Hoelang doen jullie kinderen met de kleding en schoenen?
Hier krijgt het niet eens de kans om te klein te worden. Ik heb een echte gozer die graag buiten speelt/fietst. Hij ligt op de grond of zit op zijn knieen, met als gevolg dat al zijn broeken er in een mum van tijd versleten uitzien of vlekken hebben die ik er met geen mogelijkheid meer uitkrijg. Op t-shirts en truien sabbelt hij, waardoor er geen model meer in de hals zit. Of vlekken van eten, die je er soms wel en soms niet meer uitkrijgt :?
Schoenen is helemaal erg. Ik heb het afgelopen jaar wel 8 paar schoenen voor hem gekocht. Hij heeft ze binnen een paar dagen kapot.
Hij remt soms slepend met zijn tenen over de grond als hij fietst, dus dat hoef je maar een paar keer te doen en de hele neus is stuk.
Afgelopen zaterdag kocht ik een paar sportschoenen voor hem, hij had ze in twee uur tijd stuk.
Het is een echte jongen van 5 jaar…
en mijn kind speelt graag buiten.
Kortom: kleding en schoenen zien er in no-time niet meer uit. En ik wil hem zo graag leuke kleren en schoenen aan geven, maar ik kan blijven kopen en het geld groeit me niet op rug.
t’Is gewoon mijn frustratie en ik weet het: er is weinig aan te doen en ik laat hem ook gewoon lekker kind zijn. Maar stiekem hoop ik dat hij wat zuiniger gaat zijn met zijn kleding en schoenen.
misschien toch voor het buiten spelen wat goedkopere schoenen aantrekken… Nu weet ik dat het niet altijd haalbaar is om ze om te wisselen… maar ik heb wel voor naar het kdv bijv. en straks naar school andere schoenen dan voor de net.
Hij loopt nu buiten bijv. met spelen/steppen/ fietsen op nep allstars. Die kostten een 10tje bij de hema… Als die stuk gaan, nou ok, dan so be it…
Met kleding weet ik het nog niet. Die van mij is iets jonger, dus is nog iets minder van het stukmaken. Maar die gaat na de zomervakantie ook naar school.
Ik weet nog niet hoe ik daar mee om zal gaan dan… Hij draagt nu over het algemeen vrij dure merken, denk dat dat straks minder zal worden naar school enzo…
Inderdaad: schoenen voor “net” en schoenen voor het spelen.
Bij de HenM kun je ook goedkope schoentjes kopen.
Daarnaast heeft Joost Crocs, ideaal voor in de tuin, zeker met het spelen van water. Je hebt ze zo schoongespoeld.
Met mooi weer draagt hij ook slippertjes. En dan past hij vanzelf op om niet te ruig te doen, omdat hij dat dan merkt aan zijn voeten
Voor wat betreft broeken: ik kan Joost nu nog wel redelijk bijbrengen dat hij niet moet kruipen op de grond omdat dan zijn broek kapot gaat. Maar goed, ik heb natuurlijk nog geen 5-jarige…
Maar slepen over de grond met zijn schoenneuzen…volgens mij kun je toch wel zeggen dat hij dat moet laten?
Ik koop voor Mischa bewust schoenen met rubberen 'kruip’neuzen.
Anders is er binnen korte tijd niets meer van over.
Wanneer het niet zo heel warm is loopt hij eigenlijk altijd op bergschoenen met van die neuzen. Die blijven echt heel goed, maar het moet natuurlijk wel je smaak zijn.
Hier heb ik ook een echt buitenkind. Die niks leuker vind dan spelen met modder (als er geen modder is dan maakt hij die zelf) 8)
Ik heb een stappeltje kleren voor op school of als we ergens gaan.
En dan heb ik een stappeltje kleren voor als hij buiten speelt of gaat knoeien of zo. Dat zijn dan t-shirtjes met kleine vlekjes op of broeken met een gaatje in of zo.
Ondertussen hem al zo ver gekregen dat als hij na school buiten gaat ravotten, hij zelf zijn speelkleren aandoet.
Scheelt me een hoop gekoop aan nieuwe kleren telkens.
Y is ook een buitenkind. Ik koop juist goede schoenen/gympen of slippers want die kunnen veel meer hebben. Bij de neus kijk ik wel of er zo’n stootrand zit anders is hij idd zo doorgesleten. Is ons 1 keer gebeurd.
Kleding van de we blijft prima ook met buitenspelen eerlijk gezegd.
En de broeken met gaten zijn reserve broeken.
Hoi,
ik heb voor buiten spelen aparte kleding en een aparte jas, maar geen goedkope schoenen. Wij hebben juist goede schoenen met een goed voetbed die lekker zitten met spelen en zijn ze versleten dan koop ik andere schoenen. Juist met buiten spelen loopt Stijn veel en dan is het belangrijk dat het goed zit. Maar ja mijn man werkt in een schoenenwinkel en weet dus precies welke schoenen hij wel en welke hij niet mee wil nemen.