Kleur muur woonkamer?

Wij gaan waarschijnlijk het huis van mijn schoonouders kopen. Zij hebben nu één muur in de woonkamer grijs metallic geverfd. Alleen is het niet een mooie kleur, het lijkt soms paars. Wij zouden daarom een andere kleur willen, alleen wat voor kleur?



Onze meubels zijn van licht teakhout, de bank en eetkamerstoelen zijn donkerbruin. Bloempotten zijn donkerbruin of bruin rotan/wilgen, onze accessoires zijn knalroze. De vloer daar is nu licht eiken, wij zouden de vloer misschien iets donkerder maken. De andere muren zijn gebroken wit. Welke kleur zou daar goed bij passen? Ik dacht zelf aan (mat) goud metallic, maar hub zegt dat dat niet mooi bij onze kast staat. Want dan valt de licht teakhouten kast weg tegen die kleur muur.



Wat voor andere kleur muur hebben jullie in de woonkamer of welke kleur zou volgens jullie mooi staan?

Wat dacht je van een caramel kleur? combineert mooi met het donkerbruin en steekt voldoende af tegen het teak



wij hebben mexicaans grenen in de woonkamer en onze muren zijn zachtgeel. op de vloer ligt bruin parket.



accesoiers wat zijn dat :lol: hihi hier is dat speelgoed.

Oranje! Je moet er alleen wel van houden in combi met roze (of ass aanpassen), maar met bruin en teak vind ikhet prachtig. Of mooi dieprood.

limegroen :mrgreen:

Zou ook een bruintint doen…

Een oranje muur hadden mijn schoonouders hiervoor en ze hebben de muren ook lichtgeel gehad. Ik hou zelf niet zo van oranje, eigenlijk. Al staat dat wel heel warm.



Hihi, hier ook veel speelgoed in de woonkamer, hoor! :wink: Ik heb op een tafeltje wat kaarsen staan in roze-tinten. In de vensterbank lantaarns met een roze kaars erin en een vaas/windlicht/glas in knalroze. En hier en daar een plantje met roze bloemetjes. Voor de rest eigenlijk allemaal bruintinten, creme en teak.

Roze misschien? :shifty: :lol:

@Jippie wrote:

Wij gaan waarschijnlijk het huis van mijn schoonouders kopen. Zij hebben nu één muur in de woonkamer grijs metallic geverfd. Alleen is het niet een mooie kleur, het lijkt soms paars. Wij zouden daarom een andere kleur willen, alleen wat voor kleur?



Onze meubels zijn van licht teakhout, de bank en eetkamerstoelen zijn donkerbruin. Bloempotten zijn donkerbruin of bruin rotan/wilgen, onze accessoires zijn knalroze. De vloer daar is nu licht eiken, wij zouden de vloer misschien iets donkerder maken. De andere muren zijn gebroken wit. Welke kleur zou daar goed bij passen? Ik dacht zelf aan (mat) goud metallic, maar hub zegt dat dat niet mooi bij onze kast staat. Want dan valt de licht teakhouten kast weg tegen die kleur muur.



Wat voor andere kleur muur hebben jullie in de woonkamer of welke kleur zou volgens jullie mooi staan?




Wij hebben wolwitten muren en daarbij de schouw v/d openhaard en 1 muur goud metallic (kleur feest of december van Flexa erbij). We hebben licht eiken meubelen en dat staat zo mooi. Wij hebben overigens een donkere vloer (smoked oak). Ga ervoor zou ik zeggen :thumbup:

Een roze muur past er inderdaad wel heel mooi bij! :mrgreen: Maar ik denk dat we dat maar niet gaan doen, wordt een beetje teveel van het goede!



Maxime Leuk dat jullie goud metallic hebben, het lijkt mij wel heel erg warm. Jullie hebben dus ook ongeveer dezelfde kleur meubels, licht eiken en licht teak komt wel redelijk overeen. Ik ga het zeker in gedachten houden en even uitzoeken wat voor kleur en type verf jullie precies hebben. Was het dure verf? Ik meende dat de metallic verf van mijn schoonouders €80,- per blik kostte en er is menig blik op gegaan, dat is ons eigenlijk een beetje te prijzig.

Het was feest! van Flexa VT wonen. December vonden we ook mooi.

Ik zie 'm nu niet meer op de site staan, maar toevallig vorige week nog wel bij de bouwmarkt. Uit de huidige lijn van Easy Chic komt de goudkleur van Bijou het dichst in de buurt zie de Flexa site.

Het kostte iig geen 80 euro het blik. We hebben destijds met kortingsacties alle verf gekocht waardoor we 15 of 20 % minder hebben betaald als normaal.



Wij hebben spachtelputz, waardoor het wel bewerkelijk was. Ik heb met een blokkwast staan tamponeren en dan is 2 wanden en een schouw met 3 kanten erg veel. Maar het resutlaat is ernaar.



Als ik tijd heb zal ik een foto opzoeken. Eerst nu maar de kids van school halen.

Maxime Ik ben heel erg benieuwd naar een foto! Ik wil je ook wel mijn emailadres via pb geven, als je dat liever hebt. Ik heb gisteren even op de site van Flexa gekeken. De kleuren Feest en December van VT Wonen bestaan wel, alleen zijn dat grijstinten en geen goud.



Wij hebben stucwerk op de muur, dus dat is ook behoorlijk bewerkelijk. Moet je ook met een kwast alle gaatjes opvullen met verf. Plus dat het dan over grijs metallic komt, wat er misschien sneller doorheen schijnt. Ik denk dat we er dan het beste eerst grondverf op kunnen doen.

Wij hebben teakhouten meubels, teakhouten vloer, lichtbruine (donkerbeige) stoeltjes en blauwe banken.



Wij hebben een grijze muur (was eerst metallic zilver, maar ondanks dat de kleur heel gaaf was, was de toepassing op een gladde muur niet goed, meer technisch verhaal), we hebben een zandkleurige muur en een donkerblauw muurtje. Door al het hout doet het totaal niet kil of koud aan (het zijn toch koele kleuren).



Eind oktober gaan we de huiskamer een grondige opfrisbeurt geven maar de kleuren die al jaren op de muur zitten vervelen nog steeds niet.



En, wij hebben een schildersbedrijf, dus als het verveelt, dan is het voor ons een kleine moeite om het over te schilderen. Daardoor hebben wij al veel geexperimenteerd met kleuren…



Succes!

Zand / caramel-kleur :thumbup: !