vandaag hebben wij de 20 weken echo gehad, terwijl ik 19 weken zwanger ben…
alles was goed maar het hoofdje wat klein. de rest was wel mooi en de hersenen waren goed ontwikkeld e.d.
over 5 weken mag ik terug komen voor nog een echo om te kijke of het in verhouding wel goed gegroeid is. heeft iemand hier ervaring mee?
ik moest mij niet teveel zorgen maken maar ben natuurlijk wel ongerust :shifty:
Hier de hele zwangerschap een klein hoofdje gehad, liep 3 weken achter meende ik.
Als de rest goed ontwikkeld is zal ik toch proberen me niet teveel zorgen te maken :-*
eh nee geen ervaring… hier alleen bij de jongste 2 een 20 weken echo gehad, maar zij hadden allebei een hoofd dat nogal ruim voorliep. Maar zij liepen in totaal ook voor. De jongste tot 3 weken op gemiddeld.
Heb daarna verder nooit weer een echo gehad voor groei oid.
bedankt pooh!
ikmaak mij toch zorgen :oops:
@maantje wrote:
bedankt pooh!
ikmaak mij toch zorgen :oops:
Dan zou ik morgen gewoon even bellen met je VK of gyn!
Ze zijn er niet alleen voor de medische begeleiding, maar ook voor wat er in je hoofd zit! En iemand met ‘echte kennis’ zal je eerder gerust kunnen stellen dan 10 verhalen hier waarschijnlijk.
Als jij je zorgen maakt… bellen!!! :-*
pooh liep de rest bij jou wel gelijk?
Zij zei dat het buikje goed was en dat dat in ieder geval betekend dat het kindje genoeg voeding heeft.
ook zij zie idd. niet teveel zorgen maken maar wel in de gaten houden of eht wel blijft groeien…
ikkan wel bellen maar daar heb ik waarschijnlijk ook niet veel aan. ze moeten in de gaten houden of het wel groeit en daar moet toch tijd over heen!
maar bedankt in ieder geval voor het advies, wie weet bel ik wel :mrgreen:
ja alles klopte behalve het kleine hoofdje …
Ik was er vrij nuchter onder, scheelde uitscheuren :silenced:
hier ook een kleiner hoofdje bij de 20 weken echo. Moest me geen zorgen maken (deed ik uiteraard ook wel :mrgreen: ) maar er werd gezegd dat alles er prima uitzag, en dat het alleen maar kon schelen bij de bevalling :mrgreen: (uiteindelijk lag madam met haar voorhoofd naar de uitgang. Ze hebben na 3 dagen bevallen besloten om alsnog een ks te doen, toen bleek dat ze niet goed lag, sterrenkijker :shifty: )
Hier hebben mijn beide meiden een klein hoofd gehad in verhouding, dit is ook geruime tijd zo gebleven ook na de geboorte. Nu heb ik zelf ook net zo’n groot hoofd, dus is ook gewoon erfelijk belast.
bedankt! goed te horen dat het vaker voor komt zonder dat er meteen allerlei enge dingen om de hoek komen kijken :lol:
mijn andere 3 kinderen hebben zich wel "normaal"ontwikkeld dus of eht erfelijk is weet ik niet.
De hersenen zagen er gelukkig verder wel normal uit…
ik probeer mij net als manlief niet te veel zorgen te maken maar het spookt toch door mijn hoofd, hadden jullie dat niet?
Lianne heeft nog steeds een klein hoofdje
Nee ik heb me daarover geen zorgen gemaakt…
Ik had toen wel andere zorgen :mrgreen:
Hier ook twee kinderen met hele kleine hoofdjes! Nog steeds hebben ze allebei een vrij klein koppie, net als hun ouders! Ook tijdens de 20 weken echo was het bij beide ondergemiddeld. Nu zitten ze allebei nog steeds onder het lijntje van ondergemiddeld en ze doen het allebei hartstikke goed!
Hier ook de hele zwangerschap een klein hoofdje, hoefde me geen zorgen te maken en grapte altijd, hoofdje moet er het eerst uit dus gaat alleen maar makkelijker dan. En dat was ook zo, binnen 5 minuten was ze er, artsen geen tijd om schort voor te doen :mrgreen:
De hoofdomtrek van mijn zoon liep tijdens de zwangerschap 3 weken voor en de buikomtrek liep 3 weken achter, dus hij had een enorm hoofd. Maar dat is allemaal goed gekomen. Hij heeft nog steeds een iets groter hoofd als gemiddeld maar wel een mooi hoofd… :inlove:
Mijn dochter had het precies andersom. haar hoofd liep 3 weken achter, ze heeft nu nog steeds een klein maar fijn hoofdje…
Wij kunnen wel zeggen dat je je niet ongerust hoeft te maken, maar als je het hoort van een vk of gyn is het toch geloofwaardiger…
Succes en geniet van je zwangerschap!!!
@Marieke1978 wrote:
Hier ook de hele zwangerschap een klein hoofdje, hoefde me geen zorgen te maken en grapte altijd, hoofdje moet er het eerst uit dus gaat alleen maar makkelijker dan. En dat was ook zo, binnen 5 minuten was ze er, artsen geen tijd om schort voor te doen :mrgreen:
Hier met dat bovengemiddelde hoofd en kind (4700 gram) ook De 3e kwam er zo snel uitvliegen dat de VK alleen maar heel snel kon afvangen en de navelstreng om het nekje weg moest halen… dus eigenlijk zegt voor de bevalling het hoofd ook niet zo heel veel. Als het er goed recht voorligt… komt het (over het algemeen) wel.
afgelopen week waren wij kamperen en omdat het zo koud is sliepen de kids met een mutsje op (lekker warm!).
andere vrienden waren ook mee en onze dochter van ruim 2 blijkt dezelfde hoofdmaat te hebben als hun zoon van 1. ok onze middelste had een net zo’n groot hoofd als hun kindje van een jaar jonger. hetr lijkt er op dat kleien hoodjes toch wel in de familie zitten :think:
vreemd wel dat ik dat dan nooit eerder heb gemerkt maar goed…
ik wacht de echo af en hoop dat alles gewoon in orde is met ons kleintje
vandaag de herhaal echo gehad.
hoofdje was nog steeds achter bij de rest maar wel goed gegroeid :dance:
de rest zag er verder ook goed uit, gevulde maag, placenta in orde dus ik maak mij geen zorgen en verheug mij op dit mooie kindje :inlove:
ik vond trouwens een oude echo van mijn zoontje en zijn hoofd liep ook een week achter maar daar heb ik eigenlijk nooit iets over gehoord :think:
Fijn voor je dat het hoofdje wel mee gegroeid is… Dat is een opluchting.