Aangezien ik 2 najaar/winter kindjes heb vind ik het nu wel lastig Wat te doen met deze warmte.
Noah lag nu vamiddag gewoon geen mouw romper, met longsleeve en lange broek. Halvewege de middag heb ik zijn broek uitgedaan. Wel gewoon binnen gebleven.
Hoe doen jullie dat met jonge beebs?
Gewoon kijken naar hoe warm ze (of hij, in jouw geval) het heeft. D. heeft het bijvoorbeeld niet zo snel warm. Zij had vandaag dan ook gewoon romper met korte mouwen en een lange broek en longsleeve aan. Lag buiten in de kinderwagen ook gewoon onder een lakentje en dekentje en met een mutsje op.
Er is mij ooit eens verteld: kleed ze zoals je zelf bent gekleed. Neem dat als richtlijn. Zoals jij het nu hebt gedaan lijkt mij prima hoor.
En ik las ergens dat Noah al goed op gewicht is. Dus ik denk dat hij zichzelf al prima op temperatuur kan houden.
Mijn dochter had vandaag ook een romper zonder mouwen en een dunne longsleeve aan met een luchtige zomerbroek.
Ik dacht juist, zoals je zelf gekleed bent, plus een dun laagje extra.
Bij die hele kleintjes wil ik graag armpjes en beentjes en bolletje bedekt hebben, dus met weer als vandaag krijgen ze dan een heel dun wol/zijde rompertje met lange mouw en broekje aan, mutsje op. Dat is luchtiger als een katoenen broek.
Mick is dan wel wat ouder maar een kleintje voor zn leeftijd en hij draagt nu al 2 dagen een korte broek, romper zonder mouwen en een hemdje erover heen.
onze jongste heeft vorig jaar amper met blote benen gelegen.
Idd een dun laagje vond ik toch wel heel fijn hoor… alleen bij de oudste was het zo heet dat op een bepaald moment zelfs dat dunne lage te was…
Ik had altijd veel dunne laagjes en een lakentje etc bij de hand… kon er makkelijk een laagje af dan wel bij.
Vandaag vond ik het wel erg warm…en D. met mij… Ze had dus vandaag een romper zonder mouwen, een luierbroekje en een t-shirt met korte mouwen aan en met wandelen een zomerhoedje op en een hydrofielluier als ‘dekentje’ over zich heen. En nog had ze het erg warm.
Gisteren had Floris (terug ruim op geboortegewicht en kan zichzelf netjes warm houden) een lange mouwen shirt aan over rompertje zonder mouwen en eerst nog een broekje maar die ging ook uit toen het echt warm was (binnen 26/27 graden). Lakentje ligt altijd in de kinderwagenbak maar die heeft hij niet over gehad.
Mutsjes die liggen na de kraamweek al werkeloos in de kast. Kraam gaf ook aan dat het voor beebjes gevaarlijker is wanneer ze het te warm hebben dan iets aan de koele kant (koud is natuurlijk andere uiterste ). Dus die mutsjes zullen we ws nooit meer gebruiken als het weer zo doorgaat. 8) Nekje voelen is de beste aanwijzing voor de temp van beeb en daar houd ik me iig aan. Als het te warm voelt dan doe ik een broekje uit, hemd eigenlijk niet dat laat ik altijd aan ik wissel enkel lange of korte mouw uit. :think:
Mijn mannetje is deze week voor het eerst zonder mutsje :lol:
Joofdje koelt het snelst af, zichzelf warm houden kost nog veel energie, energie die dan niet kan gaan naar ontwikkelen, groeien… Vandaar dat hier altijd een mutsje gedragen wordt.m
Gister had hij het ook echt te warm voor mijn idee van lange mouwen en pijpen… Katoenen rompertje met korte mouwen aan dus en een kort broekje.
Nu alleen nog meer rompers kopen, want met dat buiten op de buik schuiven gaan die er wel heel hard doorheen.
Ik heb meneer hier in een romper met korte mouw, met katoenen broekje.
Net even met em in de tuin gezeten, toen kreeg ie er nog een dun vestje even overheen, maar vanmiddag is 't zo warm, dan ligt ie in de buitenbox in zn romper.
Nu is hij wel altijd heel warm, wordt ook heel snel té warm.
Mijn dochter was precies een week toen het 29 of 30 graden was. Ze droeg een romper met korte mouwen, een shirt met lange mouwen een lange broek en een dunne omslagdoek. Toen we terugkwamen van een bezoekje bij opa en oma bleef ze maar huilen. Dus getemperatuurd, bleek ze meer dan 38 graden te hebben, gewoon van de warmte. Arm kind was veel te warm geworden. Dus sindsdien pas ik meer op voor te warme kleding dan voor te koude. Nu is zij wel een koukleum, maar met dit weer krijgt ze een romper, korte broek en shirtje met korte mouwen aan, omdat het binnen ‘maar’ 21 graden is, maar zodra het over een tijdje binnen ook warmer gaat worden, dan maar gewoon in romper ofzo (maar de mijne is natuurlijk wel een stukje ouder nu, dus niet helemaal te vergelijken), een mutsje heeft ze al maaaaanden niet meer op, maar nu wel altijd een zonnehoedje als we weggaan, dat kale koppie, dat vind ik eng, met het oog op een zonnesteek.
Ik begon deze week met een longsleeve rompertje met shirtje met korte mouw erover en een tricot broekje. Een dag later met een rompertje zonder mouwen, shirtje met korte mouw en tricotbroekje.
Vandaag alleen een romperpakje.
Ik let ook op de temperatuur in zijn nekje. Verder dat hij niet op te tocht staat en kleed hem niet veel warmer als ik mijzelf zou doen.
Hier zijn de mutsjes al heel lang opgeborgen. Wel heeft hij nu in de maxi cosi een zonnepetje op. Maar in de wandelwagen bak geen mutsje op.
Ik heb ook ‘geleerd’ dat je bij je kindje 1 extra laagje moet kleden dan bij jezelf.
Maar met deze warmte voel ik telkens in zijn nekje.
Overdag ligt hij nu vooral in een romper binnen.
Gaan we even de deur uit, even een broekje of tshirtjh.hempje aan.
's Nachts vind ik moeilijker. De laatste twee nachten heeft Siem geslapen in alleen een romper en (mouwloze)slaapzak en een laken.
Zowel Y als T kleedde ik net als dat wij gekleed gingen.
Heb een foto dat we net uit het ziekenhuis waren (hij was randprematuur maar wel 8 pond) en hij alleen een romper met korte mouwen aan heeft in de tuin. Toen was hij net een week oud en was het ook zeker 25 gr buiten.
Persoonlijk vind ik dat mensen hun babies veel te warm kleden.
Ligt wel aan het kind hoor. Maar te warm is echt niet goed voor ze.
Dus goed in de gaten houden bij het nekje. Wat koud dan iets erbij. Maar zodra ze wat klam worden meer uit.
Soms verbaas ik me ook. Was twee weken terug bij het cb en kwam een baby’tje binnen ouder als Siem, iig veel groter, en kind had een winterjasje aan, muts op, fleecedeken over haar heen.
Dacht echt: zelf loop je er ook niet meer zo bij en stukje in de auto krijgen ze het echt niet koud. Had gewoon een vestje aan bij Siem. Warm zat voor hem iig. Maar misschien was dat kindje wel héél koudbloedig.