Weet iemand waar ik kleertjes kan doneren?
Ik zou het liefst hebben dat ze naar een 3e wereld land gaan. Ik had edukans al gemaild of ze kleertjes kunnen gebruiken, maar hoor helaas gewoon niets van ze terug.
Kan ze natuurlijk ook hier in de kledingbak gooien of weggeven aan iemand uit onze omgeving, maar wilde eerst even bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Iemand enig idee of tips?
Breng ze naar een kleding-/voedselbank, in Nederland zelf zijn er genoeg mensen die het heel hard nodig hebben.
Kledingcontainers van humana?
Inzamelpunt van Dorcas?
Hoi Fem,
Sinds mijn man een keer namens de Stichting Hoop voor Albanië met de vrachtwagen hulpgoederen naar dat land heeft gebracht, gaan onze spullen daarheen. Het toeval wil, dat er in ons dorp een inzamelpunt is voor deze stichting. Je kunt eventueel eens mailen of er bij jou in de buurt ook wordt ingezameld?
Groetjes,
Yvonne
Thx dames, de bakken die hier zijn gaan naar de kringloop en ik wil gewoon graag dat ze ergens “gratis” terecht komen bij mensen die het echt hard kunnen gebruiken.
Ik had gegoogled en kwam niet verder dan edukans, maar de voedselbank is idd ook een idee.
Verder helemaal top yvonne, dat link die je geeft :thumbup:
Ik denk dat ik hiermee al een eind ga komen, maar meer ideeen/tips zijn natuurlijk altijd welkom
ik ken een stel en dat gaat een aantal keer per jaar naar polen om het zelf uit te delen… komen ook foto’s op de site. Ook gaan ze eens per jaar naar gambia
ik zal je de link pb’en
sneeze van hier verzamelt ook kleertjes voor suriname.
ik breng mijn zomerkleding altijd mee naar afrika, maar koffers zitten al snel vol.
Ik heb ook gehoord dat Zin kraamzorg de hele kleine maten gebruikt voor gezinnen waar geen geld is of er geen kleine verwacht werd. Maar weet niet of ze door heel nederland zitten.
Ik denk ook dat gezinnen in Nederland het heel hard kunnen gebruiken , ik zou ook zeggen voedselbank
er zijn ook verzamelpunten op hyves, daar kunnen mensen met minder geld of schuldsarnering oid zich aanmelden en die kunnen dan reageren op kleding die ze nodig hebben en zo word het ook binnen nederland verdeeld, hier zijn er ook mensen die een verzamelpunt hebben volgens mij?
je kan ze ook aan je verloskundige practijk geven. zij komen ook tienermoeders of andere moeders met niets tegen en geven dit dan aan deze mensen.
ook een goed doel!
Ik geef zelf kleding nooit weg aan 3e wereldlanden of een kledingbak.
En niet omdat ik ze het niet gun, maar omdat ik alles aan de voedselbank geef.
Kinderen in de omgeving worden hier mee geholpen . (Dan breng ik het gewoon naar de voedselbank bij ons, dus Den Helder word geholpen in dit geval.)
Ook speelgoed breng ik er heen wat niet verkoopbaar is, maar ook nog prima is om te spelen. (dus niet kapot, maar bijv een vlekje in een beer ofzo wat na het wassen niet weg is, maar de beer zelf wel schoon).
Ben al paar keer bij geweest dat het werd uit gedeeld, en hun ogen gaven mij de doorslag dit door te zetten, ze zijn je zo dankbaar, dat zo iets kleins (voor ons ) Als zo iets groots word gezien.
Bij ons gaat altijd een gedeelte naar idd
de verzamel hyves
en het Leger des Heils
En zelf verkopen,om zo de eigen kids
weer in t nieuw te kunnen steken
Ik was geïnspireerd door dit topic en heb de voedselbank hier in de buurt aangeschreven.
Kreeg mail terug met antwoord dat ze een voedselbank zijn en niets met kleding doen…
Wel een telefoonnummer van een of andere vage stichting, maar die ken ik niet en kan ik ook zo niet wat van vinden…
Dus maar even verder zoeken…
@wisje wrote:
Kreeg mail terug met antwoord dat ze een voedselbank zijn en niets met kleding doen…
Er zijn ook kledingbanken: klik :thumbup:
@fiep klophout wrote:
sneeze van hier verzamelt ook kleertjes voor suriname.
ik breng mijn zomerkleding altijd mee naar afrika, maar koffers zitten al snel vol.
Dank je wel Fiep :-*
Leuk dat je er aan denkt en mensen er op wijst!!
Wij verzenden idd dozen apart met zeevracht, want in de koffers gaat het niet passen Alleen maar een goed teken dat er toch mensen meedenken en daadwerkelijk doneren
Mochten er nog mensen zijn die een hoop zomerse kleding hebben liggen die maar ligt te liggen en er eigenlijk wel van af willen met een goede bestemming daar hoor ik graag iets van!
Hier druk/flink aan het verzamelen voor je.
Mijn kleine man groeit als kool en heb aardig wat t shirt met korte mouwen die te klein zijn.
Mochten er mensen zijn die in de buurt van A’sfoort wonen. :thumbup: