Het is nog vroeg, maar er spookt steeds een vraag door mijn hoofd.
Als ik straks de babykleertjes ga wassen, maakt het dan uit met welk wasmiddel ik dat doe? En mag je wel/geen wasverzachter gebruiken?
En doen jullie de kleertjes in de droger?
En wat raden de ervaren moeders aan wat betreft maten? Wij willen het eerste pakje gaan uitzoeken, maar ik twijfel over de maat… Help!
ik kreeg t horen dat de droger niet mocht en wasverzachter ook niet.
maaaaar heb hypoallergene wasverzachter en toch alles in de droger gedaan ( lekker zacht! )
tegen de regeltjes in maar geen klachten gehad van de baby
ik had zelf wat pakjes maat 50 gekocht.
maar onze zoon was een maand te vroeg dus moest wat kleinere maatjes ( die die maar een paar weekjes gedragen heeft)
ook komt er vaak veel kraamvisite met pakjes maat 50-56.
dus daar zou ik ook rekening mee houden
Ik was gewoon altijd al met Persil en Robijn (speciaal witwasmiddel enkel)
En gebruik normaal al geen wasverzachter want dan moet het luchtje maar net corresponderen met het wasmiddel en dat vind ik vaak niet zo.
Ik heb altijd de babykleertjes ook gewoon zo gewassen.
Alles is hier ook gewoon in de droger gegaan, maar ik heb zo ongeveer alles wel even gestreken. Met name omdat het nog een paar weken duurt eer het word gebruikt en de hitte van het strijkijzer werkt dan ook weer ietwat sterilliserend. Dus dan is het voor mijn gevoel echt gebruiksklaar.
Geen wasverzachter dus en als je gewoon droogt en alsnog even strijkt word het ook wel lekker zacht.
Peter had als baby eczeem en kan nu nog wel gevoeliger reageren, dus wasverzachter vind ik zowieso niet handig.
Ben je net moeder, vol onzekerheid, krijgt je kind uitslag heb je er nog een extra factor bij die je zou moeten uitsluiten.
Blijkt je kindje niets te krijgen, dan kun je het altijd nog introduceren toch?
Verder is een eerste pakje uiteraard iets wat ouders zelf willen uitzoeken, dus dat snap ik volkomen :mrgreen: :inlove:
Onze dochter was 7 pond en 49 cm, zij was de eerste maar paste nog prima in maat 50.
Broekjes in die maat heeft ze zelfs best wat weekjes aangehad.
Pyamaatjes aan 1 stuk droeg ze dan in 56.
Peter was de 2e en die was lang, heel lang… 9 pond en 57 cm en hij paste niet eens in zijn pakje maat 56. Die heeft hij dus 1 x aangehad voor de foto en toen is papa pakjes in maat 62 thuis gaan ophalen.
Dit keer gaven de echo’s aan dat het kindje gewoon “normaal” van grote is voor de zwangerschapsduur en dus hebben we nu gewoon weer een pakje in maat 50 en een pakje in maat 56 in de tas zitten.
Zodra hij er is zien we zo hoe zwaar en/of groot hij is.
Voor de zekerheid omdat gewicht niets hoeft te zeggen over lengte, wel nog een pyamaatje in 62 er ook bij gedaan.
Maar bij een eerste, als je zelf gewoon normaal van grootte bent en geen andere factoren hebt die een groot kind kunnen veroorzaken, zou ik gewoon 1 pakje in maat 50 en 1 pakje in maat 56 meenemen. Dan past 1 van de 2 zeker wel :thumbup: :inlove:
hier ook persil…
en de babykleertjes de eerste weken ook niet met wasverzachter gewasen…maar na een tijdje wel hoor…
enne hier was mt 56 al te klein met de geboorte…dus koop ik voor deze nu dus van met 56 en 62 wat dingetjes…
niet van dat hele kleine spul…
maar goed dat heb ik nog liggen natuurlijk…
voor het geval dat…
ik zou als ik jouw was gewoon van mt 50 en mt 56 en mt 62 wat pakjes kopen… elk 3 ofzo
zit je altijd goed… en na de geboorte kan je dan in de juiste mt bijkopen
Ik was Jasly dr kleding apart met Neutral Color en dr witte kleding met Neutral voor witte was,
Handoeken van Jasly en onze kleidng was ik met Dash of Biotex,
Voordat Jasly geboren was lagen hier de kasten al vol met alle maten pakjes, rompertjes en andere kledingstukken, Vond ik ook veel handiger want ze groeien echt als kool!Nu heb ik nog rompertjes liggen van maat 86 ofzo terwijl Jasly nog op de maat 62/68 zit,
Voor Jasly’s eerste pakje was maat 50 toch iets te klein maar aangezien je dat overal wel kon kopen hadden we voor haar eerste pakje toch maat 50, en nog een paar speciale prenatal kleding later bijgekocht van maatje 48 ofzo, heel erg schattig joh!!!
