kleuter niet meer willen/kunnen poepen op de wc sinds 2 wk

nou hier zit ik dus met een dilemma wat moet ik doen.

ik denk dat het komt door de komst van klein zusje … niek wilt nu sinds 2 weken niet meer poepen op de wc terwijl hij al dik een jaar hardstikke zindelijk is met zowel plassen als poepen op de wc.

plassen doet hij nog wel , maar zijn poep houd hij op , hij wilt gewoon niet op de wc poepen en zegt dat zn poep groot is en dat zijn kont ( gaatje ) zeer doet.

hij drinkt zakjes die de poep zacht houd dus zn poep is niet pijnlijk.

zijn gaatje ziet er niet anders uit als normaal.

na 2 dagen poep ophouden moet hij heel nodig maar vertikt het op de wc te doen en poept dan heel zn broek vol , poep is gewoon zacht geen rare dingen. ( ik ben dan wel blij dat het eruit is maartoch … )

hoe pak ik dit nu het beste aan ? hij zegt dat hij ook weer een luier om wilt om te poepen … moet ik er aan toegeven en hem weer een luier om doen ?

boos worden helpt denk ik niet want ben dan bang dat hij het nog meer gaat ophouden als angst dat hij dan op zn donder krijgt mocht ie wel in zn broek poepen.

negeren ?

straffen ?

hij KAN poepen op de wc hij deed het al een heel jaar 2 maanden voordat hij naar de kleuters ging was hij met alles droog overdag de nacht en gewoon poepen , nog noooooooit een probleem geweest en nu …

nu weet ik het niet meer hoor

HELP !

het is vast wat je zegt omdat ie n nieuw zusje heeft gekregen!

Ik heb geen tips uit ervaring (onze dochter poept nog in de luier en zegt niet op de wc te durven, pas als ze 4 is :roll: )

Mijn gevoel zegt, negeren (dus niet luier omdoen), hij vindt een vieze broek vast snel ook vies!

en misschien tijdelijk weer een beloningssysteempje? bij een keer poepen op wc sticker, bij 5 stickers een klein kadootje (werkt hier overigens niet hoor, heb al van alles beloofd en ze vertikt het gewoon!!)

succes, sterkte!

ps even zo nu en dan extra aandacht voor je oudste helpt vast ook, hij moet de aandacht nu opeens delen, is heel heftig voor kleine kids!

idd dit komt omdat er een 2 is gekomen

zo laat het kind zien van ik ben ook nog klein ik weet het van de oudste geen luier om doen want dan gaat het op zijn manier

en dan kun je van vooraf aan weer beginnen gewoon even de aandacht verdelen klikt makelijker dan je denkt na een tijdje ging onze oudste het ook gewoon weer op de wc doen maar moet even zijn ritme weer vinden

nou sinds een dag of wat poept hij weer normaal op de wc …

gelukkig !!!

dat is mooi om te horen :thumbup: