Marith heeft gisteren heel veel klei gekregen voor haar 3e verjaardag.
Nu wil ze er natuurlijk mee spelen, maar ik wil de kleurtjes niet door elkaar.
Herkent iemand dat?
Onbegonnen werk zeker hé… ze heeft heel veel kleurtjes gekregen.
Zeg mij maar even dat het niet erg is als het door elkaar komt.
:mrgreen:
Ik had ook een soort gelijk iets met stickers plakken. Maar daar ben ik al van genezen hoor, die zijn tenslotte bijna gratis bij Action…
Het is niet erg als het een beetje door elkaar komt. Ik snap je frustatie, had het zelfde met de duplo, en in het begin haalde ik de klei uit elkaar, maar nu laat ik het maar. Zij vind het niet erg en het is hun speelgoed.
@Anita-1982 wrote:
Marith heeft gisteren heel veel klei gekregen voor haar 3e verjaardag.
Nu wil ze er natuurlijk mee spelen, maar ik wil de kleurtjes niet door elkaar.
Herkent iemand dat?
Onbegonnen werk zeker hé… ze heeft heel veel kleurtjes gekregen.
Zeg mij maar even dat het niet erg is als het door elkaar komt.
:mrgreen:
Ik had ook een soort gelijk iets met stickers plakken. Maar daar ben ik al van genezen hoor, die zijn tenslotte bijna gratis bij Action…
hahaha wat een herkenning, het komt idd door elkaar, ik moet daar nog een beetje aan wennen :mrgreen:
Jason kreeg voor zijn derde verjaardag ook klei wat binnen no-time door elkaar zat. Ik heb dat maar zo gelaten ondanks herhaaldelijk gezegd dat niet te doen. Wat ik op een gegeven moment wel deed is maar 1 of 2 kleurtjes tegelijk neerzeten n toen ging het langzaam aan beter.
Juuls klei is prachtig egaal donkergroen. Alles. :mrgreen: En ze speelt er even leuk mee als dat het allemaal kleurtjes zijn.
Jasmijn zei laatst tegen me…maar dan heb ik wel lekker gespeeld mama…
Dus…heel herkenbaar
Nee is niet erg dat ze door elkaar komen
en ja herkenbaar met de stickers
In het begin vond ik het ook zonde dat ze door elkaar zouden komen
en dus gaf ik hem telkens 1 potje maar uiteindelijk dacht ik boeiend
laat hem lekker aankloten maar hij heeft het zo van me overgenomen
Meneertje hier speelt dus maar met 1 kleurtje per x
Vriendinnetje van hem wou dus kleurtjes mengen en hij er meteen
bovenop… nee nee niet samendoen haha
gemarmerde klei is hier veruit favoriet :mrgreen: het liefst met zoveel mogelijk kleurtjes door elkaar
laat gaan .
Hier had ik het in het begin ook en inmiddels hebben wij alleen maar gemarmerde, donkerpaars en andere donkere kleuren.
Mooie reden om ooit nog eens wat nieuwe klei te vragen/ kopen en kunnen we weer een paar keer genieten van de gewone kleurtjes :lol: .
Uiteindelijk hebben ze er hier echt 100x leuker mee gespeeld als ze mochten doen wat ze wilden (en dus ook mengen) als wanneer ze potje voor potje mogen gebruiken.
Haha, hier hetzelfde ja, met stickers dan. Hij kan een uur zoet zijn met al zijn stickers gewoon bovenop elkaar te plakken. Zonde, vind ik. Hij vindt het prachtig. En natuurlijk is het niet erg, het zijn toch zijn stickers, en hij mag ermee doen wat hij wil.
Met klei denk zo denk ik. Die vieze grijzige klei, als alle kleuren gemengd zijn, lijkt me niks, maar als hij er heerlijk mee gespeeld heeft, geen probleem.
Wat ik wel zou doen is niet meteen alle klei geven, maar van elke kleur de helft, of de helft van de kleuren ofzo. Als het dan echt niks meer is, dan kun je de andere helft nog geven
Dank jullie wel voor de antwoorden/reactie’s.
Ik moet er inderdaad even aan wennen.
Maar heb na het plaatsen van dit topic inderdaad van twee kleurtjes elk de helft gegeven. Het kwam inderdaad door elkaar.
Wanneer ze weer met de klei gaat spelen zal ik haar proberen te laten zien dat als je alles door elkaar doet, het dan één kleur wordt.
En ik wil er eigenlijk niet zo’n probleem van maken, maar vond het zo zonde even van de net gekregen spulletjes!
Maar inderdaad wat ik hier ook in een reactie zag:
Het is haar klei, haar speelgoed.
Zo had ik gisteravond haar duplo ziekenhuis in elkaar gezet, precies naar de bouwtekening.
Nu ziet ie er al iets anders weer uit…
@Anita-1982 wrote:
Wanneer ze weer met de klei gaat spelen zal ik haar proberen te laten zien dat als je alles door elkaar doet, het dan één kleur wordt.
Misschien vindt ze dat dan juist extra leuk, als ze dat ziet
Ik zou haar gewoon lekker laten spelen, en als het echt een grote bende is, dan een keer nieuwe klei kopen :thumbup:
Bij de Action hebben ze hele zachte fijne klei, kost maar iets van 55ct voor een bakje :thumbup:
Ik geef de kinderen altijd twee kleuren, die met mengen ook weer een leuke kleur worden. Als alle potjes dan op zijn, mengen ze de gemengde potjes weer en uiteindelijk wordt het één vieze kleur, maar dat duurt wat langer door mama’s keuze :lol: :lol: :lol:
Mijn jongens denken tegenwoordig zelfs mee over welke twee kleuren mooie worden . Nog leerzaam ook dus.
Hahaha de mijne vind het ook heerlijk om te mixen. Hij geniet zooo van kleien en ik bedenk me elke keer; oh wat is klei toch fijn en oh wat is het fijn dat 1 van de neven effecten ervan is dat kinderen die lekker mogen smeren en kleien niet smeren met poep. :lol:
Ik moet het eerste kind nog tegenkomen dat niet de kleuren door elkaar doet. Maar dat vind ik eigenlijk niet zo’n probleem.
Het doel van speelgoed is toch dat ze er leuk mee kunnen spelen, niet dat alles netjes op kleur geordend in bakje zit. Toch?
Sommig speelgoed is alleen maar voor tijdelijk gebruik en moet je af en toe vervangen/aanvullen, voor mij valt klei daar ook onder, net als bellenblaas, stickers, lijm, verf en strijkkralen
Gewoon de regel instellen dat ze 2 kleurtjes mag kiezen.
Gaat hier prima :thumbup:
Waarom regels instellen? Het is toch haar klei? Als zij het leuk vindt om te mixen, laat haar. Dan heb je op een gegeven moment maar gemarmerd klei of klei met een onbestemde kleur. Als ze dan baalt dat ze geen niet-gemengde kleuren meer heeft, weet ze meteen dat ze dat niet meer moet doen en waarom niet.
na een week kunnen ze hier kiezen uit donkerpaars, bruin of legergroen :roll: … oftwel alles door elkaar. En de kinderen interesseert het niet eens, ze vinden het best. Dus ik maak er ook maar geen punt meer van.
Wij redden het nog steeds met 1 bakje per keer (of allebei 1 bakje). Gelukkig plakt de klei ook in het potje, dus hebben ze toch hulp nodig om de klei uit het potje te krijgen :mrgreen: Op een gegeven moment hou je het idd niet meer tegen.
@sopje wrote:
Als ze dan baalt dat ze geen niet-gemengde kleuren meer heeft, weet ze meteen dat ze dat niet meer moet doen en waarom niet.
ik vraag me af hoeveel kinderen daarvan balen, ik denk eigenlijk bitter weinig me mijne niet alleszins.
hier wordt er dus gewoon naar hartelust gemixt. En met sint of zijn verjaardag moet ie dan maar nieuwe vragen als ie weer verlangt naar mooie felle kleurtjes.
met verf zit ik er dan weer wel wat meer bovenop.