Kleding tijdens de zwangerschap

Wat voor kleding dragen jullie tijdens de zwangerschap?

Ik ben nu 7 maanden zwanger en ik heb nog steeds geen positiebroek gevonden die echt lekker en comfortabel zit. Op dit moment heb ik een (zwangerschaps-)pantalon aan die onder de buik een riempje heeft dat er bij hoort, maar eigenlijk is dat riempje te wijd, doe ik hem strakker of een andere riem dan gaat mijn onderbuik zeer doen. Ook kan ik hier geen zwangerschapsbroeken vinden die verstelbaar zijn met zo’n elastiek erin. Het zijn allemaal van die lage heupbroeken die ik zie met een lap stof erboven en die lap stof zit dan ook maar net tot mijn navel, waardoor ze steeds afzakken.

Aaaarggg gek word ik ervan en ik moet nog twee maanden. Ik wil gewoon een lekker zittende broek waarmee ik voor de dag kan komen zonder steeds te moeten hijsen!

Ik heb een mooie verstelbare spijkerbroek (in de taille) die op zich wel lekker zit en een van Mamalicious, maar die randen van de broek zelf (dus niet die stoffen lap, maar het begin van de spijkerstof) knijpen toch soort van in mijn buik… uk begint steeds te schoppen op die hoogte als het knelt dus we zijn het roerend eens dat het niet ideaal is.

Heb ook een soort jogginsbroek bij de Pre*natal (mag dat, merken noemen :eh: ?) vandaan die wel heel lekker zit… maarja met een joggingbroek overal naar toe?

Een hele stretchtaille zit toch het lekkerst bij mij. Heb vanmorgen nog 2 positieleggings geshopt waarbij de rand dus ook heel hoog zit, hopen dat dat ook lang lekker zit (lekkere broek moet ook wel eens in de was).

Vind het dus ook niet heel makkelijk om de ideale broeken te vinden, dus lees lekker mee voor tips :wink: .

@ Marietje: je mag wel merken noemen hoor! :wink:

Ik heb ook dat spijkerbroeken met die band (de 'spijker’band) knellen in de buik. Een broek van Noppies zit lager maar die zakt steeds af. De enige echt fijne broek die ik heb is van Vida Vita, met een heel brede elastische band ongeveer midden om de buik heen. Die knelt niet.

Maar op een gegeven moment zit niks echt lekker meer, dus ik loop nu vooral nog in joggingbroek (van Prenatal inderdaad) en alleen als ik weg moet trek ik wat anders aan.

@Kay30: prenatal broek zit idd erg lekker, maar jij bent wel een stuk verder dan ik, denk dat je rond die tijd ook makkelijker lekkere broeken aantrekt en er meer p*ep aan hebt wat een ander van je kleding vind :wink: . wat dat betreft kijk ik uit naar een paar weken verder :lol: .

En ergens ben ik weer te “gierig” om nog meer broeken te kopen dan ik nu heb, hopelijk gaan de legging en jurkjes uitkomst bieden haha!

miss etam heeft voor mij wel een lekkere spijkerbroek…

daarvan staan er ook nog een paar op MP… tip misschien?

lekkere brede band… en dus net ‘om’ de buik… ik kan ook niets hebben wat in het midden of eronder ophoud… dat is gewoon lastig…!

maar… tot op heden… is dat de enigste lekkere spijkbroek… verder een mooie pantalon van prenatal, die ook een hoge (verstelbare) band heeft.

ene leggings met jurkjes (kijk eens op wehkamp…) die heeft er ook nogal wat :slight_smile:

suc6 meid. ene … volgend jaar pas je er toch niet meer in :wink:

:-*

Aan het eind van mijn zwangerschap vond ik alleen broeken met een enorme elastieken rand bovenaan nog lekker zitten. Ik had een heel leuk rokje en een paar leuke broeken, zonder die band bovenaan, maar die zakken steeds zo af. Broeken met een grote band, die bijna tot onder mijn borsten kwam, zaten het lekkerst :smiley:

ik heb een handige schoonmoeder :mrgreen:

ik heb een maatje meer dus gemakkelijk of ongemakkelijk er was geen leuke positie kleding in mijn maat

wat ik heb gedaan was samen met mijn sm naar de stoffenwinkel gegaan en daar stevige tricot gekocht, van een aantal broeken een deel (tot onder de rits) afgeknipt en daar dubbele tricot stof aan genaaid

bovenkant van de band een tunnel gemaakt en daarin een koord of elastiek in gedaan en klaar waren mijn broeken ! :smiley:

denk dat ik nu in de 2,5 jaar dat ik de tijd heb probeer iets meer af te vallen en hopen dat er dan wel wat is

maar anders wil ik samen met mijn moeder of schoonmoeder zelf wat gaan maken

(je moet toch wat :smiley: )

Meestal een positiespijkerbroek en wat langere truitjes. Ik heb maar twee goed zittende broeken, een spijkerbroek van Mamalicious met knoopsgat elastiek in de band van de spijkerbroek zelf (ongeveer op m’n heupen (zit erg los)), maar dat gebruik ik niet, door het elastische deel dat er boven zit blijft hij prima zitten en een zwarte positiebroek van de Miss Etam (die zit eigenlijk beter dan de spijkerbroek). Beide broeken hebben een elastische band die boven mijn buik valt, iets anders zit niet lekker (hoewel dit ook niet altijd).

Het verschilt erg per merk en per model hoe het zit, veel passen is de enige manier om iets te vinden, geloof ik…

ik heb mijn positie spijkerbroeken toendertijd bij de h&m gekocht.

ook met een brede elastieken band aan de broek maar die zat heerlijk,zat ook aan de binnenkant van die elastiekjes met knopen die je losser of vaster kon zetten.

was de h&M in de koopgoot in rotterdam

ik heb nu 2 positiebroeken van de miss etam maar ik vindt ze echt rottig zitten… ik heb maat 38, maar die broeken zitten heel los bij de benen… dat staat echt voor geen meter… als ik dan 36 neem zit hij weer te strak…

zou graag een goedzittende broek willen hebben die strakker zit om de benen… had dit ook altijd al met de zwangerschap van mn dochter… kon er soms wel zo kwaad om worden pffff… toen ben ik maar leggings met tuniekjes gaan dragen… maarja aan het einde van mn zwangerschap was ik 11 kilo aangekomen en had dus ook van die dikke vochtbenen en dan staat een legging ook niet echt charmant meer :lol:

dus ik zou graag eens een andere broek willen proberen…

@Mamavanesmee27: Misschien eens iets van een andere winkel/een ander merk proberen? Broeken van de H&M vallen bv. heel anders. De meeste broeken van Miss Etam zitten bij mij wel goed, H&M echt voor geen meter, maar misschien bij jou juist wel? Prénatal en C&A hebben ook broeken met smallere pijpen, volgens mij.

Ellendig he, die zwangerschapsmode nu :wall: bij mij vallen zo ongeveer alle maten net verkeerd. Heel irritant!

Enige broeken die bij mij lekker zitten: een spijkerbroek van de Miss Etam (met verstelbare band), en een soort spijkerbroek van de Prenatal (beetje gemaleerd blauw/zwart) mét verstelbare band. De rest zakken bij mij ook af :roll:

ja zwaar ellendig…

Kan eens een andere winkel gaan proberen…

Maar het hoeven geen smallere pijpen te zijn maar de hele broekspijp is te wijd… ook aan mijn bovenbenen… :wall: en dat zit en staat voor geen meter…

de H&m weet ik niet of die dat hier hebben…

zal vd week eens even gaan kijken…

@Mamavanesmee27 wrote:

Maar het hoeven geen smallere pijpen te zijn maar de hele broekspijp is te wijd… ook aan mijn bovenbenen… :wall:

Dan moeten het toch juist wel smallere pijpen zijn…???

Misschien bedoel je van die poepbroekmodellen :lol: dat de stof van je kont tot je knieholte recht naar beneden loopt, zodat er geen vorm meer in je te herkennen is :wink: ? Dan is het onderste stuk pijp (van knie tot enkel) vaak wel oke, maar die bovenkant… Heb 1 soort bootcut (volgens mij noppies) en een soort stretch smalle pijpen, die modellen spraken me wel aan. Maar sommige modellen strelen je ego niet inderdaad :mrgreen: .

@marietje wrote:

Misschien bedoel je van die poepbroekmodellen :lol: dat de stof van je kont tot je knieholte recht naar beneden loopt, zodat er geen vorm meer in je te herkennen is :wink: ? Dan is het onderste stuk pijp (van knie tot enkel) vaak wel oke, maar die bovenkant… Heb 1 soort bootcut (volgens mij noppies) en een soort stretch smalle pijpen, die modellen spraken me wel aan. Maar sommige modellen strelen je ego niet inderdaad :mrgreen: .

haha jij snapt wat ik bedoel… :mrgreen:

ziet er vreselijk uit… ik heb ze dan ook 1x gepast en weer in de kst gelegd…

ik zag al een leuke broek van mamalicious en eenstje van noppies… ze zijn wel prijzig maar ach, als ik er dan weer leuk uitzie en me er goed in voel dan maakt t me weinig uit…

heb al wel wat leuke truitjes gescoord in de stad vanmiddag en een leuke spijkerbroek… geen positiemode maar een gewone… zit er lekker en leuk… :mrgreen:

Ik vindt die broeken ook niet lekker zitten…Ik draag nu veel leggings met een jurkje erop…je hebt het gevoel alsof je in je pyama loopt…en toch zie je dr netjes uit :slight_smile:

ja ik draag dat ook veel…

alleen op het eind vindt ik die leggings niet meer fijn zitten omdat ik dan ( bij de zwangerschap van mn dochter tenminste) heel veel vocht vasthield en dus dikke benen had voor mn gevoel… al woog ik maar 79 kilo…

maarja als je op t eind loopt dan maak je je niet zo druk meer wat je aan hebt haha…

ik draag de broeken van Esprit maternity die bestel ik via hun webshop en die dingen zitten echt top en model pas goed :thumbup:

Ook heb ik 2 broeken van de Prenatal die ook erg lekker zitten.

Waar ik heel stevig van baal dat ik nergens broeken kan vinden in de maat XS alles begint vanaf S en dat zit bij mij net niet.

Ik ontkom er dus helaas niet aan dat ze aan de achterkant iets te ruim zitten.

Alleen bij de broeken van Esprit heb ik dit niet maja om nu steeds broeken te kopen van €80,- wordt ook een duure hobby voor die paar maanden.

Mamalicious heeft ook wel kleine maatjes Dragon! Zij hanteren de gewone spijkerbroekenmaten.