Klean Prep, iemand ervaring?

Mama en papa vraagjes? Dit is de beschrijving die erbij staat:

Voor vragen over anticonceptie, je lichaam, kinderwagens, bakfietsen en allerhande relevante vragen. Deze rubriek is hoofdzakelijk voor ouder en kind gerelateerde vragen. :eh: :think:

Dank je Greta, ik heb nu bijna 3 liter gedronken, dus ik moet nog even doorbijten…

Nou Judith, dan moet je maar snel even vragen of je kind aanwezig kan zijn als je dit spul moet drinken :wink: Mijn antwoord op die vraag zou zijn: nee, dat lijkt me niet handig. :-*

Veel sterkte. Van wat ik erover hoor is het geen pretje. :hug:

't Is dan wel weer goede anticonceptie :wink: .

Ik weet nog dat ik toen bij m’n ouders op de bank gekropen ben, en m’n moeder elke keer aan kwam zetten met een glas van die meuk. We hebben toen echt uitgerekend om de hoeveel tijd ik een glas weg moest zien te krijgen.

Hou je haaks! Hopelijk is het inderdaad niet voor niks.

Het viel niet mee en wat was het verschrikkelijk vies, maar ik heb vier liter Klean Prep binnen :dance: !

Loop wel continu naar de wc en het is behoorlijk pijnlijk, maar mennn wat ben ik blij dat ik die zooi binnen heb.

Nu morgen het onderzoek en dan 3 oktober pas de uitslag…

Bedankt voor jullie berichtjes en steun :-*

Oh bah, dan moet je aardig lang wachten op de uitslag. Gaan ze een biopt nemen?

Zeggen ze morgen helemaal niks? Of wel een globale indruk?

Ik zal aan je denken! (maar het ergste heb je na vandaag wel gehad, dit vodn ik erger dan het onderzoek).

Ik weet alleen dat ze een grondig beeld van mijn darmen willen hebben. Heb twee weken geleden ook al een MRI gehad, dus ze laten niets aan het toeval over…

Geen idee of ze morgen iets zeggen, ik hoop het eigenlijk wel!

Erg knap dat je die 4 liter hebt weggekregen :clap:!!

Ik vond het zo vies!! Op een gegeven moment kwam het er van boven en onder weer uit :silenced:.

Heel veel succes en sterkte voor morgen! Ik hoop dat het onderzoek meevalt. Krijg je dit onderzoek trouwens omdat je bepaalde klachten hebt?

Ja, ik heb het ook moeten doen, bahbah! Ik werd er ook echt ziek van…

Wat goed van je zeg, alles nu al op!!! :thumbup:

Heeeeeeel veel succes morgen. En sterkte nog even vandaag… :hug:

Hoop dat de uitslagen straks goed zijn! :pray:

Succes vandaag!

Heel veel succes vandaag!! :thumbup:

Hopelijk valt het een beetje mee… :hug:

Veel succes en sterkte vandaag! Ik hoop dat het meevalt :hug:

Hoe is het gegaan?

Hopelijk is het een beetje meegevallen.

Ben nog maar net thuis, maar zal even kort vertellen.

Moest me om kwart over 2 melden bij het opnamebureau en werd toen naar de verpleegafdeling gebracht. Officieel zou ik om kwart over 3 aan de beurt zijn.

Praatje gemaakt met de verpleegkundige en toen moest ik al in het bed gaan liggen, want ik was waarschijnlijk eerder aan de beurt.

Om kwart voor 3 werd ik al opgehaald en reden we naar de functie-afdeling waar het onderzoek gedaan zou worden.

Kreeg een infuus in (AU!!) en daarna spoten ze er 3 spuitjes in leeg. Naderhand hoorde ik van de verpleging dat ze nog nooit iemand zo snel onder zeil hebben zien gaan. Ik was binnen 3 seconden weg. En dan ook echt goed weg, heb totaal niets gemerkt van het hele onderzoek.

Om 17 uur werd ik wakker op de verpleegafdeling en kreeg ik een cracker met kaas en een bakje vanillevla. Nog even verder geslapen en uiteindelijk naar huis. Ben nog wel wat groggy, maar voel me verder eigenlijk wel goed.

Lief dat jullie er nog aan gedacht hebben!

:-*

oooh wat jammer dat ik dit nu zie

Ik heb ook een darmonderzoek gehad en had pricoprep en dat waren maar 2 glazen die ik moest drinken en daarna moest ik het aan vullen met minimaal 1,5 liter heldere vloeistof veel beter dus

Had je gewoon moeten vragen in je ziekenhuis ik weet niet waar je naartoe bent geweest

Dat andere heb ik ook een keer gehad, men die twee glazen kreeg ik bijan niet weg en daarna harstikke moeten spugen, mocht ik nog een keer. Ik vond die liters drinken beter te doen.

Zo zie je maar, iedereen ervaart het anders.

Gelukkig is het goed gegaan. Het voorwerk is vaak erger dan het hele onderzoek. Hoop dat je snel opknapt!

Liefs Suzanne

10 januari ben ik aan de beurt voor zowel een coloscopie als een gastroduodenoscopie. Moet naast tabletjes bisacodyl (4 stuks verdeeld over 2 dagen) ook 2 liter moviprep drinken, ook verdeeld over 2 dagen.

Is dat hetzelfde drankje :shifty:

Waar ik vooral bang voor ben zijn erge krampen :? Heb chronische obstipatie en darm legen staat voor mij voor buikkrampen, overgeven en bijnan flauwvallen :frowning: Volgens de arts valt het mee maar is dat echt zo.

Ik krijg een combi onderzoek omdat ik een slang door mijn keel niet bewust wil meemaken. Nu krijg ik het slaapmiddel dormicum via het infuus.

Is dat hetzelfde als ik hier lees over het roesje?

Pff ben blij als ik het straks achter de rug hebt.