worden Groot…
Ons dametje is afgelopen maandag 2 geworden (TWEE… :shock: waar blijft de tijd??) en nu mag ze morgenochtend voor het allereerst naar de peuterspeelzaal :dance:
We zijn de vrijdag voor de vakantie al wezen kijken, toen vond ze het al helemaal leuk. Papa en mama mochten zelfs al naar huis van 'r
Sinds kort hebben we het er regelmatig over, dat ze naar school gaat en wat ze dan gaat doen: met de andere kindjes spelen, appeltje eten, luisteren ( :inlove: ), tekenen, buiten spelen, zitten, van de glijbaan etc etc. En als ik dan vraag: “wat gaat mama doen als jij op school bent?” dan antwoordt ze: ‘mama gaat naar huis’ :inlove: :inlove: :inlove:
Ben heel heel benieuwd of ze dat morgen nog zo vrolijk zegt, als ik inderdaad weg ga :mrgreen:
In de woonkamer ligt d’r rugzakje al klaar met schone luier, druifjes en d’r beker drinken… geweldig :inlove:
Oooh spannunnnnnd!
Je zult zien dat ze het geweldig naar haar zin heeft.
Enne…wat vind Mamma er van dat ze alleen naar huis gaat??!
:lol: :lol: :lol: het was janken, brullen, gillen en schoppen…
toen ze weer mee naar huis moest :inlove:
Vanochtend wat moeite met wakker worden (gisteravond was ze weer eens laat gaan slapen :roll: veel te warm in d’r kamertje) maar toen ze het woord ‘school’ hoorde gingen d’r oogjes wel open hoor!
Binnen rende ze direct weg om te gaan spelen, en op een gegeven moment zag ze ons buurmeisje al aankomen, dus dikke pret. Ze was al vergeten dat ik er ook nog was
Toen ze even rustig aan het kleuren was heb ik gevraagd of het goed was dat mama naar huis ging: jaaháá :roll: was haar reactie. Kus, knuffel en vooruit: nog even zwaaien…
Na een uurtje belde de juf: het ging heel goed, ze deed leuk overal aan mee, keek alles goed af van de andere kindjes, alleen het praten lukte nog niet echt. Whahaha heb maar gezegd dat ze op moeten passen: als Deann d’r rebbeltje eenmaal opengaat, houdt ze niet meer op met kletsen :mrgreen:
Om half 12 'r weer opgehaald; ze zag me in eerste instantie niet eens :mrgreen: Nog even samen rondgelopen op de speelplaats, en toen de juffen gedag zeggen. Ze werd wóest dat ze mee moest, ze moest en zou met de andere kindjes blijven spelen… volgende week weer
Op de fiets gevraagd of het leuk was op school: NEEEEE :evil: (ahum, het was alleen niet leuk dat ze weg moest )
Thuis snel wat drinken gemaakt en alle verhalen werden direct aan Draak (favoriete knuffel) verteld: het was leuk op school, ze had met water gespeeld en met andere kindjes, het was écht leuk :inlove:
Nu ligt ze al ruim 2 uur heerlijk te slapen (normaal slaapt ze nog hooguit 1 uurtje overdag)
En ik? Ik vond het héérlijk om even een paar uurtjes voor mezelf te hebben :oops: Ik wéét dat ze het leuk heeft (ik had 'r ook niet zo vlot al naar school laten gaan als ik het idee had dat ze er nog niet helemaal aan toe zou zijn, dan liever met 2 1/2 pas), en dat er (nog) geen huilbuien waren helpt natuurlijk ook wel. Maar toch: ik fietste weg, en er miste iets… ik was iets ‘vergeten’; zo voelde het althans.
Maar ach, heb me prima vermaakt hoor, zo alleen thuis: snel snel wat dingetjes opruimen en schoonmaken waar je normaal, als zij thuis is, 3x zo lang over doet omdat ze wil ‘helpen’, even rustig boodschappen gedaan, rustig de was uitzoeken, een kwartiertje lui op de bank gehangen zonder ‘gestoord’ te worden door Deanne :mrgreen:
Hihi, wat mij betreft mag ze zo 5 ochtenden in de week gaan
Maar nee, voorlopig (tot aan de zomervakantie) gaat ze 1 ochtend, daarna 2…
wwat fijn dat ze het zo goed heeft gedaan
lars mag vrijdag heen en ik ben zo benieuwd hoe dat gaat
hij is al een beetje gewent dan gaat hij op donderdag met de oppas mee yasmijn wegbrengen en dan gaat lars ook meteen spelen maarja vrijdag gaat mama mee en ook weer weg natuurlijk en nu moet hij blijven dus ik hoop dat het goed gaat vrijdag en dat lars net zo happy is al sjou dochter :mrgreen:
Wat fijn dat ze het zo leuk vind!!
