Kledingkast op maat

Wie heeft er ervaring met het maken van een kledingkast op maat?

We hebben een flinke overloop met aan één kant een schuin dak.

Hier willen we zelf een kast maken, het liefst met louvredeuren.

Schuifdeuren lijkt ons onhandig bij het schuine gedeelte waar ook nog een draagbalk zit.

Waar halen we het beste de inrichting van de kast ?

Iemand tips en ideeen ?

De inrichting kun je ws prima bij Ikea scoren (je weet wel de Paxinhoud ed) maar wanneer je met die schuine wand zit denk ik dat je voor de deuren ed beter slaagt bij de DHZ winkel. Ze hebben bv speciale systemen gemaakt voor zolders waar je deuren aanhangt. Dan is het nog afhankelijk van hoeveel de deuren gaan wegen welk systeem je nodig hebt. Louvre klinkt wel heel mooi mss zelfs wat lichter dan andere deuren maar er komt ws wel aardig wat stof doorheen. Misschien iets om in je overweging mee te nemen?

Voor achterin de kast is zo’n schuine wand rollende container wellicht nog praktisch? Kun je wat winterspullen of zo in opbergen waar je niet vaak bij hoeft.

Dank voor je info Rhiannon, ik zal eens kijken bij Ikea.

Louvre kan bij ons wel goed omdat we een caravriendelijke bovenverdieping hebben. Geen vloerbedekking, geen schoenen boven, speciale dekbedden.

Het stoft bij ons nagenoeg niet. Wel goed dat je er om denkt want de deurtjes laten idd stof door en blijft ook op de latten liggen, dat kan ook een ergernis zijn dan.

Oeh lekker dat het weinig stoft! Hier heb ik toen we het huis kochten gekozen voor vloerbedekking op onze slaapkamer, de trap en de overloop. Maar ja stofzuigen moet ik toch al en hier gelukkig weinig caraproblemen op manlief na maar die heeft er ook alleen last van wanneer hij al verkouden is.

Die deurtjes kun je geloof ik redelijk makkelijk stofvrij houden met zo’n reiniger voor jaloezieën. Dus lastig is relatief nietwaar? :wink:

Veel plezier met plannen!

bij de jongste op de kamer hebben wij ook een kast op maat,

wel gemaakt door mijn vader.

ook wij hebben het probleem met een schuin gedeelte, dit is erg moeilijk omdat je met deurtjes enzo zit…

wij hebben toendertijd (2.5 jaar geleden) gekeken bij ikea, gamma en alles wat er maar omheen komt, maar geen een kast paste bij ons (doordat schuine gedeelte)

of het is dat je het bovenste gedeelte niet open krijgt, of de kast was te breed (bij ons staat hij achter een deur.

ook wilde ik persee dat het totaan het plafond liep omdat ik bij die hoogte (3 m) niet meer bovenop kom en ik geen zin in stofnesten heb…

maar wat is een louvredeuren? soort richeltjes?

Een van de beste investeringen die wij ooit hebben gedaan in ons huis zijn de kasten op maat en een doorloopkast bij een speciale kastenzaak, mede gedaan vanwege alle schuine wanden in ons huis. De handigheid en de slimme ideeën waarmee de ‘kastenman’ kan geen doe-het-zelver tegenop.

Wij hebben ook een PAX kledingkast.

Hij bevalt goed en je kunt hem maken zoals je wilt. Ik vind het ideaal. Je hebt op hun site ook een planner, kun je heerlijk zitten knutselen met de indeling :thumbup:

@Pitje27 wrote:

maar wat is een louvredeuren? soort richeltjes?

@Maxime wrote:

Een van de beste investeringen die wij ooit hebben gedaan in ons huis zijn de kasten op maat en een doorloopkast bij een speciale kastenzaak, mede gedaan vanwege alle schuine wanden in ons huis. De handigheid en de slimme ideeën waarmee de ‘kastenman’ kan geen doe-het-zelver tegenop.

Ik heb geen zin om een paar duizend euro te betalen aan een kastenman :wink:

Mijn man is zelf handig met hout en een zaag. O.a. voor verfwerk en buitenklussen komt de man van Heleentje :thumbup:

Heleen, ik zie geen tooltje om zelf een indeling te maken met Pax ?

Maar de kasten zijn wel wat wat we zoeken, alleen dan zonder deuren omdat we er een schuin gedeelte bij hebben, dan moeten de deuren ook op maat.

ik zal proberen zsm een foto van onze kast te plaatsen… misschien kan je man hier ook iets meer

pas wel op met de deur ivm het schuine gedeelte dat je m nog wel open kan… (dit was bij ons toendertijd even een probleem…)

Ja foto’s, goed idee :thumbup:

@Karin2 wrote:

ik zie geen tooltje om zelf een indeling te maken met Pax ?

Bij deze een link
Edit beheer: Link verwijderd

@Mama van 2 spruitjes wrote:

@Karin2 wrote:

Bij deze een link

nadeel hiervan is , is dat door het schuine gedeelte de kast niet meer open kan.. :wink:

@Pitje27 wrote:

@Mama van 2 spruitjes wrote:
@Karin2 wrote:

Bij deze een link

nadeel hiervan is , is dat door het schuine gedeelte de kast niet meer open kan.. :wink:

Maar wat heb jij dan onder het schuine gedeelte zitten ?
Ik wil díe ruimte namelijk ook opvullen met kastruimte en dan deuren op maat ervoor maken. Anders is het geen kast op maat ;)

Karin.

wij hebben een “boven” en onderkast…

helemaal bovenin zit een smaller stukje en daar staan de schoenen hebben dus nu gaan de zomerschoenen erop, en van de zomer wisselen weer om.

en daaronder ligt het beddengoed

Deurtjes zijn zo gemaakt dat ze nog open kunnen, maar hier zit wel een sierstukje voor.

je kunt de deuren niet doorlaten lopen totaan het plafond omdat je simelweg de deur niet meer openkrijgt.

het is gewoon kastruimte, wij gebruiken het voor kleding…

ga zo even zoeken geloof ik wij foto;s van de buitenkant hebben…

dan wordt het ook een stuk duidelijker…

zie nu pas dat ik alleen het onderstuk heb…

boven moet ik even maken… ga ik morgen proberen…