Eva komt net thuis en haar jurkje is bij een zakje helemaal uitgescheurd.
Ze zegt dat een meisje uit haar klas dat heeft gedaan. Heel zonde maar ja, wat doe ik er aan ? Valt dit onder de noemer " kan gebeuren" ? Of moet ik er wat mee doen ?
Eva zit nog maar net op school en ik weet niet of ze alle kindjes al zo goed kent dat ze echt zeker weet dat T…dat gedaan heeft. Bovendien wil ik eigenlijk ook niet bij een andere moeder gaan zeuren dat haar kind het jurkje van mijn dochter kapot heeft getrokken.
Dus eigenlijk ben ik van plan het jurkje in de kliko te gooien en met even slikken denken : Jammer dan.
Maar ja, zoiets gebeurt vast wel vaker en bij het 3e jurkje (bij wijze van) ben ik misschien wat minder schappelijk kan ik me voorstellen.
Ik ben nieuw in het hele schoolgebeuren, dus ik vraag aan jullie : Wat is hiervoor de (ongeschreven) regel ? Mond dicht en niet zeuren of melding maken bij de juf of ouder ?
NB: Uiteraard begrijp ik dat een eventuele aansprakelijkheidsverzekering dit wel vergoed, dit dus even terzijde aub :).
ik denk… kan gebeuren… maar toch ff goed om het aan te geven bij de leerkracht, dat dat is gebeurd… misscien is ze wel gewoon blijven haken achter iets…
Kan gebeuren, ze zal denk ik niet expres het jurkje kapot hebben gemaakt.
Denk ook blijven haken ofzo. Hoe anders.
Verzekeringswerk zou ik er al helemaal niet van maken, zou me best schamen dan. Vergoeding hoeft ook niet, omdat ik de kids nooit dure kleding naar school aan zou doen.
Op school moet je er vanuit gaan dat ze vies kunnen worden door lijm, zandbak, en verven.
Scheuren kan ook wel eens gebeuren.
Nou dat is het precies Stillewater, ik zou mij ook schamen om hier werk van te maken. Ik ben ook niet boos en ik baal ook niet ofzo, ik vroeg me gewoon af of ik hier iets mee moet doen. Want als dit 1 keer per maand zou gebeuren bij wijze van, dan wordt ik daar op de lange duur niet vrolijk van. En ik trek Eva gewoon de kleren aan die ze in de kast heeft. We hebben geen speciale schoolkleding ofzo. Tis maar net wat ze aan wil en vaak genoeg komt ze onder de verf of ecoline thuis maar ja dat is het risico. Net als scheuren ed. Maar wanneer doe je er wat mee of juist niet ?
Ik heb besloten even de juf te vragen of ze iets gezien heeft. Meer niet. Dan weet ze ervan en klaar.
Zou ik ook doen, even met de juf praten en dan klaar. Pas als het vaker voorkomt zou ik echt actie ondernemen of de ouders aanspreken.
Maar het blijft zonde!
Ik zou bij haar juf/meester verhaal gaan halen. Het is niet de bedoeling dat kinderen kleding van elkaar stuk maken. Heb ik hier iig nog niet meegemaakt (oke, een klasgenootje van mijn oudste had hem een keer voor de lol aan een stoel vastgelijmd met sterke lijm en die broek kon ook in de kliko, maar de moeder van dat ventje bood aan een andere broek te betalen).