Kleine beloning vinder pasjes

Dinsdag verloor ik mijn ING pas en sligro kaart. Toen ik ING belde om de pas te blokkeren bleek de pas al te zijn geblokkeerd door de vinder. Ik kreeg het telefoonnummer van de vinder en vanavond haal ik mijn onbruikbare pas en de sligropas op.

Wat kan ik die man geven? Een kerstbrood ofzo :think:

zeker in deze tijd is een kerstbrood wel lekker!

en wat fijn om weer even te lezen dat er nog eerlijke, betrouwbare mensen rondlopen! :thumbup:

@lydia wrote:

Dinsdag verloor ik mijn ING pas en sligro kaart. Toen ik ING belde om de pas te blokkeren bleek de pas al te zijn geblokkeerd door de vinder. Ik kreeg het telefoonnummer van de vinder en vanavond haal ik mijn onbruikbare pas en de sligropas op.

Wat kan ik die man geven? Een kerstbrood ofzo :think:




Een roomboterstaaf, een kerstster, doosje merci ( :angel: ), mooie bonbons, macarons?

Ik zou voor een kerststukje gaan :slight_smile:

Fijn hoor!

Macarons :lol: Die man kent dat vast niet. Beetje vooroordeel gezien het dorp waar ik heen moet :wink:



Bedenk me net dat er vandaag kerstmarkt is op mijn werk. Kan er wel wat kopen misschien.

Ben allang blij dat hij heeft geblokkeerd etc :dance:

Wauw, wat fijn om te lezen dat er nog zulke eerlijke mensen zijn :thumbup: Verder vind ik Madre haar optie voor een doos Merci wel een hele goede :thumbup:

Wat je ook doet… hij zal het wel waarderen en daar gaat het om… :wink:

Ik zou een kerstukje of bloemetje geven, al die dingen qua eten weet je niet of iemand daar wel van houd…Zelf vind ik bv kerstbrood… :sick:

Ik ben misschien niet zo snel van begrip… maar waarom heeft de vinder de pasjes geblokkeerd?

Als hij ze vindt en doorgeeft waar jij de pasjes op kan halen dan is er toch geen probleem?

Dan had jij geen nieuwe pasjes aan hoeven vragen.



Ik ben in het verleden mijn portemonnee, met weinig kleingeld, maar wel ontzettend veel pasjes ed verloren.

Toen ik er een uurtje later achter kwam wilde ik de pasjes gaan blokkeren maar net voordat ik de telefoon op wilde pakken ging die over… het was de vinder!

Ik kon hem meteen op komen halen.



Ik heb een mega bos bloemen meegenomen, echt een joepert.

Verder wilde ik niet gaan. De persoon was heel eerlijk geweest en ze hebben me veel werk en gedoe bespaard.

Maar aan de andere kant, wat hadden ze met de portemonnee aangemoeten?

Ik bewaar mijn codes niet in mijn portemonnee :slight_smile:

De vinder had mijn nummer niet hè.

Het is lastig want dit is niet de handigste tijd om op een nieuwe pas en code te wachten :wall:

Maar ik ben wel blij met de blokkade. Voor het geval dat…

Ik wist helemaal niet dat je als vinder ‘zomaar’ iemand anders zijn pas kunt blokkeren.



Maar heel fijn voor jou dat het zo gelopen is (de rompslomp is natuurlijk minder, maar er heeft in ieder geval niemand misbruik van de situatie gemaakt).



Ik geloof dat je al gekozen hebt wat je gaat geven.

Ik zou inderdaad ook voor iets lekkers gaan. :thumbup:

Is het niet zo dat de bank de pas geblokkeerd heeft naar aanleiding van het bericht van de vinder? Dan die persoon de bank belt om te vertellen de pas van mevrouw … met rekeningnummer … gevonden te hebben.



Dat zij dan automatisch die pas blokkeren?



Handig is het inderdaad niet in december om een paar dagen niet te kunnen pinnen maar gelukkig heb je je pas straks weer terug :slight_smile:

@lydia wrote:

De vinder had mijn nummer niet hè.

Het is lastig want dit is niet de handigste tijd om op een nieuwe pas en code te wachten :wall:

Maar ik ben wel blij met de blokkade. Voor het geval dat…




Voor het geval dat …wat?



Voor het geval dat de vinder alsnog besluit achter je codes te komen en alsnog besluit geld op te nemen?

Hij is toch zo eerlijk om de bank te berichten dat de pasjes terecht zijn? En zijn nr moch aan je doorgegeven worden.

Ze zijn veilig in zijn bezit. Waarom dan toch blokkeren?

De bank had toch meteen zijn nr aan je door kunnen geven zonder de boel te blokkeren?







