Wij willen volgend jaar onze chalet gaan verhuren. Hij moet nog helemaal worden ingericht. Maar nu twijfel ik over welke kleuren ik daarbij zal kiezen. Aan de binnenzijde zijn de muren van blank hout. Als het straks klaar is moet het chalet een landelijke uitstraling hebben waar je je echt thuis voelt. Wie helpt mij een beetje op weg. Doelgroep: 50+ ers, luxe kampeerders, mensen die van watersport/vissen houden of een gezin
Dan denk ik toch al snel aan wit gecombineerd met lichtgrijs of zandkleur en dan eventueel nog een felle accentkleur erbij. Of blijft het blanke hout dezelfde kleur?
zachtgroen doet het ook erg goed of zandkleur of grijstinten. Ik zou natuurtinten aanhouden. Dat is het meest rustig en daarin voelt iedereen zich over het algemeen wel in thuis.
@Jippie wrote:
Dan denk ik toch al snel aan wit gecombineerd met lichtgrijs of zandkleur en dan eventueel nog een felle accentkleur erbij. Of blijft het blanke hout dezelfde kleur?
Ik zat te denken om een paar wanden een andere tint te geven zodat het wat breekt. Het chalet staat midden in het bos, dus die natuurtinten vind ik wel een goed idee
Ik zou ook voor lichte/natuurtinten gaan, eventueel met 1 accentkleur, maar dan nog wel steeds licht (lavendel of ijsblauw ofzo) gecombineerd met landelijke/brocante lichte meubels. En alle assecoires ook licht en van natuurlijke materialen.
zie een sfeertje:
Dat is momenteel erg populair dus daar zullen veel mensen zich graag in bevinden.
Blauw doet het ook goed :thumbup:
Ik denk dat het erg afhangt waar en in welk land het staat. Midden in het bos zou ik geen blauw kiezen. Meer de aarde tinten. Bij zee zou het blauw wel weer mooi uitkomen. En ik zou ook de sfeer van het land aanhouden. Als ik in het buitenland ben wil ik niet een heel nederlands interieur.
Het chalet staat in Duitsland, in het bos vlakbij de rivier. Ik wil er niet echt een stube van maken. mmmm… eerst maar beginnen met wat rustige kleuren.
Maar je hoeft er ook niet gelijk een stube van te maken om het er niet helemaal nederlands uit te laten zien toch?
( wij waren ooit in Oostenrijk op vakantie. Een huis van nederlanders. Alles was daar van de ikea. Zelfs de kunst was daarvan. De boodschappen als bakpapier ed kwam uit nederland, de aanwezige boeken en tijdschriften waren nederlands. Op zich prima allemaal maar ik vond het jammer. Binnen had je geen idee in het buitenland te zijn. Mooie natuurfoto’s van het land zelf waren al beter geweest. )
Eens met Ariel…
Als ik naar Duitsland ga, vind ik het leuk om daar wat “woud” achtigs in te zien. Maar dat kan natuurlijk ook met tinten als zacht Linde Groen, houtelementen, een leuk hertengewei in de keuken met haken eraan voor keukengerei, wat zachte tinten en dingen als een nep schapenvachtje op een stoel of bed.
Ik zou in het bos gaan voor zacht creme als basis en lindegroen, bordeuax rood en zacht bruin om aan te voelen… Naturel hout hoort er ook zeker in.
Ongeacht wat je verder uitzoekt… zorg voor goede bedden… Als ik ergens bagger heb geslapen, kom ik niet terug EN maak ik geen reclame.
Goede tips, bedankt. Ik ga er zeker wat mee doen.