Kleur ontlasting, wat is normaal?

Ik ben sinds kort overgestapt van borstvoeding naar Nutrilon omnio. Op de verpakking staat dat deze iets dikker is en dat het helpt tegen krampjes en licht spugen. Nu is mijn ervaring dat deze voeding juist vrij dun is. Firyel geeft nu bijna elke fles vrij veel mondjes terug. Om dit te voorkomen doe ik er per fles een schepje Johannesbroodpitmeel bij zodat het iets dikker wordt, maar veel helpt het nog niet. Nu is, sinds ze met deze voeding begonnen is, haar ontlasting ook erg groen (lijkt wel spinazie of zo :shock: ) Wat voor kleur ontlasting is normaal bij flesvoeding en zijn er meer mensen met deze ervaringen met de Omnio?



Groetjes,

Toensie

Kaylee had bij de omneo hele dunne, groene poep. en het stonk verschrikkelijk :sick:

Wat jij zegt dus :wink: Hoort bij de omneo.

Ik ben met de omneo begonnen tegen de krampjes, maar Kaylee spuugde ook heel veel… Toen de krampjes minder werden ben ik dan ook gestopt met omneo en overgestapt op standaard met johannesbroodpitmeel. Toen werd haar ontlasting weer normaal, dikker en bruiner.

Jep, hoort bij omneo…



Hier was het ook groene poepjes.

Ja hoort inderdaad bij Omneo. Wij zijn over gestapt op Friso Comfort. Sinsdien nergens meer last van.

Dank voor jullie reacties. De kinderarts zei dat dat komt doordat de ontlasting ddan snel de darmen passeerd en dat het dus verder niet erg is. Wel ben ik nu evengoed ook overgestapt op Friso Comfort. Deze is dik genoeg van zichzelf en hoef ik dus niet nog eens met Johannesbroodpitmeel te verdikken. Dat is bijelkaar een stuk goedkoper en Firyel lijkt het er goed op te doen.