kunt dfe tijd zelf instellen dus dat is erg handig, in het weekend zetten we hem gewoon wat later :wink:

Konijnenlampje hebben wij ook. Nu gewoon als nachtlampje (hoewel ik wel iedere dag zeg dat hij moet slapen tot het konijntje ook wakker wordt) en over een tijdje dus echt als wekker te gebruiken.

Het was wel prijzig (50 euro geloof ik).

Ik hoorde laatst van iemand het volgende. Je kind moet dan wel de cijfers kennen. Ze hadden een gewone digitale wekker bij het kind neergezet (is goedkoper!). En dan hadden ze de minuten afgeplakt. Het kind mocht dan uit bed komen als er een 7 stond.

@onshummeltje wrote:

Ik hoorde laatst van iemand het volgende. Je kind moet dan wel de cijfers kennen. Ze hadden een gewone digitale wekker bij het kind neergezet (is goedkoper!). En dan hadden ze de minuten afgeplakt. Het kind mocht dan uit bed komen als er een 7 stond.

Dat gaat dan dus niet werken dat afplakken, want 7.00 is te vroeg :wink:

Dan is zo’n wekker met plaatjes handiger denk ik.

je hebt ze toch ook met een muziekje/lampje, die je zelf in kan stellen (heb ik wel eens van gehoord)

ik heb inmiddels de aapjeswekker van babyzoo in huis.

Vanavond gaan we hem voor het eerst uitproberen!

(ben wel benieuwd want ik heb ook een logeetje en die slaapt bij Jesse op de kamer). We zien het wel!

@Willy wrote:

ik heb inmiddels de aapjeswekker van babyzoo in huis.

Vanavond gaan we hem voor het eerst uitproberen!

(ben wel benieuwd want ik heb ook een logeetje en die slaapt bij Jesse op de kamer). We zien het wel!

Die had ik ook, gaat na een paar weken kapot…

Ik heb hem inmiddels omgeruild voor die van de bovenstaande foto.

onze zoon (5)

weet wanneer het half 8 is en mag er dan uit (in het weekend) en door de week 7.00 uur.

we hebben hem dat geleerd op een gewone (cars) wekker en dat gaat heel goed

voor ons meiske zoeken we er nog een, die kan nog geen klok kijken.

maar die van 50 euro vind ik echt te duur

@knollie1 wrote:

voor ons meiske zoeken we er nog een, die kan nog geen klok kijken.

maar die van 50 euro vind ik echt te duur

Het aapje heb ik voor 29 euro (ex 4,95 verzendkosten) gekocht.

@pooh wrote:

Die had ik ook, gaat na een paar weken kapot…

Ik heb hem inmiddels omgeruild voor die van de bovenstaande foto.

We zullen zien hoe lang hij het doet!

Hier de aapjeswekker maar dan in de olifantenversie ( :lol: ). Gaat al 2 jaar prima mee hoor en werkt super. De oogjes gaan open als hij uit bed mag komen en werkte dus al vanaf ca 2 jaar.

@longlegs wrote:

@onshummeltje wrote:

Voor 7 uur doe ik het hoor :lol:

Vind 7 uur op zich best wel nette tijd eigenlijk voor een kind.

@mamaMarije wrote:

@longlegs wrote:
@onshummeltje wrote:

Vind ik ook.

Wij hebben dus een gewone digitale wekker neergezet en hem verteld dat de 7 voor de 2 puntjes moet staan. Werkt ook prima en een stuk goedkoper dan die kinderwekkers. Hij is wel al 4,5 jaar :think:

Aapje is hier een big-hit.

Werkt helemaal goed. We hebben hem trouwens op het hart gedrukt dat hij mag plassen wanneer hij wil of ons mag roepen als er echt iets is.

Nooit problemen gehad.

We kunnen inmiddels ook afspraken maken dat hij in het weekend uit bed mag als het aapje wakker wordt, maar dat hij pas bij ons in bed mag als papa of mama hem komt halen. In de tussentijd gaat hij zachtjes op zijn kamer spelen :thumbup:

@mamaMarije wrote:

@longlegs wrote:
@onshummeltje wrote:

Ik vind het eigenlijk zelfs best onredelijk om van zo’n jong kind, die van nature gewoon zo’n ritme heeft, te verwachten dat ie tot 7.30u in bed blijft.

Daarnaast vroeg ik me ook af of je hem dan nu niet aanleert ‘uit te slapen’, terwijl hij over eventjes misschien juist wel dat ritme van 7u opstaan moet gaan aanhouden? Hier zouden we het iig nooit redden om op tijd op school te zijn als we pas om 7.30u opstaan.