Maakt het overigens wat uit waar je de nieuwe babykleding mee wast? Kan ik mijn gewone wasmiddel gebruiken of moet ik ‘neutrale’ kopen?
En geldt dit ook voor de lakens, slopen, dekentjes etc etc…
:think:
Nee, dat maakt niet uit, maar zou zeker niet teveel gebruiken. En geen wasverzachter
Ik heb Ariel Sensitive (vloeibaar) gebruikt en Silan Sensitive wasverzachter, had ik bij Jayden ook gebruikt, ging goed en ruikt erg lekker :inlove: :inlove:
hier ook wasverzachter hoor…ging prima :thumbup:
alle kleertjes lekker zacht en robijntjesfris :mrgreen:
Ik heb bij mijn eerste wel speciale wasmiddel gehad, Persil sensitive geloof ik dat het was. Maar dat ga ik nu dus niet meer doen. :snooty:
Het gaat er ook niet om dat het niet goed gaat, maar je kind kán er gevoelig op reageren, het wordt dus afgeraden om wasverwachter te gebruiken… Wel moet je na het wassen alles strijken: dat doodt nog meer bacteriën
ik strijk nooit
maar hier wordt alles gewassen met wasverzachter… en de kleertjes gaan toch mee met de rest van de was… dus ik ga er geen uitzondering voor maken…
mocht ze nou erop reageren kan ik altijd nog zonder wasverzachter gaan wassen…
en hier gaat alles in de droger dat scheelt ook bacteriën.
Ik gebruik ook wasverzachter van Robijn…hypo-allergeen.
De kraamhulpen hebben nooit gezegd, dat het niet mocht.
Kleertjes heb ik nooit in de droger gedaan, maar wel washandjes, hydrofielluiers, omslagdoeken etc.
Hydrofielluiers wordt afgeraden om te strijken, omdat ze dan minder vocht opnemen.
@Mir71 wrote:
Hydrofielluiers wordt afgeraden om te strijken, omdat ze dan minder vocht opnemen.
echt?? Ik heb namelijk een gruwelijke hekel aan strijken en ze liggen hier dus al een hele poos te wachten op de strijkplank tot ik dat ding een keer pak. Maar nu ga ik ze netjes opvouwen en dan mooi in de commode leggen. Je maakt mijn dag weer goed :lol:
Wanneer kun je het beste beginnen met het wassen van de kleertjes? Ik bedoel dan met hoeveel weken zwanger.
Ik heb namelijk echt geen idee. Normaal zou ik zoiets gewoon aan mijn moeder vragen alleen is dat helaas niet meer mogelijk. Zij is 2 jaar geleden overleden. Om nu dan alles aan mijn schoonmoeder te vragen zie ik ook niet zo zitten.
Liefs, Linda
Ik ben in ieder geval van plan met verlof de boel te wassen. In ieder geval ruim een maand van te voren. Je weet maar nooit wanneer je moet bevallen.
ik heb alles al gewassen…
ligt lekker fris in de kast.
maar ik zou zeggen :think: voor je 37 wk bent alles klaar hebben liggen…
dus je hebt nog even :mrgreen:
@Mir71 wrote:
Ik gebruik ook wasverzachter van Robijn…hypo-allergeen.
De kraamhulpen hebben nooit gezegd, dat het niet mocht.
Kleertjes heb ik nooit in de droger gedaan, maar wel washandjes, hydrofielluiers, omslagdoeken etc.
Heb het bij mijn twee kinderen moeten doen, maar weet dus echt nie tmeer van wie of waar ik dit hoorde: en alleen de eerste keer he| daarna dus niet meer… want het neemd idd minder vocht op dan…
Maar zal het eens aan de vk vragen, want ik heb echt een hekel aan strijken! dan gooi ik het wel heet in de droger: idd ook nog minder bacteriën…
@Cariska wrote:
@Mir71 wrote:
echt?? Ik heb namelijk een gruwelijke hekel aan strijken en ze liggen hier dus al een hele poos te wachten op de strijkplank tot ik dat ding een keer pak. Maar nu ga ik ze netjes opvouwen en dan mooi in de commode leggen. Je maakt mijn dag weer goed :lol:
Ik had ze de allereerste keer ook keurig gestreken liggen in de kast, maar dit werd mij toen verteld.
Daarna deed ik alleen de hydrofielluiers voor in de kinderwagen en hetwiegje strijken. Vond ik toch een iets beter gezicht.
@lindabreusers wrote:
Wanneer kun je het beste beginnen met het wassen van de kleertjes? Ik bedoel dan met hoeveel weken zwanger.
Ik heb namelijk echt geen idee. Normaal zou ik zoiets gewoon aan mijn moeder vragen alleen is dat helaas niet meer mogelijk. Zij is 2 jaar geleden overleden. Om nu dan alles aan mijn schoonmoeder te vragen zie ik ook niet zo zitten.
Liefs, Linda
Heel sneu dat je moeder is overleden. Het zal straks best wel veel emoties oproepen na de bevalling. Misschien dat je nu ook al best met wat vragen zit. :hug:
Ik heb altijd zelf de kleertjes van de kinderen gewassen. Kreeg ik altijd zo’n heerlijk gevoel bij die kleine kleertjes.
@Mir71 wrote:
@Miranda79 wrote:@Mir71 wrote:
Ik had ze de allereerste keer ook keurig gestreken liggen in de kast, maar dit werd mij toen verteld.
Daarna deed ik alleen de hydrofielluiers voor in de kinderwagen en hetwiegje strijken. Vond ik toch een iets beter gezicht.
Oh, maar ik had het ook over die eerste keer he? Daarna doe ik het ook niet meer
@miranda79 wrote:
@Mir71 wrote:@Miranda79 wrote:@Mir71 wrote:
Oh, maar ik had het ook over die eerste keer he? Daarna doe ik het ook niet meer
Maar dat wist ik niet, anders had ik het niet gedaan hoor…
net als theedoeken en vaatdoekjes…hoe vaker gebruikt hoe beter ze werken :mrgreen:
(die strijk ik trouwens ook niet)
@colle wrote:
net als theedoeken en vaatdoekjes…hoe vaker gebruikt hoe beter ze werken :mrgreen:
(die strijk ik trouwens ook niet)
Dit ook niet, alhoewel ik wel heeel veel strijk.
echt??? wat strijk je dan allemaal???
hier alleen de nette blousen