Eva komt net thuis en haar jurkje is bij een zakje helemaal uitgescheurd.
Ze zegt dat een meisje uit haar klas dat heeft gedaan. Heel zonde maar ja, wat doe ik er aan ? Valt dit onder de noemer " kan gebeuren" ? Of moet ik er wat mee doen ?
Eva zit nog maar net op school en ik weet niet of ze alle kindjes al zo goed kent dat ze echt zeker weet dat T…dat gedaan heeft. Bovendien wil ik eigenlijk ook niet bij een andere moeder gaan zeuren dat haar kind het jurkje van mijn dochter kapot heeft getrokken.
Dus eigenlijk ben ik van plan het jurkje in de kliko te gooien en met even slikken denken : Jammer dan.
Maar ja, zoiets gebeurt vast wel vaker en bij het 3e jurkje (bij wijze van) ben ik misschien wat minder schappelijk kan ik me voorstellen.
Ik ben nieuw in het hele schoolgebeuren, dus ik vraag aan jullie : Wat is hiervoor de (ongeschreven) regel ? Mond dicht en niet zeuren of melding maken bij de juf of ouder ?
NB: Uiteraard begrijp ik dat een eventuele aansprakelijkheidsverzekering dit wel vergoed, dit dus even terzijde aub :).
ik denk… kan gebeuren… maar toch ff goed om het aan te geven bij de leerkracht, dat dat is gebeurd… misscien is ze wel gewoon blijven haken achter iets…
Kan gebeuren, ze zal denk ik niet expres het jurkje kapot hebben gemaakt.
Denk ook blijven haken ofzo. Hoe anders.
Verzekeringswerk zou ik er al helemaal niet van maken, zou me best schamen dan. Vergoeding hoeft ook niet, omdat ik de kids nooit dure kleding naar school aan zou doen.
Op school moet je er vanuit gaan dat ze vies kunnen worden door lijm, zandbak, en verven.
Scheuren kan ook wel eens gebeuren.