Kleine auto met 5 zitplaatsen

Ik ga in de toekomst misschien weer een kleinere auto rijden. Ik zou het liefst een Ford Ka willen, maar daar zitten achter volgens mij geen 3 gordels. Ik wil het liefst 4 kinderen kunnen vervoeren, dat gebeurt nu namelijk ook regelmatig. Oudste 2 zitten in de grootste stoel, dus er hoeft verder niets aan stoelen bij.

Wie rijdt er een kleine auto en vervoert regelmatig 4 kinderen?

Ik heb een opel corsa uit 2006 met 3 driepuntsgordels op de achterbank. Daarin vervoer ik regelmatig een jongedame van bijna 4 en een tweeling van 9 maanden dat past net op de achterbank, een 4e zou op de voorstoel kunnen/moeten.

Niet de allerkleinste auto maar zeker ook geen hele grote, rijdt vrij zuinig en ook verzekering en wegenbelasting zijn te doen. Veel kleinere auto’s zijn ook gelijk smaller en dan kom je al snel ruimte tekort op je achterbank.

hier eeen fiat seicento en een skoda fabia, beide drie gordels, alleen de fiat geen hoofdsteunen, dus vind ik niet prettig, kans op een ernstige beschadiging in de nek bij een aanrijding is dan toch veel groter.

Skoda, twee autostoelen, maar als we met meerdere kids gaan dan gaat de jongste in de autostoel voorin en dan is de ruimte achterin meer.

Hetzelfde geldt voor de Fiat.

ik heb recent mn enorme renault laguna slee ingeruild voor een kleinere auto, een toyota yaris en ben er enorm tevreden over! je kunt 1 babystoeltje en 2 zitverhogers met rugleuning kwijt op de achterbank, en dan is er nog ruimte in de kofferbak voor een buggy. ik was echt stomverbaasd toen ik het uitprobeerde. Ik kan deze auto dan ook van harte aanbevelen! Ik vervoer dan 3 kinderen op de achterbank en soms de vierde op de bijrijdersstoel

oh ja, en meer ruimte op de achterbank dan een skoda fabia en vijf sterren in de botsproef.

groetjes!

Onze Hyundai Getz, zitten 3 gordels achterin. Kleine auto, maar toch ruim genoeg om gewoon ver op vakantie mee te kunnen.

Echt een volwassene prop je niet op die 3e plek tussen de verhogers, maar 2 verhogers en 1 wat groter kind in de 3 puntsgordel past prima.

Ik zet zelf liever geen kids op de voorstoel ivm de airbag, maar die kan je ui zetten natuurlijk.

Ford Fiesta, VW Polo zijn mijn favo’s!

Kijk, auto’s genoeg dus! Zou zo graag weer een Ka rijden… Ik zal eens rondkijken naar genoemde auto’s. De suzuki swift vind ik ook mooi trouwens… maar die is nieuw en duur…

Een Ka is leuk!!

Wij hebben er ook ééntje! Maar 4 kids… :think: …wordt wel erg krap.

Zou misschien lukken zonder kinderstoeltjes op de achterbank.

Pe, zitten daar wel 3 gordels achterin dan?

Ehm…nee, realiseer me nu dat er maar twee gordels achterin zijn…

Dacht ik al te zien. Het valt nog niet mee om een klein leuk autootje te vinden met 5 zitplaatsen… kies ik dus voor mijn leuke auto of kies ik toch voor meer zitplaatsen. Gaat dan puur over vervoer van andere kinderen, bijv vriendinnetjes van onze meiden. Ik heb nu wel een lijstje met alle potentiele auto’s.

En…hoe ga je dat aanpakken? Allemaal eens bekijken? :smiley:

Heb je de nieuwe Mitshubishi Space Star er ook tussen staan?

Heerlijke auto, niet te groot, zuinig maar wel 3 gordels en hoofdsteunen achterin.

@Pé wrote:

En…hoe ga je dat aanpakken? Allemaal eens bekijken? :smiley:

Haha, nee eerst kiezen of ik perse die 3 plaatsen achter wil en dan de mooiste kiezen :wink:

@Conny wrote:

Heb je de nieuwe Mitshubishi Space Star er ook tussen staan?

Heerlijke auto, niet te groot, zuinig maar wel 3 gordels en hoofdsteunen achterin.

nee… we hebben een budget dus nieuwe auto zit er niet in :wink: