klein vruchtje voor termijn / na onregelmatige cyclus

Hallo,

Ben vanmorgen naar de gyn geweest voor 1e echo. volgens eigen berekening heb ik 4 weken terug mijn eisprong gehad (via tempen) en ben ik dus ong 6 weken zwanger. (cyclus is onregelmatig, ong 6 a 7 weken). nu bleek dat het vruchtje op de goede plek zit, maar nog erg klein is (1-2 mm), zeker voor een vrucht van 6 weken. Gyn kon dus geen garanties geven. en ik weet jullie ook niet

Mara nu vraag ik mij af of het idd kan dat het vruchtje er langer over doet bij een onregelmatige cyclus…

Ow ja, gyn vertelde ook doodleuk dat ik nogal veel spataderen in mijn baarmoeder heb, maar niet of dat effecten hefet op wat dan ook.

iemand daar info over?

alvast bedankt.

tiene

Wat jij schrijft klinkt me bekend in de oren, toen ik zwanger was van Fenna dacht ik ook dat ik al 10 weken moest zijn, maar ik had ook een onregelmatige cyclus en toen ik een echo kreeg was ik nog maar 7 weken.

Een vruchtje doet er qua ontwikkeling niet langer over als je een onregelmatige cyclus hebt dan bij een “normale” cyclus. In principe gaat de ontwikkeling volgens een redelijke standaard procedure. Alleen kan het bij een onregelmatige cyclus zo zijn dat je eisprong op een later tijdstip was dan jij denkt en dat je daarom misschien veel korter zwanger bent. Dus dan ben je nu geen 6 weken, maar misschien net 4-5 weken. Heeft de gyn daar ook iets over gezegd? Met spataderen in de baarmoeder heb ik geen ervaring, ik hoop dat je daar nog andere reacties over krijgt. En anders even op internet zoeken?



Ik hoop dat het allemaal goed zit, natuurlijk. En dat je wat minder lang zwanger bent dan je denkt. Heel veel succes!



Groetjes,

Jippie