Hier was het precies zo en is het nog steeds. Zodra ze op de speelzaal is, is ze mama al vergeten :roll:
Helaas wordt het elke keer moeilijker om Lynn weer mee naar huis te nemen, ze wil niet mee en elke keer is het een groter drama om haar mee te krijgen. zucht
@gerenkim wrote:
lars mag vrijdag heen en ik ben zo benieuwd hoe dat gaat
:dance: :dance: :dance: spannend!! Nog 1 nachtje slapen! Heb je 'm al wel verteld dat ie gaat??
@Babbel wrote:
Helaas wordt het elke keer moeilijker om Lynn weer mee naar huis te nemen, ze wil niet mee en elke keer is het een groter drama om haar mee te krijgen. zucht
:shifty: ownee he… dat méén je niet?? Maar ja, ergens is het beter zo dan andersom, huilen als mama weggaat lijkt me ook verschrikkelijk.
Maar als het steeds moeilijker wordt om 'r mee naar huis te krijgen… hm… :think:
viel me erg mee moest niet huilen toen we weg gingen
alleen toen ik hem weer kwam halen kwma alles eruit hihi
verder had hij het goed gedaan beetje in zn 1tje alles verkennen
enzo op naar volgende week :mrgreen:
Nou Jiska, geweldig dat het zo gegaan is! Behalve dat het ophaaldrama…
Enne, waarom :oops: als je zegt dat het zo heerlijk is om een paar uurtjes alleen te zijn? Geniet er maar lekker van, hoor. Zij geniet tenslotte ook op de psz en zit echt niet aan jou te denken :mrgreen:
@gerenkim wrote:
alleen toen ik hem weer kwam halen kwma alles eruit hihi
:hug: ah gos… komt me toch wel bekend voor ja, Deanne heeft niet hoeven huilen thuis, maar ze is er wel heel vol van. Blijft er ook over kletsen enzo, gister opeens weer: Njah-nja (zo noemt ze zichzelf :roll: ) kindjes spelen, ja? Mama naar huis, ja?
Lars gaat ook 1 ochtend in de week?
@Chrissy wrote:
Nou Jiska, geweldig dat het zo gegaan is! Behalve dat het ophaaldrama…
Enne, waarom :oops: als je zegt dat het zo heerlijk is om een paar uurtjes alleen te zijn? Geniet er maar lekker van, hoor. Zij geniet tenslotte ook op de psz en zit echt niet aan jou te denken :mrgreen:
:-* ja, je hebt wel gelijk, maar het voelt zo ‘slecht’ om te ‘bekennen’ dat het wel 'ns prettig is om een paar uurtjes zonder kind te zijn… Maar ja, aan de andere kant is het ook logisch. Nu al 2 jaar 24 uur per dag 7 dagen in de week er voor haar zijn en bij haar zijn, tja…
En net wat je zegt: zij geniet ook er van, dus heb ik eigenlijk helemaal geen reden om me schuldig te voelen! Hihi, ga er dinsdag dus ook weer gewoon van genieten :dance:
:mrgreen: ondertussen is Deanne al 2x geweest, en ook de 2e keer was het brullen toen we weer naar huis moesten :mrgreen:
Ze vindt het zó heerlijk, prachtig om te zien! De juf zei afgelopen keer ook: het maakt 'r niet uit wanneer andere kindjes aan het schreeuwen zijn of zoiets…
Ik zeg: nee, ze schreeuwt net zo hard terug
Juf: ja, maar Deann is wél (ruim) een jaar jonger dan de rest hoor!
Wel was ze gevallen… :? maar 't leek 'r weinig te doen. Thuis wel tig keer het verhaal verteld: Njah-nja boem, pijn, hoofd auw, tokje binken (slokje drinken :inlove: <-- wil alleen dinsdag even navragen of ze écht drinken heeft gehad toen, ze kwam hier pas 2 dagen later mee namelijk ).
En op de vraag wat de juf deed toen ze gevallen was; doet ze d’r armen wijd en geeft daarna een denkbeeldige knuffel. ‘is liefffff’ zegt ze daarna :inlove:
D’r voorhoofd heeft nu nog steeds een blauw-gele vlek :mrgreen:
Och en de verhalen blijven komen, dat ze met de andere kindjes ging spelen, ze had geen appel op want die was vies ( :roll: ), maar wel druifjes en banaan (jaja, banaan lust ze thuis niet :roll: ), ze gingen blazen (??? :think: ), puzzel maken, ze moest zitten en luisteren, ze heeft buiten gespeeld…
De kindjes krijgen altijd hun gemaakte tekeningen mee naar huis… dus ik vroeg aan de juffrouw of Deanne ook iets gemaakt hebt… begon ze te lachen: nee nee, Deanne heeft geen rust in d’r kont, ze is te druk met spelen om te kleuren
Ach komt nog wel 8)
Aaah leuk he om die verhalen van je kind te horen! Ik word dan alleen zo nieuwsgierig wat ze dan nog meer gedaan heeft naast datgene wat ze verteld.
