Lieve allemaal,
Even een rare vraag: wat moet een baby (jongen) aan als het eind mei wordt geboren? Rompertje met broekje en shirtje? Alleen rompertje? andere kleren? Ik heb echt geen flauw idee! Hellup!
Eind mei zijn de temperaturen vaak niet erg hoog en denk ik dat je beter nog een lange broek en shirt met lange mouwen kan aangeven. En eronder een rompertje.
Nee hoor, als ze net geboren zijn gewoon een romper en (dunnere) kleertjes. Mijn zoontje is van juli en ik heb ze graag in wol/zijde kleertjes en twijfelde dus ontzettend of dat niet te warm zou zijn, maar hij heeft dus steeds een rompertje met lange mouwen (van wol/zijde dus) aangehad, met daarover een broekje en dun truitje. Voor echt warme dagen had hij alleen een romper en broekje aan.
Mijn zoontje is ook van juli en die had de eerste dagen romper zonder mouwen en een shirtje met lange mouwen en een lange broek. Op een gegeven moment hebben we hem een shirtje met korte mouwen en een broekje of geen broek aangedaan. Het is ook maar net wat voor temp. het in mei is he
Hier was de eerste in april geboren en had toen lange mouw, lange broek en een rompertje met korte mouw aan. Ook met een jasje uit het ziekenhuis
3 weken later kwam toen de hittegolf en had hij alleen een romper aan. Maar het ligt ook aan het kindje, want ons kindje was nogal snel warm.
In eerste instantie: rompertje met korte mouwen. Zachte bovenkleding met lange mouwen en lange broek.
Als daarna een hittegolf wordt, merk je het snel genoeg. Mijn oudste lag in de hittegolf van 2006 gewoon te zweten in zijn bedje (natte haartjes). Toen alleen maar een rompertje nodig gehad :mrgreen:
Hier een kindje van 2 april 2011. Al vanuit het ziekenhuis shirtje met lange mouwen, broekje en romper met korte mouwen en natuurlijk sokjes. Maar wel een dikke jas aan en een mutsje op natuurlijk.
Echter nog in de kraamweek lag ze in romper met korte mouwen binnen in de zon voor het raam (ze zag geel).
Tijdens de hittegolven had ze vaak gewoon een romper aan, ook buiten.