klein soort vijvertje met fontein en vissen

Dit wil ik kopen/maken voor vaderdag. Vissen vind hij geweldig en tl een fonteintje. heeft iemand hier een idee over? Wil het natuurlijk niet te gevaarlijk maken voor tl en eventuele brusjes. Dacht zelf aan zo’n grote cementbak ofzo…

Een (doormidden gesneden) wijnvat!



Nu in de aanbieding bij intratuin :slight_smile:

doormidden gesneden wijnvat?? Ik ga ff kijken of ik er iets over kan vinden op internet! Hebben hier een tuinland ipv intratuin…

Even google er op los laten.

Als je de volgende termen gebruikt dan komt hij met leuke afbeeldingen terug: “terras vijver half wijnvat” :mrgreen:

En hou er rekening mee dat als je een klein vijvertje hebt dat er dan snel te veel vis in zit met alle mogelijke problemen van dien.



Aan een klein vijvertje heb je meer werk dan een grote.

dat is ook een goeie ruud…

Ruud heeft wel een beetje verstand van vijvers en vissen. 8)

toch manlief maar verteld van mijn plannen, hij vond het een heeeeel goed idee :mrgreen: :lol: :mrgreen: (kan hij ook gaan graven)

maar dacht later, als ik hem nou niet ingraaf … is het ook minder aanlokkelijk voor kinderen om erin te klimmen???

Ik zou gaan voor zo diep mogelijk graven en boven de grond uitwerken. Ik weet niet wat voor vissen er in moeten maar voor bijvoorbeeld koi moet je al denken aan in totaal 2 meter diep.



Als je een strak model maakt kun je hem mooi afdekken met gegalvaniseerd betonnet van circa 8mm. Dan kan er nooit iets fout gaan en kun je toch de vissen goed zien.



Doe me ieg een plezier en denk heel serieus na over de beveiliging met oog op de mini’s.



Is natuurlijk allemaal wel afhankelijk van budget. :wink:

cariska het hoeft maar een klein beetje water te zijn wat al gevaarlijk kan zijn voor kindjes je kan ook gaan denken om het af te dekken met betonijzer zodat als er ze op komen er geen grote gevaren kan zijn.



ik heb evetueel nog wel een beekloop te koop hebben we aangeschaft en nooit gebruikt

Een wijnvat is minimaal 40-50 cm hoog…mijn moeder heeft er eentje met visjes en behalve in spetteren doet Bastiaan er niets mee. Hij kan er igg niet invallen.



Hij staat op het terras en dus niet ingegraven…



Of ga je nu toch voor een grote vijver?

nee grote vijver niet … wel over nagedacht maar denk toch iets kleins. Koi’s komen er niet hoor, eerder wat avn die kleine visjes. Vriend kan er dan uren naar kijken, dus ook stukje ontspanning…



lilly, heb je toevallig een foto?

Voorbeeldje van internet:





Wel een leuk idee!

je hebt geschuurde en ongeschuurde wijnvaten… welke zou goed zijn voor een vijver met visjes??

vissen hebben behoorlijk wat liter nodig hoor

voor een kleine goudvis al zo’n 30 liter

heb via mp toch een gewone vijverbak… nu dus ingraven en gewoon goed zorgen dat tl snap dat het gevaarlijk is en niet alleen laten. Ff kijken of we iets van een hekkie gaan maken voor zekerheid.