hoe kleden jullie je kindjes aan met dit weer als je gaat slee-en?
normaal gesproken zijn ze lekker bezig, maar sophie was vandaag zo enorm koud geworden dat het lang duurde voor ze enigzins op temperatuur was.
Ik denk dat we een uurtje buiten aan het wandelen waren. SOphie zat veelal op de slee, maar liep sommige stukjes ook zelf.
Ze had een romper met lange mouwen aan, een dikke trui, kniekousen, een legging, eenspijkerbroek, een sjaal, muts en een dikke jas.
Handschoenen wilde ze niet aan, dus op een gegeven moment (die handen waren ijs en ijskoud) sokken als handschoenen aangegeven.
Maar zoals ik dus al zei was ze ijs en ijskoud en was dat ook de reden dat we gegaan zijn. Ik snap dat ze stil zitten en het dus sneller koud krijgen, maar wat kan ik dan nog meer aangeven zodat ze toch lekker warm blijft??
Lana is dan weliswaar wat ouder, maar die heb ik een mailloit, een broek, extra sokken, laarzen, hempje dikke trui, winterjas, muts, capuchon, sjaal en handschoenen. Toen ze op de slee ging zitten heb ik haar ook nog in een fleecedeken gezet, juist omdat ze zo lang stilzit.
skipakje
Sjaal wilde ze niet… :doh:
En daaronder:
ondergoed, hemd, shirt, maillot. Ze heeft gevoerde laarsje aan dr voeten.
onze jongste kan nog nie tlopen, dus die zit de hele tijd alleen maar.
Wij hebben een voetenzak op de slee gelegd, hij heeft een skipakje aan en daaronder gewone kleren. Slofjes, handschoenen, muts, sjaal en gaan met die banaan :lol: Alleen een koud neusje en koude wangetjes bij thuiskomt.
De middelste zit ook nog redelijke stukken tussen het lopen door op de slee en die had vandaag pyjamabroek onder een joggingbroek en daar over een skibroek, 2 stel sokken in gewone laarzen, boven een hemd, shirt met lange mouw en vest en dan gewoon zijn jas, wanten, sjaal, muts.
Gister had hij maar 1 stel sokken en dat was echt te weinig… hij had zulke koude voeten :oops:
Maar zou idd lekker een dekentje meenemen voor over de benen als ze op de slee zit :thumbup:
Ik heb gister mijn zoontje een maillot, dikke lange broek, shirt met lange mouwen, vest, zijn winterjas en natuurlijk sjaal, wanten en muts aan gedaan. Dan zijn capuchon er nog over. En omdat het gister sneeuwde terwijl we met de slee weggingen en erg waaide heb ik ook nog een deken over hem heen gelegd op de slee. Hij had het heerlijk warm
die deken is dan idd nog een idee, al vraag ik me af of ze die laat zitten…
maar is het proberen waard!
bedankt voor jullie tips meiden!
@knipoogje1983 wrote:
die deken is dan idd nog een idee, al vraag ik me af of ze die laat zitten…
eerst deken deels neerleggen en daar de kleine bovenop zetten en dan aan de andere kant deken weer onder de benen instoppen :thumbup: of eventueel dus voetenzak (kan je altijd nog een plastic zak instoppen zodat niet sopt van de sneeuw van de laarsjes).
@mamaMarije wrote:
@knipoogje1983 wrote:die deken is dan idd nog een idee, al vraag ik me af of ze die laat zitten…
eerst deken deels neerleggen en daar de kleine bovenop zetten en dan aan de andere kant deken weer onder de benen instoppen :thumbup: of eventueel dus voetenzak (kan je altijd nog een plastic zak instoppen zodat niet sopt van de sneeuw van de laarsjes).
thanks! :mrgreen:
jade een majo, romper met lange mouwen… een truitje een spijkerbroekje winterjas muts en sjaal met wantjes…
in de kinderwagen of op de slee met een fleecedekentje
Dave ondergoed, trui, spijkerbroek, winterjas en skibroek…skischoenen oh ja en een (kerst-)muts en wanten :mrgreen:
Wessel gaat met een onderbroek, hemd, t-shrit met lange mouw en sokken in z’n ski-broek.
maar inderdaad… hij beweegt heel erg.
Ik heb zelf wegens een knieblessure eens een rondje reeuwijkseplas “gelopen in een rolstoel”… man man man… ik verging van de kou… het is zoooo anders wanneer je stil zit. Moet je maar eens proberen…
Ik zou echt drie-dubbele laag aandoen… en inderdaad… ook onder de billen iets.