Ja ik ben er op tijd bij… al bezig met orientatie voor volgend jaar, ik wil op tijd boeken! Dit omdat we een kleinschalige camping zoeken.
Dit jaar hadden we een supercamping. alles was perfect, enige nadeel het erg kleine kinderbadje en 2 koude diepe baden, maar toch was het heerlijk!
Ik zoek nu een camping in italie, kleinschalig, max ongeveer 100 plaatsen. 20 plaatsen ofzo vind ik wel weer erg weinig. Zwembad waar de kinderen alleen in kunnen (dus deels ondiep) evt wat animatie, en vooral genieten! We hadden nu camping le clou in frankrijk, vooral de sfeer sprak ons enorm aan. Greencamp is voor mijn gevoel wel een beetje dezelfde sfeer. Liefst nederlandse campings, zodat kinderen makkelijk aansluiting hebben.
Wie weet er meer van dat soort sites om campings te zoeken?
Camping Bella Vista voldoet denk ik aan je wensen? Kleinschalig, Nederlandse eigenaren, leuke animatie.
Thanks! Waar is die camping? Als ik google krijg ik meerdere sites?
Wij zijn afgelopen zondag terug gekomen van vakantie in Italie op een redelijk kleinschalige camping. ‘I pini’ in Fiano Romano (30 km boven Rome) 200 plaatsen waren er, verschillend van staanplaatsen voor tent/caravan/camper tot ingerichte tenten die je kunt huren of stacaravans. Iets groter dus dan waar je het over had, maar misschien toch iets voor je. Wij hebben het super naar ons zin gehad. Er zijn 2 zwembaden, één lagune bad, dit moet je even op een foto bekijken, het is een bad wat nog niet eens tot op kniehoogte komt, met een stootvriendelijke antislipbodem, midden in het zwembad komt er een ‘eilandje’ boven het water uit waar de kinderen op kunnen klimmen en op kunnen spelen met fonteintjes en vanaf kunnen glijden, ook nog een andere leuke glijbaan waar ze ook met een zwemband vanaf kunnen gaan. Het andere bad is een bad wat 1.40 diep is waar ook nog een peuterbadje aan vast zit. In het hoogseizoen zitten er veel nederlanders, er is dan ook animatie, dit jaar een combinatie van 2 nederlanders en 2 italianen. Ik heb een super relaxte vakantie gehad, bij het zwembad kon ik de kinderen zelf rond laten lopen en zat ik aan de rand in het water een boek te lezen.
Verder ook wat bezienswaardigheden in de buurt, waaronder natuurlijk Rome. Het viel me trouwens wel op dat deze regio van Italie best armoedig is.
De camping is onderdeel van meerdere campings met lagune zwembaden (evacanze.it), vorig jaar hadden we er ook al één bezocht, speciaal hiervoor heb ik de camping gekozen, en dan speciaal deze van de organisatie omdat ie het kleinst is (sommige zijn echt mega).
Misschien is het wat voor je, bij zoover kun je hem opzoeken.
Femke, je beschrijving past idd bijna helemaal in het plaatje!
Hebben ze er ook wat speeltuintjes? En hoe was het 's avonds met herrie? Hoe lang was de rit er naartoe?
enige wat ik mis is een riviertje ofzo in de buurt, verder staat ie in mijn favorieten nu! Thanks!
Er waren een paar speeltoestellen, één bij het supermarktje, een andere bij het sportveldje, maar eerlijk gezegd zijn we daar niet geweest. Op de dagen dat we op de camping bleven was het dagprogramma:
opstaan-broodjes halen, evt andere boodschappen-zwemmen-terug naar de caravan om te lunchen-ik met Ralf zwemmen, manlief bij de caravan om Esmee te laten slapen-om 18.00 terug naar de caravan, aankleden en plan voor eten bedenken (restaurant, zelf koken of bbq)-kinderdisco-kinderen naar bed, wij een borrel-slapen.
Er zijn trouwens ook 2 grote trampolines.
Wij zijn met het vliegtuig gegaan, met ryanair vanaf Eindhoven naar Rome, daar een huurauto genomen, er waren ook andere mensen op de camping die ook met het vliegtuig waren en dan zonder huurauto. We hebben ook mensen gesproken die wel met de auto gingen, iemand gesproken die de heenweg over 2 dagen verspreiden, terugweg in één keer, duurde 15 uur. Ons is het vliegen heel goed bevallen, als je vroeg boekt bij ryanair heb je mooie prijzen, maar heb ook mensen gesproken die met easyjet of transavia vlogen.
Wat betreft de herrie, als je dicht bij het restaurant zat kon je misschien wel last hebben van de animatie 's avonds, wij zaten daar niet dicht bij, dus nergens last van. Ik weet niet of het lastig geweest zou zijn voor ons, animatie is nou eenmaal niet zonder geluid, dat hoort er misschien een beetje bij, na 23.00 was het altijd gedaan.
Even een indrukje… :inlove:
Ik zie trouwens dat jou kinderen ongeveer net zo oud zijn als de mijne. Ze passen echt helemaal in de doelgroep van deze camping.