Wat zit er in jou kledingkast?
Of met andere woorden, wat moet je minimaal aan kledingstukken hebben?
Hoeveel broeken hebben jullie? Hoeveel bh’s?
En kopen jullie vaak iets nieuws voor jezelf?
Ik koop bijna nooit iets (laatst wel 1 rok en 2 shirtjes). Ik krijg wel eens wat (2e hand dus) en verder loop ik gewoon jaren in dezelfde (oerlelijke/goedkope/net iets te grote) kleding rond. Ik vind het niet leuk, maar moet elke maand kiezen waar ik mijn geld aan uit geef en ik zet mezelf dan onderaan op het lijstje.
Maar heb er nu eigelijk wel genoeg van om er (bijna) altijd bij te lopen zoals ik er eigelijk niet uit wil zien. :roll:
Zonder geintjes, zal ik effe vertellen wat er in mijn kleding kast zit.
Ondergoed heb ik in overvloed, bh’s heb ik er nu 3.
broeken, 1 spijkerbroek en 2 gewone broeken
t-shirts, 3 en 2 zonder mouw
en dan nu 2 tuniekjes, 1 met lange mouw en een met korte mouw.
Kleren voor me zelf kopen doe ik bijna nooit, heel toevallig heb ik net een broek gekocht, het tuniek met korte mouw en een shirt.
Schoenen heb ik een paar gympen, en een paar laarzen, alleen zijn die ver heen :?
En dat was t :oops: Kleren kopen doen we dus ook alleen als alles in huis is wat er moet zijn, en als de kinderen genoeg kleding hebben wat ze aan kunnen trekken.
Boodschappen en zo gaan voor op onze kleding, vooral omdat ik een grote maat heb koop ik dus eigenlijk ook alleen maar kleding die in de aanbieding is.
ik heb laatst van mijn tante weer anderhalve zak vol kleding gekregen, dus mijn ‘score’ ligt nu weer wat hoger…
Ik geloof dat ik 2 passende spijkerbroeken heb, en een afgedragen exemplaar, wat ik vooral aan heb als ik aan de poets sla… dan heb ik 4 3/4 broeken, vooral voor de zomer, sommige heb ik al wel 5-6 jaar, en eentje van de week in een 2e hands winkel gescoord, 1tje gekregen. hempies shirtjes en dergelijke heb ik nu meer als voldoende, juist omdat die zakken voornamelijk hempies en shirts bevatten. En dan he bik nog een bloesje of 5, en twee rokken. Schoenen… weinig… ik draag meestal crocs(of neppers, heb nu 3 paar) slippers 1 paar, een paar laarsjes voro in de winter, en wat gympen. (waarvan twee paar ook in de zak zaten)…
Momenteel ben ik dus rijkelijk voorzien, maar ik geef er zelf ook (af en toe veel te weinig) geld aan uit.
Marite,
Hier helemaal gelijk zoals bij jou.
Nu hangt mijn kast nog redelijk vol omdat mijn zwangerschapskledij er nog altijd in hangt. :roll:
En ja, … nu en dan draag ik er nog een t-shirtje van, omdat ik anders echt niks heb. :oops:
Mijn spijkerbroek die is tot op de draad evrsleten (tussen mijn billen van te wrijven). :wall: :wall:
Soms ga ik met volle moed een winkel binnen om mezelf eens te verwennen. Maar altijd … altijd kom ik buiten met kleren voor de kids … en niks voor mezelf. :thumbdown:
Ook hier word het tijd dat ik eens aan mezelf denk en mezelf eens flink in de nieuwe kleren gooi. Ma ja … ik stel uit omdat ik nog steeds (jaja na bijna 1 jaar … )klast heb van zwangerschapskilootjes. :wall: :wall:
Ik koop mij regelmatig nieuwe kleding en verslijt daarbij ook zeer weinig dus mijn kledingkast is ruim gevuld.
Ik koop het meeste bij L&L (Lola Lisa), Pimkie af en toe en soms eens bij de Mexx of C&A.
Ondergoed spendeer ik minder aandacht aan maar omdat ik sinds kort in een lingeriezaak werk heb ik mij toch al twee nieuwe BH’s aangeschaft. :mrgreen:
Ik ga werkelijk de moeite niet nemen om mijn kleerkast te gaan uitpluizen; ik hou van kleding en dat is ook aan de inhoud van mijn kast te zien. :mrgreen:
hallo,
Ik heb sinds vorig jaar opnieuw een gevulde kleerkast.
Moest wel: 30 kg afgeslankt en van maat 52-54 naar 42-44 gegaan.
Kan je nagaan dat ik moést shoppen.
Vroeger (voor de maagverkleining) was het zo dat ik ook wel veel kleding had, ik shop graag en vond mijn gading bij Ulla popken, c en a, h en m, neckermann, be more,…
Ook al had ik veel overgewicht, ik vond het steeds belangrijk toch elegant voor de dag te komen.