Is het niet zo dat de bank de pas geblokkeerd heeft naar aanleiding van het bericht van de vinder? Dan die persoon de bank belt om te vertellen de pas van mevrouw ... met rekeningnummer .... gevonden te hebben.

Dat zij dan automatisch die pas blokkeren?


Als de melding binnen is bij de bank, waarom neemt de bank dan niet direct contact met je op? Waarna je met legitimatie langs kan komen (bij die man, of bij de bank) om de pasjes op te halen?
Waarom zou een bank de passen blokkeren als ze terecht zijn?

Lijkt me niet zo'n goede service tov de klanten :think:

Ik begrijp het serieus niet.
Ben ik nou zo naïef dat ik het "gevaar" niet zie?

@Happy mommy wrote:







Is het niet zo dat de bank de pas geblokkeerd heeft naar aanleiding van het bericht van de vinder? Dan die persoon de bank belt om te vertellen de pas van mevrouw ... met rekeningnummer .... gevonden te hebben.

Dat zij dan automatisch die pas blokkeren?


Als de melding binnen is bij de bank, waarom neemt de bank dan niet direct contact met je op? Waarna je met legitimatie langs kan komen (bij die man, of bij de bank) om de pasjes op te halen?
Waarom zou een bank de passen blokkeren als ze terecht zijn?

Lijkt me niet zo'n goede service tov de klanten :think:

Ik begrijp het serieus niet.
Ben ik nou zo naïef dat ik het "gevaar" niet zie?


Ja maar sowieso heeft de bank de melding gekregen dat de pas gevonden is door iemand dan ligt het toch bij de bank dat ze die pas blokkeren? Als die meneer belt en zegt ik wil de pas blokkeren omdat ik deze gevonden heb en zij zijn het daar niet mee eens dan blokkeren ze het toch niet?

Maar ik denk dat het gewoon een standaard regel is misschien voor het geval als er wel iets mee gebeurd is? Dat er een melding in het systeem staat voor verloren pas.

Wat ik wel vreemd vind is dat de bank zelf niet gebeld heeft dat de pas gevonden is. Maar wel de melding dat hij geblokkeerd is en wie de pas nu heeft.

Hoe dan ook is het wel fijn dat de pasjes terug zijn, op welke manier het ook gebeurd.

@Happy mommy wrote:

Waarom zou een bank de passen blokkeren als ze terecht zijn?
Simpelweg omdat ze niet bij de rekeninghouder zijn. De bank kan natuurlijk niet inschatten met wat voor persoon het te maken heeft. Dus standaard wordt in dit soort gevallen de pas geblokkeerd. Heel vervelend, maar het is niet anders. Daarbij moet de bank zich ook indekken. Want stel er wordt gebeld dat bankpas A is gevonden en hij wordt niet geblokkeerd en vervolgens komt er een klacht dat er geld is opgenomen van de rekening van de houder van pas A dan is de bank niet blij.

Overigens is bij heel veel banken het telefoonnummer van de rekeninghouders niet bekend. Veel rekeninghouders hebben dat niet doorgeven, zijn ooit van nummer veranderd, gebruiken een mobiel nr dat er niet in staat.....De plicht van de bank is blokkeren. De klant moet dan een nieuwe aanvragen.

@Kittycat wrote:

@Happy mommy wrote:
Waarom zou een bank de passen blokkeren als ze terecht zijn?
Simpelweg omdat ze niet bij de rekeninghouder zijn. De bank kan natuurlijk niet inschatten met wat voor persoon het te maken heeft. Dus standaard wordt in dit soort gevallen de pas geblokkeerd. Heel vervelend, maar het is niet anders. Daarbij moet de bank zich ook indekken. Want stel er wordt gebeld dat bankpas A is gevonden en hij wordt niet geblokkeerd en vervolgens komt er een klacht dat er geld is opgenomen van de rekening van de houder van pas A dan is de bank niet blij.

Overigens is bij heel veel banken het telefoonnummer van de rekeninghouders niet bekend. Veel rekeninghouders hebben dat niet doorgeven, zijn ooit van nummer veranderd, gebruiken een mobiel nr dat er niet in staat.....De plicht van de bank is blokkeren. De klant moet dan een nieuwe aanvragen.


Daar zit wel wat in. De logica is natuurlijk wel dat een vinder van een pas, die de moeite neemt de bank in te lichten zeer waarschijnlijk geen misbruik van de pasjes gaat maken.
Maar een bank wil zichzelf indekken natuurlijk, dat is waar.

Ik geloof ook dat ik een roomboterstaaf zou geven.

Wat een eerlijke vinder!!