ik kolf af en toe om de productie op pijl te houden, en om me voor te nemen dat papa een flesje kan geven en ik dan kan gaan slapen, maar dan geef ik alsnog de borst :mrgreen:
hoe mag ik dat nou bewaren? ik bedoel, mogen al die kleine beetjes bij elkaar en dan invriesen, of kleine beetjes los invriesen. ik heb van die aventbakjes. maar laatst zag ik ook een mooie foto van mirretjes melkvoorraad in die ijblok zakjes :thumbup:
maar hoe krijg ik dat dan in een zakje. en mag je dan van bijvoorbeeld meerdere dagen bewaren in de koelkast, alles bij elkaar voegen en dan in zakjes doen?
alvast bedankt
Moedermelk mag 24 uur in de koelkast bewaard worden, en 3 maanden in de vriezer. Je mag dus 24 uur in de koelkast sparen, maar dan moet het wel de vriezer in.
Ik red het ook nog niet om een zak vol ijsblokjes tegelijk vol te kolven, maar kolf zo’n 80-100 cc per keer. Dat vries ik wel in, de hoeveelheden worden straks vanzelf groter. Nooit iets weg gooien hoor, vries dan maar kleine beetjes in!
Let ook op dat wat je bij elkaar gooit, dat dat ongeveer dezelfde temperatuur heeft. Dus eerst alles in de koelkast af laten koelen en dan pas bij elkaar gooien, en geen warme melk bij gekoelde melk gooien.
Ik doe de melk via een trechtertje (noem je dat zo?) in de ijsblokzakjes …
idd met een trechtertje
Al krijg je er op een gegeven moment echt wel handigheid in, mij lukt het nu ook zonder trechtertje
Kleine beetjes bv doe ik ook bij elkaar, wel eerst afgekoeld
En ik hou dan de datum aan van het eerste beetje bv in het zakje.
succes ermee
groetjes Myrella
Dit is een handige site waar je alles kunt vinden over het bewaren van borstvoeding:
http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/bewaren-van-moedermelk.html
Staat echt alles in dus heb hier niks toe te voegen , succes met het kolven!