Kleurpotlood verwijderen

Weten jullie een goed schoonmaakmiddel waar je kleurpotlood mee van een gestucte (hoe schrijf je dat :think:) muur af kan halen. Ja, dochterlief kleurt niet alleen op papier :roll: . Heb het er al redelijk goed eraf gekregen met een schuursponsje maar toch blijf je een beetje de strepen zien. Heb al verschillende dingen geprobeerd. Misschien is er een professioneel produkt wat wel werkt. En misschien kan ik daar dan de muur in het trappengat een keer mee doen want daar zitten ook wat strepen van schoenen e.d. die er langsaf zijn geschaafd.

ik gebruik dan ouderwetse jif op een sponsje (meestal onverdund, sponsje wel natgemaakt en uitgeknepen)

Ja ja, ik heb nog een flesje echte jif :inlove:

ik gebruik voor de muren zo’n grijs wondersponsje van de action, en daarna een schone natte doek erover, meestal alles weg. ook geprobeert op de tafel, maar die krijgt er rare plekken van :roll:

groetjes Louwina

Ik meen dat mijn zwager voor gestucte wanden ammonia aanraad. :think: Voor (beter gezegt tegen gni gni) alle mogelijke soorten vlekken.

Hier is de gestucte muur met wasco bewerkt… :x …ik krijg het er met geen mogelijkheid af (heb echt alles al geprobeerd)…zit niks anders op dan het over te schilderen… :? .

Wasco lijkt me inderdaad troep. Is zo vettig. Dat komt er hier voorlopig niet in hoor :naughty: .

Gum? :mrgreen:

@Fryskefaam wrote:

Gum? :mrgreen:

:lol: :mrgreen: :lol:

mischien keukenpapier ertegen houden en dan met de strijkbout ertegenaan?? ik zeg maar wat hoor, dit was het eerste wat er bij me op kwam.

Ik kreeg ooit de tip om iets verdunde chloor in een plantenspuit te doen, op spuiten, even in laten trekken en dan afvagen.

Maar zou alleen werken als je echt een witte muur hebt. Ik heb het nog nooit geprobeerd.

Ik zou het met een sopje van afwasmiddel proberen (ook op de wasco vlekken).

sopje van biotex :thumbup:

Ik zag de tip al staan: gum (wel een witte gum nemen, als je muur tenminste wit is)!! Bij mij werkte het goed…

Succes!

Voor (tegen) de wasco-vlekken kun je Dasty-ontvetter van de Wibra gebruiken, die helpt ook tegen de zwarte schoenstrepen :thumbup: Prima spul, stinkt wel heel erg, maar alle vet verdwijnt (heerlijk na de bbq)

chloor werkt goed

met water en borstelen met afwasborstel