Kledingbeurs

Er is de komende tijd een aantal keer een (kinder)kledingbeurs hier in de buurt waar ik wel eens wil kijken.

Hoor wel eens dat mensen met zakken vol kleding vertrekken voor een klein prijsje.

Maar is t ook wat? En ook qua kwaliteit kleding?

Snap wel dat dat natuurlijk iedere keer anders zal zijn, maar er ligt niet allemaal oude meuk bijv…?

En ik heb er zo’n beeld bij, dat alles hutje-mutje op elkaar staat en er allemaal mensen tussen de kleding staat te graaien :shifty:

Geen idee hoe ik erbij kom hoor, maar wie helpt me van dat idee af?

Of klopt dat wel aardig? :oops:

Laat ik het zo zeggen: ik vind het echt de moeite waard :mrgreen:

Ja, het is een beetje hutje mutje, ja er ligt ook wel spul bij wat ik niet mooi genoeg vind, met name shirts voor grotere kinderen zijn blijkbaar lastig te vinden. Daarentegen kwam ik vorige keer terug met een stuk of zes broeken waarvan er twee volgens mij gewoon echt nieuw waren en de rest er als nieuw uitzag, voor zo’n drie euro per stuk. Met twee grote knullen gaan broeken hard… Dus alleen al daarvoor ga ik volgende week ook weer.

Graaiende mensen valt hier altijd erg mee. Zelaten geloof ik max 15 man ofzo tegelijk naar binnen (nadeel is dat je dus wachtttijd hebt) en de sfeer is altijd leuk. Gebeurd vaak zat dat iemand zegt van he, jij zoekt toch smalle broeken in die maat, ik heb er hier een enz.

ik ben 1 x geweest : NOOIT MEER ! :mrgreen:

het begon om half 9 , maar er stonden al mensen om 7 uur voor de deur, want ze werken ( vaak ) op nummer.

Dan mogen vanaf half 9/ 9 uur een aantal nummers naar binnen, 10 minuten later weer een aantal enz enz tot 10 of 11 uur en dan gaan de deuren open voor iedereen en is het duw en trekwerk.

En echt goedkoop is het ook niet hoor, verkijk je daar niet op…

• edit *

Ik ga liever dan naar een leuke 2ehands kledingwinkel. Dat is echt hetzelfde vind ik en daar kun je naar binnen wanneer je wilt

Ik denkd at t heel afhankelijk is van naar welke beurs je gaat :mrgreen:

Ik ga idd ook om 9u kaartje halen om om tien uur als eerste naar binnen te mogen. Tussendoor haal ik ff boodschappen. Duw en trekwerk zeker niet en hier dus echt veel goedkoper als t tweedehandswinkeltje (die presteert het om voor h&mbroeken 8/9 euro te vragen, op de beurs doet zoiets 2/2,50.)

Het zal ongetwijfeld schelen naar welke beurs je gaat, en dan vooral ook waar denk ik.

Ik geloof dat ik het niet zo zie zitten om in de rij te staan, om af te wachten wanneer ik als 1 van de 10-15 naar binnen mag om dan snelsnel iets uit te moeten zoeken :shifty:

Vind goedkope(re) leuke kleding scoren leuk, maar of ik dit leuk zal vinden…?

Betwijfel ik nu wel eigenlijk…

Ligt idd aan naar welke beurs je gaat, bij ons in de wijk zijn ze erg kritisch over at er ingeleverd mag worden en je hebt dus geen verwassen spul of kleding met gaatjes, ik weet dat het in een andere wijk bij ons in de stad anders is.

Ik vind het zeker de moeite waard

Het is inderdaad zeer afhankelijk van waar je gaat.

Bij ons gaat het niet op nummer, kan iedereen gewoon naar binnen. Bij sommige betaal je een klein bedrag entree.

De ene keer ligt er mooi spul tussen en de andere keer ligt er niets van je gading.

Ik weet dat ze bij ons nu gaan inventariseren welke maten iemand verkoopt en ze dan indelen, zodat er voor iedereen iets is.

Het leek mij in het begin helemaal niks, maar ik heb nu twee keer vrij nieuwe rokjes, leggings en een broek gekocht voor maar een paar euro.

hier is het zeker de moeite waard. je mag ook altijd gewoon tegelijk naar binnen, dus geen gewacht!

@kaya wrote:

Ligt idd aan naar welke beurs je gaat, bij ons in de wijk zijn ze erg kritisch over at er ingeleverd mag worden en je hebt dus geen verwassen spul of kleding met gaatjes, ik weet dat het in een andere wijk bij ons in de stad anders is.

Ik vind het zeker de moeite waard

maar dat is ook niet echt een kledingbeurs natuurlijk… neem ten minste aan dat je het over de Wissel hebt?

Want dat is meer kledingwinkeltje idee vind ik… op meerdere tijdstippen open eigenlijk altijd wel inbreng en dus steeds wisselend wat je er vindt.

Bij mijn ouders in de wijk heb je ook zo’n winkeltje en daar heb ik ooit voor 1,50 euro het stuk 2 goede spijkerbroeken weg gehaald… mooi, scheelt weer.

Overigens vergeet ik altijd wanneer ze open zijn en als ik toch op het CB moet zijn zijn ze nooit open :roll: .

