Kleermotten

We hebben al een tijdje last van die goudkleurige motjes. Nu ben ik er door google achtergekomen dat het kleermotten zijn :?



Ze bevinden zich vooral op de bovenverdieping waar bij slecht weer mijn schone was regelmatig hangt te drogen, maar nu zien we ze ook steeds vaker in de woonkamer.



Ik vind het een vies idee dat die krengen uit larven voorkomen (in dat stadium vreten ze gaatjes in kleding, waar we gelukkig nog geen last van hebben), en ik wil ze graag bestrijden. Ik heb nog geen coconnetjes gevonden waar ze uit komen… :? geen idee dus waar ze vandaan komen.



Heeft iemand dit ook gehad, zo ja wat heb je eraan gedaan? In onze slaapkamer staat altijd een raampje open met een hor ervoor, en in de kamer van onze dochter staat overdag altijd het raam open dus luchten doen we wel (dat schijnt te helpen, maar heb er nog weinig van gemerkt). Bestrijdingsmiddelen vind ik een beetje eng qua gezondheid.



Iemand de gouden tip? Behalve doodslaan dan :mrgreen:

Nee geen tips hier, ook geen motten (gezien) maar wel onverklaarbare gaatjes in de kleding… :shock: :shifty:

@Affie wrote:

Nee geen tips hier, ook geen motten (gezien) maar wel onverklaarbare gaatjes in de kleding… :shock: :shifty:




Je wasmachine even controleren.

Dat was hier vorig jaar de boosdoener.

Motteballen in je kast hangen, helaas stinken ze maar het helpt wel.

Ik heb er ook last van op zolder, had een jas in een hoes, die kon ik zo met hoes en al weggooien helemaal aangevroten.

@Affie wrote:

Nee geen tips hier, ook geen motten (gezien) maar wel onverklaarbare gaatjes in de kleding… :shock: :shifty:




als het onderaan top t-shirten enzo is… kan het van je riem zijn, had ik met mijn vorige riem namelijk, overal gaatjes in :frowning:

@dietske wrote:

@Affie wrote:
Nee geen tips hier, ook geen motten (gezien) maar wel onverklaarbare gaatjes in de kleding… :shock: :shifty:




als het onderaan top t-shirten enzo is… kan het van je riem zijn, had ik met mijn vorige riem namelijk, overal gaatjes in :frowning:




Hahah en ik van mijn gulp :shifty:

Mijn shirt bleef heel de tijd hangen in mijn gulp en als ik hem dichtritse bleef hij hangen…

Veel truitjes al verziekt op die manier :thumbdown:

Verder niemand tips?

je kan stukjes hout, aan een hangertje kopen.

Speciaal tegen motten. Die hang je tussen je kleren. Deze stinken niet!



En de vliegende gewoon dood maken, verder geen tips.