Demi is nog heel erg jong, maar toch heeft ze al interresse in het naar de wc gaan.
ze plast ook eigenlijk wel iedere keer kleine beetjes als ze zit. Alleen geeft ze pas aan dat ze naar de wc wil dals ze al bezig is in de luier.
als het buiten warm is laat ik r in dr blote billen lopen en doet ze keurig steeds haar plasjes op de pot… alleen iedere keer klein beetjes. Ze kan gerust in een haklf uur keer zitten…
Heeft dit nu te maken met dat ze nog te klein is?? Of is dit normaal??
Inmiddels heb ik her en der al even informatie gevraagd.
Op de creche waar ik werk (en waar ze Demi dus niet kennen) zeggen ze dat Demi waarschijnlijk gewoon nog niet aan het zindelijk worden toe is. Eerst moet ze leren een grotere plas te doen.
Afgelopen vrijdag over hetzelfde onderwerp gesproken met een leidster van Demi haar groep en die zegt dat Demi er ‘slim genoeg voor is’ en dat we het gerust kunnen proberen. Demi vind het namelijk wel erg leuk om plasjes op de wc te doen.
Met een hoop onderbroekjes in de aanslag zijn we zaterdag begonnen!
Zaterdag 5 broekjes een beetje nat
Zondag maar 1 tje
Maandag naar mijn ouders geweest ( 20 minuten met de auto zonder luier) 1 nat broekje. Ze was met mijn vader achterin de tuin. Gaf eht wel aan alleen was iets te laat bij de pot.
Vandaag geen enkel nat broekje :dance:
Alleen in bed heeft ze nog wel een luier om, ze kan namelijk haar ledikant nog niet uit komen. Ook poepen doet ze nog wel in de luier… maar goed ze doet het dus hartstikke goed! Ik ben zo trots!!
:inlove: :inlove: :inlove:
Mijn zoon vond het rond tweede jaar ook super interessant het potje.
Alleen slaagde het niet hij zat wel 6 keer per uur op het potje en na drie dagen en vele natte broekjes ben ik er mee opgehouden.
Heb meerderde pogingen gedaan omdat hij het steeds wilde zitten op het potje.
Ben wel vol blijven houden voor het naar bed gaan en bij het uit bed komen ff plassen.
2 maanden voordat hij nu drie is heeft hij het door en was binnen 3 dagen zindelijk plassen/poepen.
Hij maakt nu grote plassen en zit er niet meer continu op maar kan het dus echt ophouden.
Hij heeft voor de nacht een luier broekje aan maar die is bijna altijd droog :dance:
Succes
Hoi hoi…
dus er is nog hoop? ook vor mijn meisje?
Ben al denk ik ongeveer een half jaar bezig. Ze wil het zelf zo graag maar het lukt niet: kleine plasjes, en veel natte plekjes. Nu ook echt de buik er van vol en dus een luierbroekje aan. Als ze zelf wil en het aan geeft gaat ze op de wc anders jammer dan… 1 nadeel ze doet nu dus ook echt alles weer in de broek. ook het poepen terwijl dat eigenlijk al heel lang op de wc werd gedaan…
maar ja, ooit zal ze het wel snappen en het is me de vele ongelukjes niet meer waard…
@Yona: na hoeveel tijd laten rusten heb je het een nieuwe kans gegeven???
Hier gaat het nog steeds erg goed eigenlijk. Demi doet eigenlijk alle plasjes op het potje. Alleen s nachts nog een luier om, want ze kan haar ledikant nog niet uit komen.
Poepen doet ze nog wel in de luier. Maar t poepen is ook een ander verhaal, daar heeft ze zoveel moeite mee. T heeft een paar keer erg pijn gedaan vanwege de grote. Nu houdt ze het op en word het dus alleen maar groter waardoor het weer pijn gaat doen :S Maar goed hier zijn we ook mee bezig! T gaat steeds beter! Zowiezo ALS ze poept mag ze al 2 stickertjes uitzoeken… zodra poepen weer normala is mag ze t op het potje gaan doen
@ Muisje; ik heb eigenlijk erg weinig ervaring. Ik ervaar het nu ook allemala voor het eerst. Ik vraag vaak advies aan de leidsters van de creche. Die zien natuurlijk veel kindjes en kunnen dan wel inschatten wat Demi wel en niet aankan.
Toen Nathalie net begon met zindelijk worden ging ze ook gerust 15 keer binnen het halfuur op het potje of de wc. Allemaal kleine beetjes.
Binnen een paar dagen werden dit grotere plassen met grotere tussenpozen.
En toen ging ineens de knop om en binnen een week was ze compleet zindelijk zowel overdag als 's nachts.
Dus er is altijd hoop
Danique en Noelle waren allebei met 2 jaar zindelijk!
Gingen inderdaad de eerste weken wel 10x in een half uur naar de wc, maar daarna ging het goed!
Wel hadden ze toen 's nachts nog een luier aan!
succes!
liefs helen