Met enkele basics kom je al een heel eind verder.
Nu shop ik nog steeds graag, eigenlijk liever omdat ik meer keuze heb dan toen.
Nu nog steeds c en a, h en m, m en s en neckermann bij de favorieten.
het hoeft dus niet duur te zijn, maar heb graag zo nu en dan graag iets nieuws.
Denk dat ik echt wel een 10-12 t-shirts heb die ik regelmatig draag +
5 tal zomerbroeken/leggings en enkele rokjes. voor de zomer alleen…
liefs
Gerda
Zwangerschapskleding heb ik niet zoveel, gewoon een aantal basics die lekker zitten. Gewone kleding heb ik wel ontzettend veel. :mrgreen: :oops:
8 bh’s
4 spijkerbroeken
4 lange broeken
3 korte broeken
7 nachthemden
2 joggingbroeken
20 shirts
4 longsleeves
5 hemdjes
3 blouses
2 tuniekjes
3 truien
8 vestjes
4 rokjes
1 jasje
2 winterjassen
3 zomerjassen
te veel sjaals
15 paar schoenen :oops:
2 paar sloffen
1 paar teenslippers
ondergoed en sokken, geen idee
Hoe ik dit zo precies weet?
Van de week m’n hele kledingkast overhoop gehaald en uitgemest :eh: :silenced:
Teveel :oops: elke keer als ik mijn kledingkast opruim gaat er minstens 1 vuilniszak weg.
Ik heb nu ongeveer 8 broeken ongeveer 10 rokjes
veel truien, shirts en hemdjes
En nog steeds sta ik voor de kledingkast en denk ik ik heb niet om aan te trekken :mrgreen:
Maar nog erger is de kleding kast van mijn dochter nog geen eens 2 jaar en die heeft echt zoveel kleding :shock:
ik heb een behoorlijke kledingtik ik heb vanaf mijn 16 tot ongeveer 20 jaar in een kledingzaak gewerkt
eerst kocht ik veel voor mezelf maar nu koop ik veel voor mijn dochter en voor mijn zoon wat minder gewoon de hoognodige :oops:
Ik koop graag elk seizoen kleding :mrgreen: voor mezelf.
Verder ben ik van de setjes, zodat het te combineren is.
Dus ik koop vaak van dezelfde merk basisstukken en dan wat mooie blousjes, truitjes, rokjes en/of broeken erbij.
Verder heb ik altijd een stuk of 4 goede spijkerbroeken.
Ook schoenen en laarzen koop ik jaarlijks
teveel… De afgelopen 3 jaar heb ik gewisseld tussen maat 36 en 42…
Plus 2 zwangerschappen. Heb net 2 zakken goede kleding op zolder gezet die weg moeten en waarvan ik het zonde vind om zomaar weg te doen.
Meestal koop ik mooi spul voor mezelf. Jurkjes, rokken, jasjes en veel shawls. En eerder had ik een jassen-tic. Dat is gelukkig nu wel over :mrgreen:
Vanalles…
Toevallig afgelopen week samen met manlief gaan winkelen, dat hadden we wel eens verdiend. Zelfde reden als jij, alles gaat eerst naar de mannen en wij zelf 20 plaatsen daaronder.
En dit was de eerste keer na de bevalling weer dus vond het wel fijn, de dingen zit dan toch anders dan daarvoor.
Heb nu 2 spijkerbroeken gekocht en 2 shirts en een blousje.
Donderdag gaan we nog een keer, we waren in Den Bosch geweest, nu gewoon hier in de stad.
Kwam ook met hele andere merken thuis, heb altijd Lee spijkerbroeken omdat zij een kleine lengtemaat hebben, namelijk 30.
32 Inch is mij namelijk te lang. Nu heb ik een Hilfiger spijkerbroek en die was ook goed qua lengte :thumbup:
Heb hem nog niet aangehad dus hoop dat het was is. Heb er ook het shirt van, het andere shirt en de blouse van Mexx maar dat heb ik best veel dus dat zit wel goed en de broek is er eentje van LTB (Little Big?) en is een skinny model, nog nooit gehad (alleen voor in mijn laarzen) en heb hem vandaag aangehad.
Voelde me wel weer echt naar mijn leeftijd… 8)
Ik ben eindelijk aangekomen! :dance:
Resultaat: een kleding kast vol met te kleine en te krappe broeken, truitjes e.d.
De broeken die ik droeg voor en in het begin van de zwangerschap zijn te wijd, dus op het moment is het hier ook hopeloos.
Gelukkig heb ik nog veel van die wikkelrokjes liggen en die enorme bloemenprints zijn ( gelukkig) weer in. :roll:
Aan ondergoed heb ik wel een stapel onderbroeken in zwart en wit en 4 bh’s.
