Wij zijn bezig met 2 kinderkamers.
Onze zoon verhuist naar een nieuwe kamer en de babykamer wordt voor onze meid in spé helemaal opnieuw behangen en geverfd.
Nu komt dus het grote dillema, ik ben zo ontzettend slecht in het uitzoeken van kleuren en dingen :wall:
Ik heb daar echt geen kaas van gegeten en vriendlief helaas ook niet.
Nu heb ik wel al behang gezien wat ik ontzettend leuk vindt, voor op een muur maja wat voor behang past daar dan bij en welke kleur verf?
Wellicht kunnen jullie mij helpen??
A: welke kleur verf en wat voor behang zouden jullie kiezen voor de dreumeskamer wat past bij het behang op de foto
B: Welke kleur verf en wat voor behang zouden jullie kiezen voor de babykamer wat past bij het behang op de foto
voor het behang op de dreumeskamer zou ik persoonlijk een hele lichte blauwtint kiezen omdat het behang al erg druk is an zichzelf, anders gewoon wit.
Voor de babykamer kan eigenlijk elke milde kleur wel die in het behang voorkomt
Dreumeskamer zou ik gaan voor babyblauw, net als de waterval
Babykamer, tsja je kunt alle kanten op…
Rood/oranje/blauw… zou gewoon een kleur kiezen die jullie mooi vinden die in het behang terug komt.
Dreumeskamer zou ik kiezen voor een offwite tint met daarin een tikkie grasgroen. Dat hebben wij op de babykamer en is lekker fris.
Babykamer zou ik kiezen voor zachtgeel.
de dreumeskamer… eh weet het eigenlijk niet wat ik daar bij zou doen…
de babykamer… dat behang heeft lang op mijn verlanglijstje gestaan, vind het zo lief :inlove: (vanaf gezien omdat de muur dan eerst helemaal geegaliseerd moest worden dus eigenlijk vanwege teveel werk).
Maar als wij dat behang hadden gekocht dan waren de andere muren (net als nu) wit geworden en de basis ook wit en dan 1 van de kleuren uit het behang als accentkleur. Dus de gordijntjes, aankleedkussenhoes etc in een effen kleur uit het behang.
Bij een meid vind ik die roze kleur wel heel mooi, of het oranje + rood… dat laatste kan dan ook weer prima bij een knul, net als het blauw + groen uit het behang.
Ja geloof dat het bij een meisje hier witte muren + 1 muur behang en dan als accentkleur het roze uit het behang terug laten komen :thumbup: .
jongenskamer… wit met een tintje groen, behang opzich vind ik ook druk genoeg
meisjeskamer dat behang en dan alle 4 de muren hiermee behangen evt de kozijnen knalkleuren en dan aankleden met felle kleuren (ik ben nooit zo voor overheersende knalkleuren op een kamer, lijkt mij zo druk…)
Jongenskamer een zachte groen of blauw tint.
De baby kamer heb ik nu in 2 verschillende types gezien (op een ander forum) een met witte muren erbij en een met oranje muren erbij.
Die met ORANJE muren erbij was echt gaaf!
Wat wil je precies gaan verven, en wat behangen?
Komt het behang bijvoorbeeld op 1 wand, overal of halverwege?
Ik persoonlijk zou never nooit kozijnen schilderen (wat ik hierboven las) in een opvallende kleur.
Die laat ik echt van boven tot beneden in 1 en dezelfde kleur (en hier is dat gewoon neutraal, roomwit).
Bij de dierenprint zou ik net zoals de dames voor mij voor lichtblauw of lichtgroen gaan. Bij het Lief behang kan inderdaad elk kleurtje dat het vogeltje heeft.
Een vriendin heeft ook een junglekamer gemaakt en zij hebben bij zo’n zelfde soort print een best wel donkergeel tint gebruikt en verder bruine accessoires in de kamer.
Toen ze dat vertelde dacht ik Bleh, maar het resultaat is super. Het geel met bruin doet Giraffe-achtig aan en past dus perfect bij de jungleprint. Daarnaast doet door die warmgele tint het hele kamertje warm aan.
Voor de babykamer zou ik voor heel zacht geel gaan, misschien in combi met en gebroken wit/vanille wit.
@Isabel Sofie wrote:
Die met ORANJE muren erbij was echt gaaf!
Uit ervaring (Lucas zijn kamer is knal oranje) weet ik inderdaad dat dat heel gaaf is!
Idee van mijn man, ik was niet helemaal overtuigd eigenlijk maar omdat ik altijd alles bepaal qua kleur en styling en hij dit heel graag wilde ben ik akkoord gegaan.
En ik moet zeggen, vind het heel mooi! :thumbup:
Wij hebben white wash meubeltjes en dat steekt lekker af.
En ook al is het druilerig en grijs buiten, zijn kamer kijkt altijd vrolijk en zonnig! :thumbup:
bij de dreumeskamer denk ik dan gelijk aan een ondergaande zon tint
en voor de babykamer pip style heerlijk rode (ruitjes)
bij de dreumeskamer denk ik dan gelijk aan een ondergaande zon tint
Dat bedoel ik inderdaad ook.
Kijk ook goed hoe de kamertjes op de zon liggen. Een kamertje op het noorden kan wel wat warmere kleuren gebruiken, terwijl een kamertje op het zuiden wat frisser wordt met koele kleuren.
Voor L zou ik bij een kamertje op het zuiden voor lichtblauw gaan en bij een kamertje op het noorden voor een zachte kleur groen. Groen is de enige kleur die zowel warm als koel kan zijn, afhankelijk hoeveel geel of blauw er in de tint zit. Je zou dan een gelige groen tint kunnen nemen.
Voor zijn zusje zou ik de warme kleuren uit het behang pakken bij een kamertje op het noorden en het juist wat frisser met meer wit houden bij een kamertje op het zuiden!
Hey meiden
Wat een reacties! Heel erg bedankt voor het meedenken :thumbup:
Er zitten goede tips en ideeën tussen.
O.a oranje daar had ik nog niet aandacht en lijkt me opzicht wel wat