Kleine houten kistjes

Ik ga voor Jim een piratenfeestje geven. Nou heb ik bedacht dat de kids gezamenlijk een schat moeten zoeken, en in de schatkist die ze dan ergens vinden zitten allemaal kleine kistjes met daarin een ooglapje, muntjes, telescoopje en een snoepje (als het nog past). Daarna is het de bedoeling om het kistje te gaan versieren. Nou had ik dus een site gevonden waar je die dingen kan bestellen en natuurlijk zijn ze nu uitverkocht :wall: . Ik heb zitten googlen maar kom verder niks tegen eigenlijk. Moet dus niet te duur worden, max 2 euro. Ken ook niemand die sigaren rookt dus sigarendoosjes is geen optie. Iemand nog tips?

Kijk eens bij Xenos of Action.

Action hebben we niet in de buurt maar Xenos wel, zal ik van de week gelijk eens even doen! Goeie tip!

Xenos heeft ze zeker weten.

Zijn van die ‘dunne’ houten doosjes met dekseltje.

Ideaal om te versieren :thumbup: .

Prijs hangt af van het formaat van het doosje.

Thanx dan ga ik daar donderdag even shoppen!

Je zou ook nog in een bejaardentehuis of verpleeghuis kunnen vragen of de oude mannetjes misschien houten sigarenkistjes hebben gespaard.

xenos idd… daar heb ik ze ook vandaan.



En hema heeft veel piratenspul, ws ook wel van die kartonnen vouw dingen… maar muntjes enzo ook.



En Lobbes he, beetje mazzel heb je het binnen 2 dagen in huis

Ik had ze ook van Xenos. Wij hebben ze met een prinsessenfeest versierd met diamantjes. Maar voor I zal het wel een piratenfeeest worden, dus ik houd jouw idee in gedachten en sla de volgende keer als ik bij Xenos kom, meteen weer doosjes in! :angel:

Leuk Crien! Cell ik ga even op die site kijken…



Wil ze eigenlijk ook laten verven, maar heb niet zoveel van die kliederschorten en die dingen zijn hier in de speelgoedwinkel echt duur: 5 euro, dus ik denk dat ze maar alleen gaan plakken of zo :angel:

@Tante Soesa wrote:

Leuk Crien! Cell ik ga even op die site kijken…



Wil ze eigenlijk ook laten verven, maar heb niet zoveel van die kliederschorten en die dingen zijn hier in de speelgoedwinkel echt duur: 5 euro, dus ik denk dat ze maar alleen gaan plakken of zo :angel:




dan vraag je aan de ouders (op de uitnodiging of gewoon als je ze zite) om een schort mee te geven . Vorige zaterdag had Lotte haar feestje en de kids die geen schort hadden heb ik een t-shirt van de zeeman aangedaan over hun kleren (de simpele witt: 2 stuks voor 2,99 euro (of was het 3,99??) en had ze paar maten groter gekocht dus ideaal als short).

-oude overhemden aangeven of oude t shirts van volwassenen (evt openknippen)



-doosjes zelf verven met een spuitbus (had ik dus eigenlijk moeten doen maar te laat aan gedacht)

Het leukste vind ik het als ze zelf kunnen kliederen, dat duurt ook weer wat langer :angel: . Wil ze lekker afmatten en aan het eind van de middag lekker Piet Piraat filmpje kijken.



Heb er wel zin in alle spulletjes zijn onderweg, heb een Piet Piraat pak voor Jim besteld, hij moet natuurlijk opperpiraat zijn. Ben nog even aan het denken over de volgorde van alles…

Als je ook frietjes eet, gooi een plastic tafellaken over de tafel. Kom frietjes leegschudden in de midden, dipsaus erlangs.

Oudste is op een piratenfeestje geweest waar ze dat deden, dat was wel heel stoer!!!

@Imfe wrote:

Als je ook frietjes eet, gooi een plastic tafellaken over de tafel. Kom frietjes leegschudden in de midden, dipsaus erlangs.

Oudste is op een piratenfeestje geweest waar ze dat deden, dat was wel heel stoer!!!




haha dat hebben wij dus gedaan laatste verjaardag van de oudste en weet je wat er gebeurde?

Die kids keken ons aan alsof we ‘gek’ waren :lol: .



1 vroeg ook echt… waarom doen jullie dat op tafel? Hebben jullie geen bordjes?



Overigens toen ze eenmaal doorhadden dat ze echt gewoon van tafel (kleed) mochten eten en de saus zo mochten smeren ed… toen waren ze zo los… maar die eerste verbazing… geweldig :mrgreen: .

Als schort kan een vuilniszak (gaten maken voor hoofd en armen) ook als dienst doen.

:mrgreen: Tenminste als ze blote armen --> korte mouwen hebben.



Wel een leuk idee zeg.

Hier is Tejo pas net 4, dus ik moet nog een jaar wachten :lol:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Als je die dunne doosjes van de xenos hebt, met dekseltje als op die foto, dan kan daar ook met stift op getekend worden en heb je dus geen schorten nodig.

@mamaMarije wrote:

@Imfe wrote:
Als je ook frietjes eet, gooi een plastic tafellaken over de tafel. Kom frietjes leegschudden in de midden, dipsaus erlangs.

Oudste is op een piratenfeestje geweest waar ze dat deden, dat was wel heel stoer!!!




haha dat hebben wij dus gedaan laatste verjaardag van de oudste en weet je wat er gebeurde?

Die kids keken ons aan alsof we ‘gek’ waren :lol: .



1 vroeg ook echt… waarom doen jullie dat op tafel? Hebben jullie geen bordjes?



Overigens toen ze eenmaal doorhadden dat ze echt gewoon van tafel (kleed) mochten eten en de saus zo mochten smeren ed… toen waren ze zo los… maar die eerste verbazing… geweldig :mrgreen: .






:lol: Ooooo, DÃ t is leuk om bij I.an te doen! Can’t wait to see those faces! :mrgreen:

@Dorus wrote:

Als je die dunne doosjes van de xenos hebt, met dekseltje als op die foto, dan kan daar ook met stift op getekend worden en heb je dus geen schorten nodig.






:thumbup: En dat is ook een goeie! Die ga ik ook onthouden! :smiley:







Oh, ik barst al van de ideeën voor het feestje van I.an in april maar eerst moet M.ayra nog verjaren in oktober :shifty:

Ik heb ze! Bij Xenos hadden ze dus juwelendoosjes met een rond dekseltje, helemaal schatkist model. Er zit een soort papier laagje omheen en ik heb besloten dat ze lekker met stiften aan de gang mogen idd makkelijker dan verf en minder geklieder! Heb bij de Hema plak strassteentjes gekocht, en voor alle kids een sticker boekje van Piraten of voor de meiden prinsessen voor 1 euro per stuk.



Ik heb het hele feestje nu compleet en uitgedacht, heb een draaiboekje gemaakt, heb er echt zin in! Ben nu een schatkist aan het beitsen en de buurman gaat er een doodshoofd op airbrushen, voor Jim een Piet Piraat pak gekocht. Voor in de schatkistjes heb ik trouwens voor alle kids een ooglapje, mini telescoopje, munten en schatkistjes (snoepjes). Voor alle kids ook een piratensteek besteld, ik ben nu voor ruim 5 euro per kind klaar en ik weet zeker dat het super leuk gaat worden!



Voor degene die dat leuk vindt heb een leuke site gevonden waar je veel spullen kunt bestellen, niet alleen piratendingen.

och als je wil, PB mij dan es de link, plies :pray: