kleutermis

ik zou vandaag graag met sophie naar de kerk gaan.

Echter nou is er een kleutermis vandaag, en was zondag de peutermis.

Ik weet dat elke dienst anders is, maar zal een kleutermis te doen zijn voor onze dame?

of is jullie ervaring dat ze daar eigenlijk iets te klein voor is??

Als je graag wilt zou ik het gewoon proberen…

Of ze het volhoudt… dat merk je vanzelf, dat is in een peutermis natuurlijk ook een verrassing.



Veel plezier in elk geval!

het gaat ook niet zozeer om de duur van de mis. Ik denk dat dat zoiezo lang is voor haar :mrgreen: stil zitten is niet de sterkste kant.

En daarom twijfel ik ook een beetje…

kijk, bij de peutermis zijn ze wat meer van haar leeftijd, dus is het minder erg als ze niet stil zou zijn.

maar die kleuters kunnen meteen veel geconcentreerder zijn en ik zou het jammer vinden als sophie er niets aan vind, en dus gaat klieren en de "echte"kleuters dus gestoord worden…



mmm klinkt lekker onduidelijk volgens mij… :think:

Die kleuters hebben vast ook nog wel een heleboel kleine broertjes en zusjes die ook meekomen.

En zo stil zijn kleuters nou ook weer niet hoor. (niet allemaal tenminste)



Ik denk dat iedereen die naar zo’n mis gaat (of het nou voor peuters of voor kleuters is) weet dat het iets lawaaierig zal zijn dan bij een normale mis, dus ze zullen je heus niet bij het eerste geluidje boos aankijken.

Ik zou gewoon gaan, en als het nou echt helemaal niet gaat, dan kun je altijd nog vertrekken.

ik denk dat ik dat ook maar ga doen.

had gisteren onze pastoor een berichtje gestuurd (jaja, wij hebben een moderne pastoor die ook op hyves zit :mrgreen: )

en kreeg net een reactie terug dat het kerstverhaal vertelt wordt, er kerstliedjes gezongen worden en kijken naar de kerststal.

dus denk dat we gewoon gaan en vind ze het nog niets dan gaan we maar eerder weg.

bedankt in elk geval voor jullie antwoorden