Kleding baby 4 weken in de zomer?

Het is waarschijnlijk een stomme vraag… maar omdat Mika van februari is, dus het gewoon koud was, was het niet zo moeilijk…



Want trek je een kindje van bijna een maand aan met de hitte die voor de deur staat? Of wat trek ik dr juist niet aan. Mag ze al in enkel een romper liggen als het 27 graden is? Of is dat te weinig.

wat ik zelf doe is in ieder geval niet te koud kleden. En ook weer niet te warm.Misschien een shirtje met korte mouwtjes en een broekje zonder sokjes.

Dus korte mouwtjes mag inmiddels wel?



(Ik had een kraam en die heeft me dus wijsgemaakt dat ik dr voor dat ze een maand is echt niks uit mag trekken… :shifty: die had ze boven in bed liggen op een dag dat het daar 27gr was met 2 kruiken en een muts op :wink: )

Het was in 2009 ook ineens warm in April.

R. had toen een romper aan (korte mouwen) en een pakje met korte broek en shirt en sokken. Ook had hij sokjes aan.

Uit de wind, met eventueel een lakentje en als we weggingen een vestje mee.

Volgens mij is de richtlijn: één laagje meer dan wat jij aan hebt.

Sweet love, thanx voor de tip!



Jippie, romper, shirtje, en kort of dun broekje, moet dus wel kunnen?

Een laagje meer dan jezelf vind ik altijd zo lastig :shifty:

Want de een loopt met 24 graden in een spijkerbroek met een shirt en daaronder een hemdje en de ander in een korte broek, hemdje en birkenstocks eronder.

@Kittycat wrote:

Een laagje meer dan jezelf vind ik altijd zo lastig :shifty:

Want de een loopt met 24 graden in een spijkerbroek met een shirt en daaronder een hemdje en de ander in een korte broek, hemdje en birkenstocks eronder.




zo liep ik dus idd een keertje op birkenstocks met 3/4 broek en shirtje… achter iemand op uggs en winterjas :lol: .



Ik vond haar gek, zij mij misschien wel.

Maar het was toen idd iets van 25 graden, dus ik blijf bij mijn standpunt :wink: .



Zelf heb ik die hele kleintjes nooit ‘bloot’ gehad… altijd wel een dun laagje… dus rompertje met een dun lang broekje en dunne sokjes.

Extra dunne laagjes mee voor als het fris wordt.

Winter is toch makkelijker kleden :shifty:



Mamamarije, dus niks over het rompertje?



Voel me echt een dummie, maar dat ben ik ook met zomerkindjes… :mrgreen: :inlove:

Bij echt warm deed ik dan idd niks over dat rompertje lange mouw, maar had wel altijd een shirtje, vestje oid bij me voor als het toch ineens frisser werd.

En dun lakentje had ik bij ons zomerkind ook altijd wel in de wagen mee.

Dum rompertje met lange mouw en een dun lang broekje, wel lekker bedekken nog en vooral ook wel een mutsje op. Ons mannetje leefde vorige zomer in wol/zijde kleertjes, heerlijk spul, zorgt voor goede temperatuurregulering.

Ligt deels ook aan het gewicht van je baby. Zijn het lekkere stevige beebjes met al wat spekjes dan kunnen ze echt meer hebben dan iele dunne beebjes met weinig reserve. :-*

Temp voelen in het nekje is de beste graadmeter. Voelen ze koel, dun laagje erbij (shirtje over het rompertje en broekje evt sokjes een mutsje hebben we hier na de kraamweek toen hij zichzelf op temp kon houden al niet meer gebruikt) voelen ze warm kan er een laagje af.

Als ik Floris vervoer dan gaat er altijd een laagje over armpjes en beentjes! Niet omdat hij het mss koud krijgt maar juist als bescherming tegen de zonnestralen. Mutsje is dus een zomermutsje tegen de zonnestralen niet tegen het verlies van warmte.

Tis maar een iel ding :wink: inmiddels 3600gr. bedankt voor de tips! Ik kan er wat mee!

Das relatief hihi 3600 bij weinig cm’s kan het nog een lekker spekbeebje zijn hoor. :wink: Maar zelf voelen werkt het beste. :-* :thumbup: De ene dag kunnen ze die 27 graden hebben en warm voelen maar een dagje na een onrustig nachtje en slecht slapen of wat minder goed drinken/eten en dan hebben ze minder te verbranden hoppa laagje erbij. Gaat helemaal goedkomen zeker wanneer je vertrouwd op jezelf en beeb.

Zou ook gewoon haar temp in de gaten houden door het nekje te voelen.

R. heeft al gewoon korte broekjes aan en t-shirts, maar hij kan zich ook heel goed warm houden, heeft het zelfs snel té warm (ligt snel met natte haren op zijn hoofdje…)

Wel buiten een lakentje over en een dun dekentje of vestje mee als ik weg ga…

R. heeft ook nooit kruikjes nodig gehad en een mutsje alleen de 1e dag.

Dus het is per kind verschillend…volg je gevoel, meestal zit dat wel goed… :wink:

Als je kindje klammig voelt of zelfs natte haartjes heeft voelt het zich niet prettig. Daarom draagt mijn mannetje dus wol/zijde, daarin is hij nooit klammig (want temp regulerend) en toch beschermd tegen de zon ook.

@Rhiannon wrote:

Das relatief hihi 3600 bij weinig cm’s kan het nog een lekker spekbeebje zijn hoor. :wink:




En 3870 bij veel cm’s is een ieletje… dat was onze jongste namelijk en dat gewicht vonden de meeste mensen veel, maar zat geen spek op (en nog altijd niet, al heeft die zijn dubbele onderkin fase wel doorlopen :lol: ).

Hier ook 2 zomerkindjes juli en augustus. mijn kindjes kregen nooit korte mouwen aan, op de hele warme dagen een dun rompertje lange mouwen en een dun broekje + sokjes.

Steven had het snel koud, op warme dagen een rompertje met lange mouwen en een lang broekje met sokjes.

Dennis heeft het nog altijd snel warm, maar ook hij droeg vorige zomer meestal een romper met lange mouwen, tegen de zon vooral, maar Dennis was ook ruim 4 maanden toen het warm werd. Maar Dennis verbrand ook nog eens heel snel.

In elk geval altijd een extra laagje meenemen als je weg gaat, voor als het frisser wordt.

@ellendekker wrote:

Zou ook gewoon haar temp in de gaten houden door het nekje te voelen.


Dat lijkt mij ook de beste graadmeter.
Ik heb het altijd snel warm, een vriendin van mij altijd vrij koud. Ik loop met 25 graden in een linnen broekje met een mouwloos topje. Zij loopt zelfs dan nog het liefst met laarzen, spijkerbroek, shirt lange mouwen en jas + sjaaltje.
Als ik daarop moet handhaven "+ één laagje dan jezelf" dan weet ik niet of dat ik het goed zou doen.
Mij lijkt dat ook voor elk kind dit anders zal liggen en je dus beter bij hem/haar kan voelen of ze het warm of koud hebben en daarop afstemmen.