kleine onderbroekjes?

Anyk is al een tijd bezig met zindelijk worden. We hebben eindelijk luierbroekjes gevonden die haar redelijk passen ('t is een klein iel meisje van nét 8 kilo). Die kan ze dan zelf naar beneden en weer omhoog doen en het is een stuk makkelijker met tussendoor plassen op het potje. 's Morgens gaat het eigenlijk heel goed en we willen haar wel graag een onderbroekje aandoen. Maar al dat ondergoed is zo groot! Ze heeft maatje 80, maar van broeken maatje 74 omdat ze maar een heel klein kontje heeft. Waar kan ik die kleine maatjes vinden? Overal begint het bij 92 en dan kunnen we nog wel een paar jaar wachten.

:think: Hema heeft ook maatje 86/92, die vallen op zich vrij klein. Misschien een keer proberen?

Succes!

Ik ben bang dat die ook nog te groot zijn. Maatje 80 broek zakt haar met luier zelfs nog af :frowning: Maar ik zal eens gaan kijken.

Je kund ze misschien aan de zij kant innemen?

Petit bateau/Schliesser valt klein :thumbup:

Hanssop heeft ook kleine maatjes en valt ook klein (maar is duurder dan bovenstaande merken).

Koop een wat grotere en doe het in de kookwas? Als het goed is krimpt het! Suc6

En waar kan ik die kopen?



Tja, ik woon in een klein dorpje en haal mijn meeste dingen in de wat grotere dorpen. De grootste stad waar ik wel eens kom is Groningen en zeker niet wekelijks. Dus ik ken de duurdere merken ook niet. Maar als ik weet waar ik het kan halen zal ik eens op zoek.

Je hebt ook luierbroekjes voor meisjes voor over de luier in de zomer. Ik weet niet tot welke maat die gaan, maar ik heb er hier 2 in 68. Die zijn voor Anyk weer te klein denk ik, maar je zou daar eens naar kunnen zoeken. Dacht dat de HEMA die ook heeft… Durf je alleen niet te zeggen hoe het comfort van die dingen is zonder luier, maar wellicht de moeite waard?

Huh, dan dacht ik dat Isana al een klein kontje had. Zij was zindelijk rond haar 2e verjaardag, net als jouw dochter en ze kon wel 86/82 aan…



Ik zou niet weten waar kleinere maatjes verkrijgbaar zijn als ik eerlijk ben.

@Sisil wrote:

Je hebt ook luierbroekjes voor meisjes voor over de luier in de zomer. Ik weet niet tot welke maat die gaan, maar ik heb er hier 2 in 68. Die zijn voor Anyk weer te klein denk ik, maar je zou daar eens naar kunnen zoeken. Dacht dat de HEMA die ook heeft… Durf je alleen niet te zeggen hoe het comfort van die dingen is zonder luier, maar wellicht de moeite waard?




daar zitten toch vaak nog zo’n plastic laagje binnen in of niet?!

Oh en ik wil je ze best opsturen om te bekijken. Als het niks is stuur je ze gewoon weer terug. :mrgreen:

@bianca68 wrote:

En waar kan ik die kopen?



Tja, ik woon in een klein dorpje en haal mijn meeste dingen in de wat grotere dorpen. De grootste stad waar ik wel eens kom is Groningen en zeker niet wekelijks. Dus ik ken de duurdere merken ook niet. Maar als ik weet waar ik het kan halen zal ik eens op zoek.




In Groningen heb je toch ook een bijenkorf? Daar verkopen ze iig PB en Schliesser.



Je zou ook kunnen zoeken bij internetwinkels :think:

@Suwanna wrote:

daar zitten toch vaak nog zo’n plastic laagje binnen in of niet?!


Nee, in deze niet. Volgens mij bedoel jij zwembroekjes. Zoals die van de Prenat@l…

@Sisil wrote:

@Suwanna wrote:
daar zitten toch vaak nog zo’n plastic laagje binnen in of niet?!


Nee, in deze niet. Volgens mij bedoel jij zwembroekjes. Zoals die van de Prenat@l…




nee, ik dacht dat je van die broekjes bedoelde die je om een katoenen luier heen doet…

Internetwinkels had ik al geprobeerd. De moeilijkheid vind ik altijd dat je het dan niet ziet. Als ik het in handen heb zie ik gelijk of het wel of niet past.

Als ik weer eens in Groningen ben zal ik eens bij de bijenkorf kijken.



Van die broekjes die over de luier gaan heb ik, maar bedankt voor je aanbod. Yoni had die vroeger aan als onderbroekjes. Zij was ook niet groot, maar er zat meer spek om haar billen dan bij Anyk.



Ik zal ook weer eens bij de Hema kijken. De laatste keer hadden ze geen maatje 86-92. Anders ook maar eens naar de Hema in Groningen.

Hema of zeeman broekjes maatjes 86-92 en dan heet wassen en in de droger, dat scheelt ook wel wat. :smiley:

Bedankt voor de ideeën. Ik zal het zeker proberen. Het duurt nu wel weer een aantal weken, want ze zit in het gips. En dan kunnen we het risico niet lopen dat ze een ongelukje heeft. Het grappige is dat ze het nu vertikt om in de luier te plassen. Zelfs toen ze heel veel pijn had moest en zou ze op de pot.



En mijn moeder zou in Frankrijk eens kijken, daar zijn vaak wel nog kleinere maatjes te krijgen. Wie weet.

Mijn moeder heeft in Frankrijk kleine onderbroekjes gevonden. Maatje 74 en ze passen perfect.

Broekjes van de Wibra krimpen als je ze heet wast. Misschien daar een paar van kopen?

Pfff ik had vandaag hetzelfde probleem… op zoek naar broekjes in maat 74 :? Nou kan het best zijn dat broekjes krimpen in de hete was, maar 3 maten lijkt me ook sterk toch :think: 80 zakt haar namelijk nog zo van de kant af :roll: (welke kont? Mijn dochter heeft geen kont haha).



Anyway, ik heb er dus gekocht bij Name it… vanaf maat 68 geloof ik hebben ze… Duur… 4 voor 13 euro waren ze… Maar goed, ik heb er nou 8 en we kunnen dus aan de slag :wink: