(kleur in) de woonkamer

Wij wonen hier sinds juni en vanwege (gebrek aan) budget en haast hebben we alles wit geverft. Nu zijn dus alle muren wit. Ik heb een “houten” laminaat vloer, houten meubels en een oranje eettafellamp.

Nu staat het nog niet zoals ik wil.

Binnenkort kan ik eindelijk een nieuwe bank kopen en kan ik de boel neer zetten zoals ik denk dat het gaat werken.

Maar ik zit dus zo te twijfelen over de kleur, van zowel de bank als misschien het aanbrengen van een likje verf op een muur.

Welke kleur zou ik doen?

Ik ben een chaoot dus het moet voor mij rust uitstralen.

Vroeger hield ik erg veel van rood tinten maar de laatste tijd ga ik meer richting, groen- paars- en blauwtinten.

Wat ga ik doen met mijn huis om het mooi, gezellig en ordelijker te krijgen?

Ik zal binnenkort eens foto’s maken zoals het nu is. 8)

Misschien donker bruin? Is erg mooi heb ik mij laten vertellen…

Wij kampen overigens met hetzelfde probleem hier!

Rood maakt druk en chaotisch :wink:

Wta rust geeft is kreta blauw. En is een lekkere frisse kleur!

De oranje eettafellamp, kun je misschie verven of vervangen door wit?

Misschien ben je crea en kun je wat grenen meubeltjes “brocant” wit verven ?

Even een heftig voorbeeldje van de kleuren:

Hmmm… die eettafellamp heb ik nog niet zo heel lang, daar kwam mn broer een keer mee aanzetten.

Ik heb nu een heel suf kastje voor de tv, eikenkleur. Het is de bedoeling dat die weg gaat en dat er een witte, dichte kast voor terug komt.

Ik wil graag de Klippan-bank van Ikea, maar goed daar heb ik de keus uit rood, wit, zwart of alme/naturel. :think:

@Marite wrote:

Hmmm… die eettafellamp heb ik nog niet zo heel lang, daar kwam mn broer een keer mee aanzetten.

Ik heb nu een heel suf kastje voor de tv, eikenkleur. Het is de bedoeling dat die weg gaat en dat er een witte, dichte kast voor terug komt.

Ik wil graag de Klippan-bank van Ikea, maar goed daar heb ik de keus uit rood, wit, zwart of alme/naturel. :think:

Je zou ook voor de klippan bank op mp een hoes kunnen kopen in andere kleuren. Zodat je kan afwisselen of een witte hoes kopen voor een klein prijsje en die verfen in de gewenste kleur. :think:

Ik denk dat groen wel leuk zou zijn.

Kleurt ook mooi met oranje en eventueel je nieuwe witte kastje.

Je hebt veel verschillende groentinten. Ik vind mosgroen wel mooi, geloof dat Cell dat ook onlangs op haar muur geschilderd heeft.

Donker bruin met wit.

Dat bedoel ik dus, zo rustig!! :inlove:

Ik heb een paar foto’s…

meer…

En een witte bank… met 3 knoeiers… lijkt me niet helemaal een goede combi?! :wink:

Of is dan gewoon eten en drinken op de bank verboden?!

Maar mijn huis is gewoon een bij elkaar geraapt zooitje, blij dat ik iets heb.

Er komt heel langzaam steeds meer het huis in dat ik zelf mooi vind.

En ik ben hier natuurlijk in de minderheid, dus het “moet” een kindgericht huis zijn.

Een witte bank lijkt mij inderdaad niet handig :wink:

En wat ik bij jou zie, is inderdaad een allegaartje aan meubels maar dat is niet erg, je zegt het zelf net, je bent blij dat je iets hebt! Dus daar kun je dan ook vrij weinig aan veranderen behalve alles dezelfde kleur geven. Maar verschillende houttinten mag ook best hoor.

Maar wat ik vooral zie is dat overal wat ligt en dat geeft een chaotische indruk. Je zou spullen uit het zicht kunnen halen door gebruik te maken van manden/bakken en lappen stof.

En het plankje boven de tv, heb je geen plek in het kastje eronder voor de dvd speler en de boeken ?

En nog even voor de veiligheid, ik zou zoveel mogelijk snoeren wegwerken of in een flexibele buis stoppen.

Wat ik erg mooi vind boven de schoorsteen, is een langwerpige spiegel met wat waxines eronder. Verder niets op de mantel.

De lampen zijn leuk, lekker retro. Misschien kun je daar wat op voortborduren met de ouderwetse kleuren oranje en bruin icm wit ? En dan niet teveel oranje, meer in de accessoires (kussens,schilderijen)anders wordt het te druk haha :d

EN als je wel wat kleur op de muur wilt zonder dat het té aanwezig wordt, kun je ook een streep op de muur maken van circa een meter breed verticaal en deze oranje verven. Hierop vierkante schilderijen onder elkaar en je hebt gelijk een blikvanger voor de kamer.

En als het kan, ga af en toe eens langs de kringloop voor accssoires.

Marit hier nog eentje die bezig is met het inrichten van haar huisje.

Ik wilde ook een rustige kleur, ben al te rade gegaan bij heel wat vriendinnen. En kreeg de tip om dus ook te werken met witte muren en dan één accentmuur.

Ik heb al een hele tijd mijn zinnen gezet op grijs. Vind ik een leuke en rustgevende kleur. Maar twijfel soms nog over bruin. Bruin is een mooie warme kleur vind ik.

Een tip van een vriendin is dat de accentmuur best niet de muur is waar je tv staat. :wink:

Ik ben dan van plan om wat ‘kleur’ te brengen in mijn interieur door middel van simpele dingen zoals (een kussentje in de zetel, een vaasje met bloemen of zo, kaarsen, … en dat komt dan in dezelfde kleur). Zo kan je makkelijk eens wat veranderen en hoeft het niet duur te zijn. :wink:

En hier ook een allegaartje in meubels hoor, net wat ik op de kop kan tikken of wat ik krijg van familie. :wink:

@Karin2 wrote:

Een witte bank lijkt mij inderdaad niet handig :wink:

Zo ver was ik ook al wel haha.

Maar ja, de Klippan is betaalbaar, zit lekker maar er is niet veel kleur keus, en om nou een hele hoes te gaan verven…

Maar wat ik vooral zie is dat overal wat ligt en dat geeft een chaotische indruk. Je zou spullen uit het zicht kunnen halen door gebruik te maken van manden/bakken en lappen stof.

dat moet ook allemaal nog echt een goede plek krijgen... en ja dan ga ik ook meer gebruik maken van manden en lappen stof, ik heb nu al een aantal trofast bakken, maar hier beneden nergens plek om ze neer te zetten.

En het plankje boven de tv, heb je geen plek in het kastje eronder voor de dvd speler en de boeken ?

nee, naast de dvd speler is het ook nog mijn ontvanger voor de tv, maar goed, daarom wil ik ook zo graag een andere kast voor tv enzo, de dvd's en onderin nog wat ruimte voor speelgoed, allemaal achter deurtjes/lap stof zodat het uit het zicht is (vind een tv ook niet echt leuk om naar te kijken als die uit is).

En nog even voor de veiligheid, ik zou zoveel mogelijk snoeren wegwerken of in een flexibele buis stoppen.

ja dat moet ook allemaal nog gebeuren, ik had zo weinig tijd om dingen te doen voor ik er in trok en er moest zoveel gebeuren dat dit soort dingen zijn blijven liggen, gelukkig zijn mijn kinderen die ontdekfase alweer voorbij, maar het staat niet echt leuk!
Maar goed, binnenkort moet alles weer helemaal anders en dan ga ik alles mooi weg (laten) werken.

Wat ik erg mooi vind boven de schoorsteen, is een langwerpige spiegel met wat waxines eronder. Verder niets op de mantel.

daar zat ik ook al aan te denken, maar dan moet ik eerst een ander plekje voor ons seizoensplekje vinden.

De lampen zijn leuk, lekker retro. Misschien kun je daar wat op voortborduren met de ouderwetse kleuren oranje en bruin icm wit ? En dan niet teveel oranje, meer in de accessoires (kussens,schilderijen)anders wordt het te druk haha :d

Bruin... zou het daar juist niet kleiner van lijken? De huiskamer is al zo klein.... Ik ga er eens even goed over nadenken!

En als het kan, ga af en toe eens langs de kringloop voor accssoires.

Ik ga eens even vragen of mijn broer weer eens met mij richting kringloop wil, altijd leuk!

Ik ga maar eens even goed nadenken en zien wat ik het snelst kan gaan doen om het beter te krijgen.
MP maar eens afstruinen voor dingen die ik nog wil.
Hopelijk kan ik snel resultaat laten zien! :dance:

ik zou de bank een nutrale kleur doen en liever de muur een kleurtje geven.

een muur verven is stukke goedkoper dan een nieuwe bank.

en zo kan je vaker van kleur veranderen(ik ben nog al snel ergens op uitgekeken)

dat aqua van hierboven echt super :inlove:

Als ik ga verhuizen is dat toch wel een optie.

Of paars ze hebben z’n mooie behang in de wikkels liggen :inlove:

ik heb de muren wel allemaal wit zit particulier gehuurd dus mag niet anders.

maar heb de accesoires aqua/turqouise vind het echt een lekkere frisse kleur.

Het krijgt steeds meer vorm in mijn hoofd hoe ik het hebben wil!

Hopelijk wordt het net zo mooi als ik in mn hoofd heb!

Ik ga het een deel mezelf (namens de kinderen) cadeau doen voor mijn verjaardag eind maart en een deel van 't kindstuk voor SL haar verjaardag (ook eind maart). En dan aan de gasten geld vragen voor de rest. :angel:

Aqua/turquose lijkt me ook wel erg mooi, fris/helder, maar weet nog niet waar ik die gebruiken ga. 8) Misschien het stuk van het bureau/werkblad van de kinderen, maar dat is dan wel naast de tv… maar die komt toch in een kast :think: , maar die kleur valt dan 't minst op in combi met oranje :roll: :think: .

Ach het komt vast wel goed, eind maart hoop ik dus te kunnen showen hoe het al deels geworden is! 8)

Ik vind een zand- of leemkleur altijd erg mooi op de muur. Ik zou niet de hele ruimte doen, maar 1 wand. Donkere kleuren maken de ruimte inderdaad kleiner! Verder zou ik al de meubels schuren en voorzien van een lik verf. Wit is altijd erg mooi en rustig in combinatie met natureltinten!

Succes ermee!!