kleine witte bloemetjes

Hoe heten die plantjes met kleine witte bloemetjes die heel zoet ruiken.



Ik loop bijna elke dag langs een tuin met die plantjes. En elke keer vind ik het daar zo lekker ruiken, beetje naar honing.

Ben dus benieuwd wat voor plantjes dit zijn. Ik wil ze ook in mijn tuintje :smiley:

ik heb al gezocht en rondgevraagd, maar ik kan het niet vinden.



wie weet over welke plantjes ik het heb?

jasmijn?

of violier of anjelier? kan ook …die geuren ook

Volgende keer een foto maken en die aan iemand in laten zien die in een tuincentrum werkt :angel: denk dat die 1) meer verstand van planten heeft dan velen van ons, en 2) zegt een foto altijd meer dan een omschrijving :wink:

kristalkindje, bedankt voor je antwoord. Ik heb even gegoogeld maar ook die bloemetjes zijn het niet.

De jasmijn hebben ze daar ook in de tuin staan, ruikt ook lekker.



Eisblume, je hebt gelijk hoor. Ben ook nog wel van plan om het in een tuincentrum te vragen. Maar voor nu is dit voor mij de meest handige manier om het na te vragen. Misschien is er hier toevallig iemand die ze ook in de tuin heeft staan en weet wat ik bedoel.

En een foto maken is ook een goed idee, maar het is niet zo dat ik er elka dag aan denk, alleen als ik er langsloop weer :slight_smile:

lelietjes van daalen

Ik ben benieuwd naar het antwoord. Kleine witte lekkere ruikende bloemetjes wil ik ook wel in mijn tuin :inlove:

jaaa lelietjes van dalen ruiken ook zo heerlijk, die heb ik ook in de tuin, is mn lievelingsbloemetje hoe kan ik die nou vergeten te noemen :lol:

Die bruids bloemetjes stephanotis geloof ik heten ze :think:



Vlinderstruiken heb je ook in het wit en ruiken ook :think:

Kamperfoelie ruikt ook heerlijk en heb je in allerlei kleuren.