En TOEN ik dan eens 3 van die leuke truitjes kocht, waarbij het lijkt of je er een blouse onder draagt, ben ik die tas kwijt geraakt…
2 van de 3 truitjes zaten er nog in. :wall:
Dus ik probeer nu elke maand iets te kopen. Dan voel je het ook niet zo en langzaam aan stil je de honger van je klerenkast
Voor het eerst in jaren pas in maatje 34 niet meer.
Pff geen puf om nieuwe spullen te kopen, maar is hard tijd want heb momenteel nog veel positie kleding aan :oops: :oops: :oops:
hier ook niet zoveel maar
+/- 3 broeken
+/- 5 shirts
+/- 3 bh’s
+/- 15 onderbroeken
Sokken geen idee hoeveel haha :oops: :mrgreen:
veder 1 paar nike’s
en 1 paar nep crocs en thats it
Te weinig, maar mijn man en ik hebben nu de conclusie gemaakt dat de kinderen echt meer dan genoeg hebben en wij nu wel eens aan de beurt zijn.
@veertje wrote:
Voor het eerst in jaren pas in maatje 34 niet meer.
Pff geen puf om nieuwe spullen te kopen, maar is hard tijd want heb momenteel nog veel positie kleding aan :oops: :oops: :oops:
Heb ook een tijd in positiekleding gelopen… Maar toch paste ik niet meer in maatje 34. Na een tijdje toch maar overgegeven aan maat 38 wat mij ook niet misstaat hoor, al zeg ik het zelf… :oops:
Kheb een redelijk gevulde kast. Mijn vriendin is afgevallen van mat 38 naar 34, andersom dan ik… Dus we hebben wat geruild en ik heb heel veel van haar gekregen. Koop wel regelmatig wat nieuws, ben gek op shoppen!
Ik heb twee grote tweedeurs kasten, dat zegt genoeg ben ik bang :oops:
Ik heb zelf een hele kast met niks om aan te trekken, op het moment niet want ik moet mn kast nog inruimen, en doe dan dus alles eruit wat ik niet meer aantrek.
Ik zit nu tussen maat 44 en maat 50 in, heb nu een rok maat 46 (of toch maat 44?) en die zit goed, eerder te ruim dan te krap.
Ik moet nodig nieuwe bh’s, had er maar 2 (voedingsbh’s… want tja… langvoedster) en heb er afgelopen week net 1 in de vuilnisbak gemieterd nadat SL er een gat in getrokken had… en mn andere bh begint ook al :roll: . En van mijn onderbroeken mag ook de helft wel weg.
Ik heb een heel vreemde/brede smaak, ik hou van modern, spijkerbroeken, simpele (zwarte) basics maar ook van aparte gewaden zoiets als dit:
Denk dat ik ook maar een tijdje niks meer koop voor de kids, en mezelf eens op de 1e plaats zet qua kleding… Mag toch wel een keertje?
@Marite wrote:
Denk dat ik ook maar een tijdje niks meer koop voor de kids, en mezelf eens op de 1e plaats zet qua kleding… Mag toch wel een keertje?
Tuurlijk mag dat! Een moeder die zich lekker voelt omdat ze een keertje zichzelf heeft verwend, daar hebben de kinderen ook wat aan!
Mijn klerenkast is niet overdreven vol. Manlief heeft hier meer kleding! Ik vind shoppen niet echt geweldig. Dat passen, man wat een gedoe :mrgreen: Broeken zijn al gauw een probleem, want vaak te kort. Ik ben niet extreem lang (1.77), maar ik heb in verhouding lange benen. En van shirtjes en blouses vind ik niet snel iets leuks. Schoenen moet ik nodig weer eens aanvullen, daar had ik vrij veel van, maar langzamerhand zijn er wat paren in de container beland en van aanvullen is het nog niet gekomen.
Ik heb nu: ca 10 shirts, 4 broeken, 2 rokjes, 4 blousjes, 3 hemdjes, 4 bh’s, ondergoed zat, 3 tunieken en 4 truien. Dat was het wel, denk ik.
Haha leuke vraag. Ik heb tien t-shirts, vorig jaar moest ik echt nieuwe hebben, ben naar V&D gegaan, heb een shirt gepast en dat was goed dus alle kleuren meegenomen.
Verder wat broeken waarvan ik sommige al tien jaar heb, net als rokken. Ik heb wel wat beha’s, maar een aantal zijn zwangerschap/voedingsbeha’s. Verder wasbare zoogcompressen. Nu heb ik twee beha’s die passen. O en een stapeltje onderbroekjes, de oude vielen uit elkaar dus weggegooid.
Ik heb echt een afkeer voor winkelen. Als de jongens wat nodig hebben mag pappa met ze de stad in gaan! :mrgreen: