Tsja de titel zegt het dus al.
Een vraagje over kleding.
Onze zoon is 64 cm lang en weegt ongeveer 8,5 kilo (kan iets meer zijn).
Omdat hij best wel spek armpjes heeft is het best wel lastig om kleding te kopen. Nu ben ik n beetje opzoek naar een bepaalde kleding lijn waar de mouwen wat lekker breed zijn of rekbaar zijn. En dat ik niet de mouwen een paar keer om moet slaan.
En een slaapzak. De combisleeper is geen succes. Het gaat dus echt om z’n armpjes.
Of moet ik me gewoon er bij neer leggen dat ik z’n mouwtjes om moet slaan.
Hij draagt nu vooral t shirt met korte mouwen en daar onder een romper met lange mouwen.
Ik wil zomer… :oops:
name it? vind ik ruim vallen
Slaapzakjes van prenetal? hema?
H&M. Kon mijn zoon als baby nooit dragen omdat hij tenger is, en het dus alle kanten op lubberde.
Je probleem met de slaapzak is me niet helemaal duidelijk, met een slaapzak zonder mouwen heb je toch nergens last van? Of begrijp ik het nu verkeerd?
Ik heb het liefst slaapzak met lange mouwen voor in de winter zeg maar. Zonder mouwen heb ik hier wel (voor straks als het wat warmer wordt).
Noppies heeft echt veel rek, en is echt heeerlijk zacht. Ben echt dol op noppies en vooral voor kleine kindjes.
Lief! vind ik ook ruim vallen, bij jongens althans. Mijn dochter heeft een heerlijk buikje, en daar kruipt het shirtje van omhoog, maar de mouwen zijn wel weer ruim.
slaapzak gebruik ik van de Hema, en sla ook de mouwen om, dat vind ik met een slaapzak niet zo’n probleem.
Ik vind Noppies voor bolle spekbabies juist helemaal niet mooi. Het rekt wel goed, maar of dat mooi zit, ik vond van niet.
Ik zeg Name It, Hema en HenM.
@Kwakje wrote:
Ik heb het liefst slaapzak met lange mouwen voor in de winter zeg maar. Zonder mouwen heb ik hier wel (voor straks als het wat warmer wordt).
Dan zou ik de slaapzak met lange mouwen gewoon omslaan.
ik zit even te denken
ducky beau valt lekker ruim, maar hema ook
noppies vind ik juist smal vallen bij de amen (en rest van het lichaam)
slaapzak moet ik eens kijken, miss dat ik er een heb liggen en kan ik kijken welk merk dat is
ik bedenk me net… ik heb een prenatal liggen geloof dat die ruim is bij de armen.
welke maat zoek je?
edit zie dat je zoon 4 mnd is…
ik heb hier zowiezo een 90 cm liggen. kan onze dochter net niet meer in…
Bedankt voor jullie tips qua kleding.
Pitje, erg lief van je aangeboden maar niet nodig.
Slaapzakken met mouwen waren hier ook altijd een drama…mouwen waren eigenlijk altijd veels te lang, die haalde ik er dus altijd af, ook 's winters, het was bij ons binnen toch nooit echt koud.
Qua kleding: ik heb natuurlijk geen jongen, maar voor meisjesbaby’s H&M inderdaad en soms Hema en V&D (Frendz). Ducky Beau vond ik juist helemaal niet ruim vallen… Viel hier gewoon normaal.
Opzich de lengte van de mouwen is bij de slaapzakken nog niet echt een groot probleem (dan blijven z’n handjes lekker warm). Het gaat om z’n boven armpjes. En dat zijn echte spekkies, net als z’n beentjes.
Luc en Stan hadden beide ook spekarmpjes, zaten qua gewicht op +2 lijn :lol:
De jongens droegen meestal kleding van Hema en H&M, maar ik heb daarmee geen problemen gehad met te strakke armen.
Qua slaapzak had ik ook Hema. Ik denk dat je qua slaapzak altijd wel armen zal moeten omslaan, omdat dit niet per kledingmaat gaat maar meestal een combinatie van meerdere maten.
Ik zou qua slaapzak een maat groter nemen, denk dat dat wel scheelt. Dat heb ik hier wel gedaan toen de oudste een spreidbeugel had en de slaapzakken dan te smal waren daar.
Overhemdjes een idee?
dan zijn omgeslagen mouwtjes ook nog wel leuk vind ik.
Keira is niet heel spekkerig op +1 met gewicht (+2 met lengte). Maar ik zeg ook H&M, Name It… Frendz vind ik heel klein vallen, ze zit met alles momenteel op maat 80, maar Frendz op 86. En mouwen omslaan moet ik eigenlijk altijd, als ik het neit meer hoef, zijn ze te kort en te strak de shirts.