Kleine potjes.....

Oei, we moeten voortaan echt wat beter gaan opletten wat we bespreken in het bijzijn van Laura!

Gisteren vroeg ze aan mijn broer (die een nogal somber type is, tegen het depressieve aan): “Waarom ben jij vaak niet zo blij?�

En over de telefoon aan mijn schoonzusje die net een mislukte ivf-poging acher de rug heeft “Waarom is de baby in jouw buik doodgegaan?�

Ik vond het ook wel een beetje ontroerend, die onschuldige eerlijkheid van Laura, maar ik wist niet dat ze zoveel had meegekregen van onze gesprekken…….

Dus zeker tijd nu om te stoppen met roddelen :wink:

Ze hebben meer door dan je denkt inderdaad. Jasmijn is dan nog geen 2,5 jaar maar wij merken het zelfs al ooit dat ze dingen heeft gehoord en kennelijk begrepen wat wij niet doorhadden dat ze dat al in zich op zou nemen :snooty: .

Ik werk op een KDV en ouders moesten eens weten hoeveel hun kind “onbewust” mee krijgt van de gesprekken thuis.

Wat wij soms allemaal wel niet horen, daar gaan je oren soms echt van klapperen :slight_smile:

Kleine kinderen horen inderdaad meer dan je denkt zo eentje heb ik er ook namelijk.

groetjes Merel