Heb er zelf geen ervaring mee, maar je kunt toch gewoon een keer gaan kijken of het wat is? :slight_smile:

Hier is één keer een soort beurs geweest van nieuwe en tweede hands kleding. Was gewoon een dagdeel in een school en je mocht gewoon allemaal naar binnen. Viel erg mee hoe druk het was, gewoon gezellig. (Maar het meeste was nieuw, ik vond het aanbod tweede hands kleding erg tegenvallen: weinig, soms echt duidelijk gedragen en ook redelijk aan de prijs.)

Verder ga ik wel eens naar outletverkopen…daar is het vaak wel erg druk. Maar ik vind het juist wel grappig, al die mensen die snel-snel-snel van alles willen ‘scoren’. :smiley: Ga er ook gewoon naar toe met het idee van ‘als ze wat leuks hebben dan is dat leuk, zo niet dan is het ook best’, 'k zie het dus gewoon als een leuk uitstapje. :slight_smile:

Nienke123, dat is inderdaad ook wel zo :slight_smile:

Het is zoiezo voor een keer het proberen waard, valt 't tegen of was 't niks voor mij, hoef ik de volgende keer natuurlijk niet alsnog te gaan :angel: :mrgreen:

Ik ga trouw 2 keer in het jaar, voorjaar en najaar.

Ik breng zelf ook kleding in.

Hier is de max 25 stuks inbreng pp en ze zijn erg streng.

Bepaalde items zoals effen shirts of longsleeves nemen ze niet eens in, word niet goed genoeg verkocht blijkbaar.

Hier altijd druk, maar gezellig druk. en ja als je een mooie winterjas wil scoren dan moet je meteen bij de opening aanwezig zijn.

Graaien, hier hangt veel op rek, maar er staan ook tafels, dus een beetje graaien, maar geen Haagse markt taferelen.

Goedkoop, ja hier wel 3 tot 5 euro voor een mooie LEE of Replay spijkerbroek is geen geld natuurlijk.

gemiddeld 5 euro voor een winterjas, daar kan je je ook geen buil aan vallen natuurlijk.

Ik zou zeggen probeer het een keer, wie weet.

Ik ga hier 4 keer per jaar, in het voorjaar en in het najaar. Bij ons in het dorp en een dorp verderop.

Hier hoef je ook niet op nummer naar binnen. We staan gewoon gezellig in een lange rij te wachten tot de deur open gaat. Ik ben er altijd pas als de deuren bijna open gaan, ik heb geen zin om een uur te moeten wachten.

Het is inderdaad wel een beetje hutjemutje graaien in stapels kleding. Maar zeker geen duw- en trekwerk, hoor. Ik heb een hekel aan shoppen, dus ik vind het ideaal. Maar het is ook altijd gezellig, ik zie altijd bekenden.

De kwaliteit vind ik wisselend. Er is soms verwassen kleding en ik vind veel niet mooi, maar misschien ben ik een zeikerd. Maar die dingen die ik er tussen uit pik, daar ben ik eigenlijk altijd blij mee. Voor gemiddeld €2 tot €2,50 per kledingstuk, da’s toch mooi meegenomen?

Wat ik vaak goed kan scoren op die beurzen, zijn boeken, puzzels en speelgoed. Dat ziet er bijna altijd prima uit.

Misschien moet je het gewoon eens proberen, ga gezellig met een vriendin om in de wachtrij te kunnen kletsen. Vind je het niks, dan weet je dat ook weer.

Even heel blond hè…maar als je inbrengt, wat levert dat dan op :think:

Want als jij een Replay broek kan scoren voor een euro of 4/5, dan heeft degene die deze broek ingebracht heeft nog minder ontvangen lijkt me :think: :think:

Dan zou ik m liever op MP zetten geloof ik :shifty:

Maar goed, dat bedacht ik me net opeens hè 8)

Ik ben nog nooit op zo’n beurs geweest, dus ik weet ook niet hoe het er aan toegaat…

Organisatie vraagt meestal 10/15%, Iknzetvhetbspulmwatbnogmooi is en wat ik niet doorgeef dus ook op mp :oops: erg eigenlijk, gezien het feit ik zelf graag sop daar, maar we kunnen datvgeld gewoon goed gebruiken.

Dus dan koop je het op een beurs en zet het later op mp? Das winst maken dan.

Nee spul van de beurs is over het algemeen niet mooi meer nadat mijn knullen het ook nog gedragen hebben, dan heb ik het meer over nieuwe (merk)kleding, ik koop dus op beurzen naast wat ik krijg en dat vul ik aan metm watdingen die ik echt leuk vind, voor de jongens dus shirtjes van smafolk, Wild etc. , kosten al gauw 25 euro per stuk en datlevert op mp toch weer de helft ongeveer op.

Waar en hoe kom je er achter waar zo’n kledingbeurs is?

Oh zo lune, dat is toch mooi meegenomen.

Kwakje ik zocht via google op “kledingbeurs Almere” en toen kwam er een site met een overzicht van kledingbeursen in NL uit. Dus gewoon even op die manier proberen. En vaak hangen er briefjes bij scholen / kdv / cb enzo.