Gisteren is Nancy ook weer geweest (3e keer) en ze kan volgens de juf prima alles vinden en heeft ze geholpen met spullen voor tekenen/verven op tafel te zetten. Ze kan zich nog niet zo goed concentreren want als ze in de kring zitten en de juf leest voor, staat Nancy zo op omdat ze de auto’s ziet liggen bijvoorbeeld :mrgreen:
Nancy vertelde zelf het volgende; bij juffen geweest maar niet van de grote glijbaan andere glijbaan met de kindjes otte ziek niet de schoenen uit koekje gegeten
Nou dat komt er dus in 1 lange teug uit, weet alleen niet wie otte is :lol:
:inlove: Nancy vindt het ook geweldig dus!
:doh: tja, en sommige details inderdaad… dan denk ik ook: waar háál je het vandaan??? Dat blazen van 'r snap ik echt niet… en zou dan ook zooo graag eens een keertje achter het raam verstopt willen zitten om te kijken wat ze heel de ochtend doen ja! Alles aan de juf vragen vind ik ook zo uhm vreemd :shifty: maar nieuwsgierig ben ik wel!
Dat niet kunnen concentreren heeft Deanne ook ja, ten minste de eerste keer dat we gingen kijken rende ze tijdens het verhaaltje in de kring (voordat ze wat gingen drinken) ook steeds weg.
En het opruim-principe is ook lastig… maar daarin wordt ze door de andere kindjes gecorrigeerd
Hier kwam lieke ook thuis met blazen daan ( blazen gedaan hihi )
Ik heb wel naar gevraagd immers ik wil weten wat ze zegt kan ik er op in en mee gaan , niks geks aan hoor gewoon vragen meis,
hier hadden ze met de bellenblaas buiten geblazen ( de juf dan kids mochten de bellen pakken ) :inlove:
ms daar ook zoiets?
@Jiska wrote:
@Babbel wrote:
:shifty: ownee he… dat méén je niet?? Maar ja, ergens is het beter zo dan andersom, huilen als mama weggaat lijkt me ook verschrikkelijk.
Maar als het steeds moeilijker wordt om 'r mee naar huis te krijgen… hm… :think:
Dat heb ik hier ook,
Niet huilen bij het afscheid, maar hele drama’s als ik hem kom ophalen en dat gaat al 2 maanden zo, ik ga er al eerder naartoe zodat ik even kan blijven zodat ie weet dat we dan later gaan, dan kan ie nog heel even blijven spelen als ik hem ophaal. :lol:
maarja, idd beter huilen bij het halen als bij het brengen, is toch een teken dat het leuk is op school en des te leuker het is om een paar uurtjes voor jezelf te hebben.
@stillewater wrote:
maarja, idd beter huilen bij het halen als bij het brengen, is toch een teken dat het leuk is op school en des te leuker het is om een paar uurtjes voor jezelf te hebben.
:thumbup: ja da’s waar!
Juf zei vorige week trouwens dat het wel vaker voorkomt, die drama’s bij het ophalen. Ze hebben het zó leuk met spelen, en dan opeens pats-boem moeten ze mee naar huis… is ook lastig te begrijpen.
Ik sta inderdaad ook precies half 12 weer op de stoep :shifty: zodat we nog even samen kunnen spelen ja. En tja, echt pas kwart voor 12 stappen we, onder luid protest, weer op de fiets.
Ben heel benieuwd hoe het morgen gaat :mrgreen:
@bianca81 wrote:
hier hadden ze met de bellenblaas buiten geblazen ( de juf dan kids mochten de bellen pakken ) :inlove:
ms daar ook zoiets?
ja, zoiets zal 't wel geweest zijn! Het was toen ook mooi weer, dus zou best kunnen.
Heb vorige keer wel gevraagd of Deanne inderdaad een ‘tokje binken’ gekregen had nadat ze gevallen was, en dat klopte inderdaad :mrgreen: ( :doh: ze heeft het er nog steeds over, verhaal wordt ook iedere keer uitgebreid, dat ze de juf zo lief vindt, en dan geeft ze zichzelf een dikke knuffel :mrgreen: )
:lol: hm lees net terug, dat Deanne vorige week de juf al lief vond :doh: ach ja, het heeft iig veel indruk op 'r gemaakt
en op mama :inlove:
heel goed, kanp he dat ze zoiets zo herinneren en beleven en dan ook nog es uitten door het zo gedetaillerd verwoorden thuis, welliswaar in gedeeltes, maar zo knap…
ik vind het ook altijd van wanneer sophie en lieke uit de psz zijn en dan thuis aan de lunchtafel vertellen,
trots trots op de dametjes,
en nu lieke zindelijk is sinds een wekje helemaal, blij en trots.