Hoi, ik had een vraagje over kleertjes, misschien een raar vraagje…
Wat voor kleertjes kan ik het beste aanschaffen voor ons kindje?
Gezien hij/zij eind augustus verwacht wordt, kan het nog erg warm, maar ook erg koud zijn…
Wat hebben jullie (augustus mama’s van nu&eerder) allemaal aangeschaft voor de kleine?
Liefs, Nicole
Vond ik ook lastig vorig jaar.
Ik heb toen daarom “gewoon” allemaal katoenen pakjes met lange mouwen gekocht. Bijvoorbeeld van die eerste pakjes van Prenatal. En rompertjes zonder mouwen. Voor als we uit het zkh thuis zouden komen had ik voor de zekerheid een dikke jas gekocht. Maar die hoefde hij dus niet aan want het was 26 graden die dag :doh: :mrgreen:
Hier nog een augustusmama van vorig jaar.
Ik had kleertjes voorzien met lange mouwen en ook enkele met korte mouwen voor tegen dat het nog warm zou zijn.
Nou, de kleertjes met korte mouwen heeft ze nooit gedregen.
Ze droeg gewone longsleeves die niet te dik waren en boxpakjes van ‘dun’ katoen.
Ik had wel nog de eerste rompertjes met korte mouwen voorzien.
Ik ben bevallen op 21 augsutus, dus naar het einde toe.
Persoonlijk zou ik dus niet echt iets voorzien van kleertjes met korte mouwen of zo.
Vonden wij lastig weet ik nog maar idd katoenen pakjes met lange mouwen. Rompers zonder mouwen. En van alles wat een beetje.
Ik heb vanalles gekocht korte en lange mouw. Mocht het kouder zijn dan doe ik onder de shirtjes met korte mouw een romper met lange mouw dan is het ook altijd goed.
Lastig is dat hé?
Zou vooral pakjes kopen met lange mouw, van katoen. Die hele kleintjes doe je vaak toch nog geen t-shirtjes aan.
En als jullie kindje er is, en het word toch erg warm zijn t-shirtjes zo gekocht.
Jasper is van Juni en die heeft toch vooral rompers met lange mouwen en lange broekjes gedragen. Wanneer het dan erg warm was kon daar gewoon een shirtje met korte mouwen overheen, maar ik vind blote armen of beentjes bij zo’n hele kleine baby niet echt verstandig. Verder droeg hij de hele zomer veel longsleves en kruippakjes met lange mouwen, want zo warm was het toen helemaal niet en bovendien was hij toch altijd in de schaduw :think: .
Mustje had ie maar heel zelden aan omdat ie al goed zijn themperatuur vast kon houden. En voor buiten of als het binnen wat kouder was had ik vestjes en een fleece wikkeldoek. Die kon er gewoon overheen zonder dat ik z’n armpjes weer ergens in hoefde te wurmen, want dat vond ik in het begin nog best eng en moelijk :shifty:
Voor nummer 2 die ook in Augustus ‘gepland’ is zal ik overigens gewoon dezelfde kledingsstijl aanhouden :mrgreen:
Sofie is ook van augustus maar die heeft nooit korte mouwtjes gedragen, die draagt ze nu pas voor het eerst .
Gewoon lekkere katoenen pakjes in maat 56 en 62 zou ik kopen, en tegen de tijd dat je kleintje in 68 past kun je echt winterkleertjes aanschaffen (of vragen aan de kraamvisite).
milan is van augustus 2005 en toen was het best warm ! hij heeft dan ook veel shirtjes met korte mouwen gedragen!
Ik ben bevallen op 17 augustus. Lars heeft eigenlijk alleen maar shirtjes met lange mouwen gedragen.
Hij heeft wel shirtjes gekregen met korte mouwen. Hebben we een romper onder gedaan met lange mouwen.
Jana is van 27 augustus, en ik had bijna alles met lange mouw gekocht, wel had ik veel met korte mouw in huis, bij de kleertjes die ik gekregen had, maar over het algemeen begint ze nu pas dingen met korte mouwen te dragen…
@ Cees, dat t 26 graden was, moest ik effe weten, voor in t baby boek, ik kon t nergens meer terug vinden :mrgreen:
Elise is van 10 augustus, was een warme week, weet t nog. Ik droeg korte broeken… maar Elise heeft gewoon rompertje met lange mouwtjes gedragen met dunne longsleeve en lang broekje eroverheen… en toen ze het 1x echt te warm kreeg, in d’r romper ( met lange mouwtjes ) met dun lang broekje. Denk dat je niet teveel zomerkleding moet gaan kopen, zeker niet voor eind augustus. evt. 1 setje, ik september kan het nl. ook nog wel wat warmer zijn soms… maar echt niet teveel nodig hoor denk ik. Jasje hebben we hier wel gebruikt, maar geen dik jasje.
succes met shoppen!
groetjes,
Louise
Ik zou wat van alles kopen. Rompers met lange en zonder mouw en shirtjes met en zonder mouwtjes. Als het kouder is kun je rompers met lange mouw en shirtjes met korte mouw eroverheen dragen.
Onze januari baby heeft zelfs een shirtje met korte mouwen aan gehad alleen dan met een romper met lange mouwen eronder.
Is het heel warm kun je rompertje zonder mouw en shirtje met korte mouwtjes aantrekken.
Stijn was van april, toen was het hartstikke heet (in 2007). Hij heeft toen in de eerste week toch echt al korte mouwen aangehad want het was boven de dertig graden.
wat ik ook handig vond toen waren doeken. Hema heeft hele fijne katoenen wikkeldoeken, die hebben wij heel veel gebruikt om de baby toe te stoppen als hij ergens lag of als we hem vast hadden. Als het dan even fris was gebruikten we de doeken dubbel. Ideaal. Vooral omdat je zo’n kleintje niet de hele dag aan- en uit wilt kleden.
Jim is van aug. 2006 en toen was er een hittegolf. Ik had wat pakjes met korte mouwtjes en broekjes, maar als een beebje echt klein is kan je hem/haar toch niet te koud kleden omdat niet alle kleintjes zichzelf meteen goed op temperatuur houden. Ik zou dus wel wat zomerdingen kopen voor het geval dat, maar niet te veel. Als het echt heel erg warm is is een romper ook goed genoeg als je kindje wat ouder is.