Ik zit hier weer even onzeker te zijn :lol:
Ik heb echt helemaal geen kaas gegeten van de school etiquette :oops:
Chris is a.s. Woensdag jarig en hij mag voor de Zaterdag 4 klasgenootjes uitnodigen.
Hij heeft echter besloten dat er 2 kindjes bij moeten zijn uit een andere klas, groep 1 en 2 zijn opgedeeld in 2 klassen, klas 1/2a en klas 1/2b.
Chris zit in 1b en wil graag 2 meiden uit 1a (dus een ander klaslokaal) uitnodigen.
Van vroeger kan ik met niet herinneren dat ik buiten mijn eigen klas kinderen uitnodigde maar wij hadden dan ook maar 1 1e klas.
Ik heb er dus moeite mee, ik vraag me af of de ouders van die meiden dit niet als raar zien, ze zitten wel allemaal in groep 1 dus zijn leeftijdsgenootjes maar toch, het voelt raar.
Ik moet er wel bij zeggen dat de scheidingsmuur tussen de klassen vaak weggehaald wordt waardoor beide klassen samen kunnen spelen en leren, er is dus buiten het speelplein wel contact tussen beide klassen.
Maak ik me nu druk om niks?
Gewoon die uitnodigingen uitdelen morgen en hopen dat iedereen komt?
Wat zouden jullie doen?
Ik zou mij er niet zo druk om maken denk ik. Hier spelen alle 5 groepen heel vaak buiten en op de gang met elkaar.
Het kan gewoon zijn dat het erg met die meisjes klikt.
Als je er toch mee zit dat je de ouders niet zo goed kent ga je morgen na school even naar ze toen om kennis te maken. Je kan gewoon zeggen dat het misschien een gekke situatie is (wat ik niet vind maar jij en misschien zij ook wel) maar de kinderen elkaar blijkbaar erg aardig vinden.
gewoon lekker de kindjes uit laten nodigen die hij wil uitnodigen hoor, ook uit een andere klas.
Laatst had klasgenootje van de middelste een feestje, die had 2 uit de eigen klas, 2 uit de andere groep 1 en een buurjongetje die in groep 2 zit.
Het hoeven dus zelfs niet eens kindjes van school te zijn persé hoor.
Onze oudste gaat binnenkort ook op feestje bij iemand uit andere groep 3 dan waar hij zelf in zit. Kennen elkaar van school en zitten nu samen op zwemles.
Tis maar net met wie je kind speelt en leuk vindt he :thumbup:
Gewoon doen, hier waren er op Kaylee haar feestje ook twee kindjes uit een andere groep 2.
Hier is het ok heel normaal. Mijn zoontje had 2 kindje suit eigen klas en de rest uit andere klassen.
Ik zie het probleem niet zo :think: , zou het gewoon doen! Veel plezier zaterdag!
Oké bedankt dames, dat stelt me alweer wat gerust.
Deerntje, ik snap dat je het probleem niet zo ziet, ik maak me helaas vaker “druk” over dit soort dingen want ik kan voor mijn gevoel soms een enorme sociale miskleun zijn.
Ik ben ook niet zo’n moeder die gemakkelijk contacten legt met andere ouders op school, heel lastig soms.
Maar goed, ik lees dat het toch niet zo raar is als het voor mij voelt dus zal het vast geen probleem worden.
Bedankt!!
Mijn zoontje is in maart pas jarig maar ik weet zeker dat hij dan ook 1 jongetje uit de andere klas uitnodigt. Die speelt nu ook wel eens hier en mijn zoontje ook bij hem.
Ze spelen op school samen in de pauze en op de overblijf.
@Rivella wrote:
Deerntje, ik snap dat je het probleem niet zo ziet, ik maak me helaas vaker “druk” over dit soort dingen want ik kan voor mijn gevoel soms een enorme sociale miskleun zijn.
Ik ben ook niet zo’n moeder die gemakkelijk contacten legt met andere ouders op school, heel lastig soms.
Dat is vervelend voor je, Rivella. Hopelijk wordt het mettertijd wat gemakkelijker voor je, als je wat meer schoolpleinervaring krijgt :) :-* .
Kes wilde in eerste instantie zelfs niemand uit zijn klas uitnodigen. Er komen 2 vriendjes uit 2 verschillende groepen 3, een vriendje uit de straat (groep 2) en een vriendje die hier gastkind geweest is (ook groep 2). Omdat hij 6 kinderen mag uitnodigen kiest hij toch ook nog 2 meisjes uit zijn klas (ook groep 2). Met de jongens uit zijn klas heeft hij NIETS!