kledingvraagje

Tyg draagt nu maat 92/98 van shirts

en 92 van broeken, maar die zakken af (maar 86 is weer hoog water… het bekende probleem dus, zag ik al in een ander topic)



wanneer komen de echte groeispurten?

want hij heeft dus bijna een jaar in maat 86 gelopen,

kan zelfs nu zijn winterjas van vorig jaar nog aan



ik wil graag altijd wat kleertjes in de kast hebben liggen, zodat ik niet plotsklaps naar de winkel moet



maar wat denken jullie:

92 houdt ie nog ff,

tot minimaal de zomer?



(met andere woorden: zou ik zomerkleertjes in maat 98 kunnen kopen of niet?)

Als je kuitbroeken wilt kopen voor de zomer, zou ik dat in 92 doen…Als het dan net even wat te kort is, kan dat prima. Maar een te lange kuitbroek in de zomer kun je niet zo gemakkelijk oprollen zoals je dat bij zomerbroeken doet.



Lange broeken, tja, dan zou je de gok kunnen nemen dat in maat 98 te doen. Mijn kleine meis is van eind oktober, net 3 jaar. Ze was 2 1/2 in de zomer en had toen maat 98 aan. Bovenkleding 104.



Maar voor mijn kleinse man, die volgend jaar zomer 2 1/2 is, koop ik nog geen broeken in maat 98. Voor hetzelfde geld loopt hij dan zonder luier en dat scheelt ook altijd wel in de lengte…

Ja hier is het ook echt zoeken naar een mooie passende broek.

Allen Vingino zit mooi bij Kirsten en daar heeft ze het meeste toch wel 98 van (maar Vingino valt smal en klein). Bovenkleding varieert van 92 (begint nu kort te worden) tot 104. Ligt ook echt aan het merk.

Ik zou nog geen zomerkleren kopen.

nou, ik zal ff vertellen waarom ik al zomerkleertjes wil kopen:

we gaan met kerst naar spanje, en met juni weer

in principe past ie nu nog wel maat 86 van broek,

maar ik vind het eigenlijk zonde als ie er binnen 1 maandje is uitgegroeid.

92 kan ie soms ook wel aan ligt er aan hoe de broeken vallen, die van pointer zitten goed

ik vraag me alleen af hoe lang hij met deze maat zal doen,

want dan koop ik net zo lief wat korte broeken in maat 98 die dan als 3/4 vallen

maar stel nou dat ie weer een jaar in maar 92 zou kunnen,

dan is die grotere maat ook weer zonde



snap je 'm nog?

:mrgreen:

Haha ja ik snap het nog maar ik denk dat je daar niets over kunt zeggen. Hoe snel ze groeien is bij elk kindje anders. Kian is 3 en heeft nu net maat 98 (moet ik nog wel omslaan) en hij heeft heel lang maat 92 aangehad. Ik zou dus gewoon een paar dingetjes in maat 92 nemen denk ik. En als je daar driekwartbroeken van neemt dan kunnen ze die ook nog aan als ze 98 hebben (als korte broek…).

@Marion wrote:

Haha ja ik snap het nog maar ik denk dat je daar niets over kunt zeggen. Hoe snel ze groeien is bij elk kindje anders. Kian is 3 en heeft nu net maat 98 (moet ik nog wel omslaan) en hij heeft heel lang maat 92 aangehad. Ik zou dus gewoon een paar dingetjes in maat 92 nemen denk ik. En als je daar driekwartbroeken van neemt dan kunnen ze die ook nog aan als ze 98 hebben (als korte broek…).




Zelfde hier, ook HEEL lang 92 en nu ga ik pas net geleidelijk over op 98. Maar ja, Kian en Midas schelen natuurlijk wel 22 dagen he :mrgreen: Das wel heeeeeeeeeeeeel veel :wink:

Mijn dametje (eind oktober 3 geworden) paste van de zomer 98 en heeft nu 104 aan…



Maar als hij de broeken 86 nog past, waarom zou je dan nu al nieuwe willen kopen?

omdat maar 86 toch net iets te klein is.



inmiddels past ie nu toch in 92

en de korte broeken die ik had in maat 86, of de zomerbroeken, die zou hij nog wel aan kunnen als 3/4 inderdaad (maar of het in juni nog zo is?)

Mischa heeft z’n broeken ook al eindeloos lang in maat 92. Terwijl hij met z’n shirts nu in 104 begint te groeien.

Ik heb zelfs wat nieuwe broeken 92 gekocht, omdat die oude echt niet mooi meer waren. En 98 zakt echt nog van z’n kont af.



Ik denk dus dat er heel weinig van te zeggen is.

Je hebt denk ik wel een hele grote kans dat hij in juni nog steeds maat 92 aan kan.

dat zou fijn zijn!

heb me toch een schattig tuinbroekje gescoord…

die is best wel dun, dus alleen met een maillot er onder voor de winter en anders voor de lente/zomer

die is maat 92, dus ik hoop dat ie die nog lang aan kan

@Ziet wrote:

dat zou fijn zijn!

heb me toch een schattig tuinbroekje gescoord…

die is best wel dun, dus alleen met een maillot er onder voor de winter en anders voor de lente/zomer

die is maat 92, dus ik hoop dat ie die nog lang aan kan




Foto!!! :mrgreen:


:inlove: :inlove: :inlove:

Ik koop broeken die te verstellen zijn in de taille. zogenaamd Knoopjes elastiek. Zo kanje toch wat grotere broeken kopen en die gaan oko lang mee.



celes