Kleuter sporten

Ik wil voor Tycho een leuke sport. Maar ik kan maar niets leuks vinden.

Voor meisjes zie ik overal leuke ballet lesjes (dansen), maar voor jongetjes kan ik niets leuks vinden voor zijn leeftijd.

Ik zelf dacht aan judo of een andere vecht-/verdedigingssport. Maar ik kan echt niets vinden.

Iemand anders nog een leuke tip voor een sport voor een ondernemende kleuter.

Judo vind ik inderdaad een goeie! En zwemmen, maar misschien doet hij dat al. Verder zou ik het ook niet weten. Mijn zusje doet iets met muziek en dansen, daar zitten ook veel jongens bij. Ze maken dan muziek (elke week een ander instrument) en dan dansen ze. Ze leren niet echt een dans maar ze rennen en dansen al muziek maken door het lokaal. Erg leuk om te zien!

idd even informeren bij de muziekschool!

muziek en dans

muziek en bewegen

maar er zijn ook kunst-clubjes: lekker knutselen :inlove:

muziekinstrumenten- ontdekles enz :inlove:

en balletles…ach…tom zit er ook op :angel:

ze zijn nog zo jong dat het niks met ballet te maken heeft, het is vooral lekker bewegen op muziek :inlove:

judo en andere échte sporten is naar mijn weten voor oudere kids :think:

ik heb me ook rotgezocht voor iets voor 3 jarigen en kwam ook op de muziekschool uit…en vanaf 4 jaar is daar véél te doen :dance:

bij ons hebben ze voor kleuters vanaf 2 jaar Judo in hun pakket zitten :inlove: zo leuk om die kleintjes te zien.

Ik zou gewoon eens wat rondbellen en vragen wat ze in de aanbieding hebben voor sport :wink:

Laura zit op gymles, en dat is op deze leeftijd echt ook nog wel voor jongetjes. Het is vooral veel door de zaal rennen, springen en vliegen eigenlijk. In haar groep zitten 5 of 6 meisjes en 2 jongetjes nu.

Bij de volgende groep (vanaf 5 jaar) zitten wel alleen maar meisjes met mooie turnpakjes aan en zo, dan wordt het ineens een echt meidending. Maar bij de kleintjes rent iedereen lekker in short en t-shirt door de zaal. Dus misschien eens informeren bij een turnvereniging?

Bij onze sportschool kunnen ze ook vanaf 3 jaar op judo. Laurens staat al ingeschreven :wink: .

Lucas zit op kleutergym en dat vind hij echt helemaal geweldig.

Lekker klimmen en klauteren.

Anne zit op turnen en zwemmen…bij beide zijn ook jongens te vinden, erg leuk hoor :thumbup:

Ik denk idd ook meteen aan gym, zwemmen, muziekles, judo/karate/enz. Maar misschien is scouting ook leuk, is wel geen sport, maar ze leren er best veel volgens mij.

En voetbal of een andere balsport staat er nog niet tussen zie ik.

hier hebben ze kluitjesvoetbal :lol:

Gym vind ik zelf op deze leeftijd erg leuk voor de kinderen. Mijn jongste zit vanaf 18maanden op ouder-peuter gym en toen ze 4 jaar werd is ze naar de gewone gym gegaan.

Als ze 5 1/2 is wil en mag ze op de atletiek.

Peuter en kleutergym. Er zit een heel leuke vereniging in Rijswijk.