Mijn zoontje van bijna drie maanden (nog 5 dgn :mrgreen: ) drinkt weinig en is eigenlijk al vanaf het begin een kleine drinker geweest.
Hij is 23 dagen te vroeg geboren maar woog toen al ruim 7-en een halve pond :roll: .
Volgens het CB moet hij (zit boven de 6kg) minimaal 750cc binnen krijgen. Dat is dus iedere dag weer een gevecht :shifty:
Het ophogen gaat erg moeizaam (laat gewoon melk staan of spuugt het uit) maar nu ik de JBM flink heb opgevoerd drinkt hij zowaar 165-170 per fles.
Hij zit op een schema van 5 flessen. Krijgt de laatste om 22.30 uur en slaapt sinds een paar weken door tot 7 uur de volgende ochtend :inlove:
Sinds een paar dagen echter drinkt hij van zijn laatste fles nog maar 70-90cc max! En slaapt weer gewoon door tot 7 uur :roll:
Wat moet ik nu doen, hij drinkt al zo weinig en wil nu ook terug naar 4 flessen lijkt wel? Volgens CB mag hij 5*200cc krijgen en is eigenlijk 800-850 het minimum voor hem. 750cc is de ondergrens en dat halen we niet eens iedere dag.
Zit er al aan te denken overdag terug te gaan naar om de 3 uur…en dan 20 uur de laatste voeding ofzo.
Iemand anders goede tips?
Hoi hoi,
mijn zoontje was ook 3 weken te vroeg en heeft/had moeite met flessen leeg drinken.
Hij dronk toen met moeite 500 cc op een dag. De kinderarts zei tegen me, er is wel een richtlijn van wat ene kind moet hebben per dag, maar als hij goed groeit op wat hij drinkt, is het ook goed.
Noah kwam wel gewoon aan op het weinige drinken.
Dus mijn vraag is: komt je zoontje goed aan? Zo ja, zou ik er niet een gevecht voor over hebben. Kinderen drinken toch wat ze nodig hebben.
Dan heeft jouw zoontje gewoon minder nodig dan een ander kind.
Liefs Suzanne
oh wat fijn om te horen zeg! Volgens mij groeit hij er prima op :inlove: zal me er maar niet druk om maken dan
Af en toe word je best onzeker van het CB :roll: Zo stom dat ik het laat gebeuren tis tenslotte mijn tweede dus weet hoe ze zijn maar toch je wilt het beste voor je kind niet…
Ja precies.
Daarom ga ik ook nog alleen naar het cb voor de prikken. Ben geloof ik nu 2 maanden niet geweest en hoef pas in februari weer voor de prikken. Ik luister ook niet naar ze en zeg gewoon ja.
En onzeker zijn en je druk maken over iets, hoort volgens mij gewoon bij moeder zijn.
Zo had Noah laatst een periode van fruit en groente weigeren en maakte ik me daar zorgen om en nu eet hij juist weer veel en denk ik weer, eet hij niet te veel. Het is ook nooit goed :lol:
Liefs Suzanne
Ik zou me er ook niet druk om maken hoor!! Als je borstvoeding geeft ‘mag alles’…en als je de fles geeft is er ineens een richtlijn. Ik ben van mening dat kinderen met een fles ook zelf bepalen of ze genoeg hebben.
Als ie goed groeit :thumbup: is dat een goede richtlijn lijkt mij.