Hoelang duurt het voordat je echt kunt zien welke kleur ogen je kindje heeft en houdt? Nout heeft al sinds zn geboorte donkerblauwe ogen maar ze veranderen niet… Hub en Noelle hebben allebei hele donkerbruine ogen en die van mij zijn grijs/groen/bruin… Zou wel heeeeel mooi zijn baluwe ogen met (waarschijnlijk) donker haar!
Edit moet ik er wel even bijzeggen dat Nout 2 maanden te vroeg geboren is, weet niet of dat ermee te maken heeft?
Talysha heeft een jaar lang blauwe oogjes gehad, na een jaar zijn ze gaan veranderen, en heeft nu groene oogjes.
DAt kan tot ongeveer 1 jaar nog veranderen…
Meestal zeggen ze dat het een maand of 6 is geloof ik maar bij een kindje van een vriendin veranderede ze echt na een jaar nog!
maar misschien wel een uitzondering :mrgreen:
Volgens onze kinderarts weet je het eigenlijk pas met 2 jaar zeker Zolang kan het nog wat veranderen.
Katie had ook donker blauwe ogen met donker haartjes maar der ogen verkleuren nu. Ik heb zelf donker blauwe ogen maar de vader van Katie groen/bruin! Had ook gehoopt dat ze blauwe ogen bleef houden bij donker haartjes maar niets is minder waar!
Stein heeft tot 3jaar echte blauwe ogen gehad en toen begonnen ze langzaam te veranderen.
Nu is hij 5 en heeft hij echt groene ogen.
Nog langer dus zelfs!
Ik denk hier dat er 1 blauwe ogen houdt en dat de andere ook richting groen zal gaan.
Mijn man heeft bruine ogen en ik blauwe ogen, mijn dochter is daar uiteindelijk een mooie mix van met haar groene ogen :inlove:. Ze heeft wel heel lang blauwe ogen gehad (tot ongeveer 2 jaar). Mijn zoon had bij geboorte hele donkerblauwe ogen, kraam dacht dat hij bruine ogen zou krijgen, maar ze zijn steeds lichter geworden. Van de zijkant af gezien zie ik wel al wat groen/lichtbruin dus ik denk dat hij uiteindelijk ook geen blauwe ogen houdt.
mischa had bij de geboorte hele donkerbruine ogen, en nou nog.
Daimen heeft blauwe ogen en ik zou het heel leuk vinden als dat zo zou blijven…
dit vroeg ik me dus ook af.
onze dochter heeft echt hele diep bruine ogen en onze zoon twijfelt nog
eerst heel blauw en nu heeft hij een gemengde kleur, niet echt groen maar ook niet echt bruin…
hij zit er tussen in, maar ik denk dat hij uiteindelijk wel bruine ogen gaat krijgen.
Onze Nathalie heeft tot 2,5 jaar hele blauwe ogen gehad, daarna begonnen ze te verkleuren, ze is nu 4 en heeft sinds een paar maanden echt grijs/groene ogen net als haar papa, ik denk dat je het met een jaartje of 3-4 pas echt goed kan zeggen.