Ik gebruik al helemaal geen wasverzachter voor mn dochter want dat werd al afgeraden door het consultatiebureau omdat het huidje zo kwetsbaar is, en kleine baby;s snel vlekjes uitslag en dergelijke krijgen,
Ik droog haar kleding op de wasrek, Doe soms alleen haar handdoeken in de droger,Maar verder niets,
Ik was ook wel onzeker toen ik Jasly in mn buikje had, Maar dat is normaal, Veel plezier met shoppen meid!Groetjes
“Ze” raden aan een neutraal wasmiddel en geen wasverzachter.
Ik heb alles vanaf het eerste moment gewoon met de ariel gewassen en daar ook wasverzachter bij gedaan. Ik heb een hekel aan wasophangen, dus ook de babykleertjes zijn gewoon in de droger gegaan. Chiara heeft tot op heden nog steeds nergens last van!
Wb de maten; ik zou gewoon vanaf 56 kopen. Blijk je toch een klein kindje te krijgen (chiara was 43cm, die verzoop in mijn 56pakjes :lol: ) dan zijn prematuurpakjes/kleine maatjes kleding zo gekocht! Niet teveel, want die kleintjes groeien echt als kool, binnen een maand zat chiara al op de 56).
hier gewoon normaal persil en een lekkere wasverzachter , heb het gewoon op de gok hiermee allemaal gewassen en ik zou na de geboorte wel zien of de kindjes er tegen konden , bij beide kinderen niks geen problemen gehad en ze ruiken zalig! :thumbup: :mrgreen:
o en over de maat , juul had een maatje 44 waar ze nog in verzoop(ze was nogal mini en sil zijn eerste kleertjes waren een maatje 50 ook hij was niet erg groot …
als je gewoon 2 of 3 sejes klaarlegt in maat 50/56/62 dan is er altijd 1 die wel past en grijp je niet mis :thumbup: (ik greep dus met dochterlief alsnog mis he ik had geen 44 bij me :lol: )
Hier ook een kleine meid en had ook geen maat 44 gekocht. Ze kreeg gewoon 56 aan met opgestroopte moeuwen en pijpjes.
Maar van alle maten wat zou ik zeggen dan is het altijd oke.
En hier wassen we alles in dash 2 in 1. Nooit geen problemen gehad.
Wij wassen gewoon alles met Ariel en gebruik sowieso nooit wasverzachter.
Kleertjes gaan ook niet in de droger, maar onze kleren gaan er ook niet
in. Zie niet in waarom het niet in de droger zou ‘mogen’ .
Ik doe het niet i.v.m. mogelijk krimpen, kreuken en slijtage van de kleertjes.
dus ariel zowel de bonte als de witte is wel oke?
ik ben echt stik alergisch voor alle andere wasmiddelen nml…
@merel33 wrote:
dus ariel zowel de bonte als de witte is wel oke?
ik ben echt stik alergisch voor alle andere wasmiddelen nml…
ja hoor prima :thumbup:
Wij wassen gewoon net als voordat er een kindje was. Waspoeder, wasverzachter en in de droger. Nooit ergens last mee gehad met junior.
Kijk, daar heb ik nou wat aan!
Ik heb inderdaad ooit gehoord dat kleintjes snel allergisch kunnen reageren op wasmiddel en wasverzachter en zo.
Voor onszelf gebruik ik nooit wasverzachter en gooi ik de kleren ook niet in de droger omdat ik bang ben voor krimpen. Manlief vindt het minder fijn dat zijn spijkerbroeken dan zo stug zijn!
@Marcella1975 wrote:
Wij wassen gewoon net als voordat er een kindje was. Waspoeder, wasverzachter en in de droger. Nooit ergens last mee gehad met junior.
Wij ook, zie nooit goed in waarom ineens je hele huishoudgedrag omgegooid moet worden.
En als toevoeging: iemand noemde strijken ivm hygiene voor de babykleertjes, de droger word ook heel heet dus dat maakt het strijken om die reden weer overbodig
hier waspoeder en ipv wasverzachter azijn… ivm allergie en eczeem!
het wordt net zo zacht als wasverzachter en je ruikt er niks van! enn tis veel goedkoper :oops: