kleur ogen

Wanneer had jouw kindje de kleur ogen die het houdt?



Mijn dochtertje hefet nog steeds een hele vreemde kleur ogen.

In het begin waren ze echt donker blauw. Ze zijn nu al een tijdje donker grijs (hele mooie kleur), van mij morgen ze zo blijven :inlove: Maar soms lijken ze toch ook wel bruiner te worden.

ik geloof dat we bij mn zoon pas na een jaar ofzo echt zagen dat ze bruin waren, het begon met heel lichtgrijs, en er leken spikkeltjes in te komen …heel apart,

ze werden steeds donkerder en ik denk dat t toch wel een jaar of misschien zelfs wel iets langer heeft geduurt voor ze zo bruin waren als ze nu nog zijn( HEEL bruin haha)

Bij mijn zoontje is het al sinds zijn geboorte prachtig blauw, net als zijn vader :smiley: Dat was wel een wens van mij, die mooie ogen van zijn vader, en dat zijn ze gebleven. Ik hoor vaak dat elk blank kindje blauwe ogen heeft als het geboren wordt. Het is wel iets donkerder blauw geworden.

Bij zoontjelief vanaf de geboorte heldergrijsblauw en nog steeds (unlike husband and me, beiden donkerbruin).



Bij dochterlief bij geboorte helderblauw, nu een wat vreemd kleurtje van donkergrijs en lijkt naar bruin te gaan.

Hier waren ze bij Lucas & Pepijn pas echt op de kleur die ze nu hebben rond de 2 jaar.

eh weet eigenlijk niet tot wanneer dat kan, maar weet van kindje van vrienden dat die zeker met een jaar nog niet de kleur had die de ogen nu zijn.



Hier zijn de jongens allemaal blauwogig.

Direct na de geboorte waren ze een stuk donkerder blauw, maar blauw zijn ze nog steeds en allemaal van die grote heldere ogen :inlove:

Mijn oudste had na de geboorte echt meteen donker bruine ogen (leken wel zwart!)

En mijn jongste heeft nu ook nog steeds blauw/grijze ogen. Soms denk ik dat ik iets bruins zie, maar later ook weer niet :think:



Ik heb ook gehoord dat de kleur van de ogen tot 2 jaar kan veranderen.

@littlewonder wrote:

Ik hoor vaak dat elk blank kindje blauwe ogen heeft als het geboren wordt. Het is wel iets donkerder blauw geworden.




alle kindjes hebben blauwe ogen als het geboren word ook donkere kindjes alleen die zullen wel sneller verkleuren naar bruin

al ben ik gewoon verliefd op donkere kindjes en volwassenen ok trouwens die een chocohuid hebben en blauwe of groene ogen :inlove:



maar volgens mij kan het tot een jaar nog verranderen

@gerenkim wrote:

@littlewonder wrote:
Ik hoor vaak dat elk blank kindje blauwe ogen heeft als het geboren wordt. Het is wel iets donkerder blauw geworden.




alle kindjes hebben blauwe ogen als het geboren word ook donkere kindjes alleen die zullen wel sneller verkleuren naar bruin

al ben ik gewoon verliefd op donkere kindjes en volwassenen ok trouwens die een chocohuid hebben en blauwe of groene ogen :inlove:



maar volgens mij kan het tot een jaar nog verranderen




Dat is iddd heeeel mooi!

Zo vindt ik hele blanke kindjes/blond met bruine ogen ook mooi!



Ik hoop dat Marlynn dr ogen net zo bruin worden als die van mij :inlove:

Kan idd een jaar duren!

Hier bij mijn oudste was het al heel snel te zien dat ze bruin werden. Met een maand of 3 (volgens mij) waren ze echt helemaal bruin!





Marjolein: Bedoel je er zo één? :inlove: :smiley:

Bij mijn oudste waren ze met een maand of 8 echt bruin. In de maanden daarvoor waren ze eerst donkerblauw met later steeds meer bruine stippen erin. Vond het altijd wel bijzonder om te zien.



Mijn jonste had met de geboorte donkerblauwe ogen en die werden steeds lichter. Zij heeft dus lichtblauwe ogen.

@Sylvia! wrote:

Kan idd een jaar duren!

Hier bij mijn oudste was het al heel snel te zien dat ze bruin werden. Met een maand of 3 (volgens mij) waren ze echt helemaal bruin!





Marjolein: Bedoel je er zo één? :inlove: :smiley:




Waar kan je die kopen??? :inlove:

@gerenkim wrote:

@littlewonder wrote:
Ik hoor vaak dat elk blank kindje blauwe ogen heeft als het geboren wordt. Het is wel iets donkerder blauw geworden.




alle kindjes hebben blauwe ogen als het geboren word ook donkere kindjes alleen die zullen wel sneller verkleuren naar bruin

al ben ik gewoon verliefd op donkere kindjes en volwassenen ok trouwens die een chocohuid hebben en blauwe of groene ogen :inlove:



maar volgens mij kan het tot een jaar nog verranderen




uh… mag ik dat van alle kindjes hebben blauwe ogen als ze geboren worden ff ontkrachten??



mijn beide kids (blank) zijn geboren met donkerbruine ogen en die kleur hebben ze nu nog steeds :inlove:

De meeste (blanke) kindjes worden met blauwe ogen geboren, maar niet allemaal inderdaad.



Volgens de vk hier zouden de blauwe ogen wel snel veranderen als ze dat zouden doen, geen idee in hoeverre dat waar is.



Jinthe is volgens mij geboren met bruine ogen, volgens de vk waren ze blauw (omdat de meeste kindjes dat hebben bij de geboorte), maar dan moet het wel vreselijk donkerblauw zijn geweest; ik heb er nooit iets blauws in kunnen ontdekken… Inmiddels is er sowieso geen twijfel over mogelijk, ze zijn gewoon bruin. :inlove:

@marjolein98 wrote:

@Sylvia! wrote:
Kan idd een jaar duren!

Hier bij mijn oudste was het al heel snel te zien dat ze bruin werden. Met een maand of 3 (volgens mij) waren ze echt helemaal bruin!





Marjolein: Bedoel je er zo één? :inlove: :smiley:




Waar kan je die kopen??? :inlove:




Ben je triljonair??? :mrgreen:





















Niet te koop dus!!! :mrgreen: :mrgreen:

Bij Florens waren zijn ogen bij de geboorte heeeel donkerblauw.



Maar als ik mijn moeder goed begrepen heb, dan had ik gelijk bruine ogen. Of zo donkerblauw dat ze al bijna bruin leken.

Onze oudste is geboren met bruine ogen en de jongste met blauwe ogen.



Bij mijn jongste zeiden ze op het cb dat de ogen wel bruin zouden worden.

Maar ik zie nog geen veranderingen :think: Denk ook niet dat het nog gaat veranderen.

Wel heel apart aangezien papa en mama en grote broer bruine ogen en bruin haar hebben.

@esmie wrote:

Wel heel apart aangezien papa en mama en grote broer bruine ogen en bruin haar hebben.




genetisch gezien kan dat wel: bruine ogen zijn wel dominant maar je kunt bruine ogen hebben en ook een blauw gen hebben. (dominant en recessief gen wordt dus bruin…

Als je man dezelfde combi heeft kun je dus een kindje krijgen dat blauwe ogen heeft (2xrecessief) :wink:

Hier worden de ogen van mn dochter (8mnd) steeds lichter.

Mijn man heeft lichtblauwe ogen, en ik heel donkerbruine. Maar Liv dr ogen zijn nu lichtgrijs!! lichter nog als de ogen van papa… heel appart!! (mijn oma trouwens had ook lichtgrijze ogen… ik hoop dat het uiteindelijk die kleur wordt! want vind het wel heel bijzonder!!



xx